Bağışıklık Sistemi Güçlendirici Vitaminler: D Vitamini

1
bagisiklik-sistemi-guclendirici
D vitamini bağışıklık güçlendirici ve destekleyici vitaminlerin başında geliyor. Peki, güneşin vitamini D vitaminini bu bulutlu günlerde nasıl alabiliriz? Vücut için elzem faydaları neledir? Bağışıklık sisteminde etkin rol oynayan vitaminlerin başında gelen D vitamini, tam da depolarımız bulutlu havalar sebebiyle boşalmışken nasıl hızla alınır? Tüm bu soruların cevabını bu makalede bulacağınıza emin olabilirsiniz.

D Vitamininin Faydaları Nelerdir?

Pek çok kişi bazı sağlık sorunları sebebiyle doktora gidiyor ve kan tahlili sonuçlarına bakıldıktan sonra aslında sorunun D vitamini eksikliği olduğu görülüyor. Corona virüsüne karşı korunmak için bağışıklık sisteminizi en iyi şekilde güçlendirmeniz büyük önem arz ediyor.

Hepimizin sağlıklı bir yaşam sürdürebilmesi için en önemli vitaminlerden olan D vitamini hakkında çok fazla bilinmeyen bilgi mevcut. Biz de sizler için en ilginç ve en önemli olanları sıraladık.

1. D Vitamini Bağışıklık Sistemini Güçlendirir!

d-vitamini-faydalari
Sağlık Beyanları’na göre D vitamini bağışıklık sisteminin desteklenmesinde rol oynar (1). 
Kopenhag’da yapılan son araştırmalara bakıldığında da D vitamininin vücuttaki zararlı patojenlere karşı atağa geçerken bağışıklık sistemine katıldığı gözlemleniyor. Virüsler dahil tüm hastalıklarla savaşırken etkili olan D vitamini, özellikle salgın dönemlerinde hepimiz için kritik bir öneme sahiptir.

2. D Vitamini Kanser Riskini Azaltır!

kanser-bagisiklik-sistemi

D vitamini bağışıklık sistemini güçlendirme etkisi kanıtlanmış vitaminler arasındadır. Araştırmalara bakıldığında, hem teşhisi konmuş hem de genetik anlamda kanser olma potansiyeli yüksek olan kişilerin D vitamini takviyesi kullanımının, kanser riskini azalttığı görülüyor. En çok kalın bağırsak kanseri riskini azalttığı gözlemleniyor ancak göğüs kanseri gibi diğer farklı kanser tiplerinde de riski azaltmaya yardımcı olduğu görülmekte.

3. D Vitamini Kemikler ve Dişler İçin Çok Önemlidir!

Bir çok vitamin gibi, D vitamini de diş ve kemik sağlığı için önemlidir. Yediğimiz kalsiyumu absorbe edebilme özelliği sebebiyle kemikleri ve dişleri güçlendirmeye yardımcı olur. Bu nedenle çocukluktan itibaren doğru miktarlarda tüketilmesi önemlidir.

4. D Vitamini Kilo Vermenize Yardımcı Olabilir

D vitamini son yıllarda eskiye nazaran çok daha fazla önemsense de hak ettiği muameleyi henüz göremiyor. Yapılan son araştırmalara bakıldığında yeterli düzeyde D vitamini alan ve D vitamini eksikliği olan gruplar kıyaslandığında, yeterli düzeyde D vitamini alan grupların yağ yakma kapasitesinin daha fazla olduğu görülüyor. Bu D vitamininin kilo verdiren ve yağ yaktıran bir takviye olduğu anlamına gelmiyor tabii ki. Ancak yağ yakımı veya kilo verme aşamasında yeterli D vitamini tüketiminin pozitif etkisi olduğu da bir gerçek.

5. D Vitamini Moralinizi Düzeltir!

Depresif dönemlerden geçen, modu düşük pek çok kişinin kan tahlili sonuçlarına bakıldığında D vitamini eksikliğinin çok fazla miktarlarda olduğu gözlemleniyor. Bu kişiler, düzenli olarak ihtiyaçları kadar D vitamini aldığında psikolojik anlamda çok daha iyi hissettiklerini dile getiriyorlar.
Tabii ki psikolojik sorunları kökten çözen bir vitamin olduğunu söyleyemeyiz. Yine de mod düşüklüğü durumunda modu yükseltmede, psikolojik anlamda daha iyi bir kafa yapısına gelmeye yardımcı olmada işe yarar bir vitamin olduğunu söyleyebiliriz.
D vitamini, mevsimsel ve kronik sağlık sorunları olan kişilerde de modu yükselterek bu sorunların azalmasına yardımcı olabiliyor. 

6. D Vitamini Testosteronu Artırır!

Doğal yöntemlerle vücudunuzu geliştirip kas kütlenizi arttırmayı amaçladığınızda küçük detayları da düşünmeniz gerekiyor. D vitamininin sağladığı testosteron artışı, bu noktada gözardı edilemeyecek bir etkiye sahip.
Yazları dozu azaltarak, güneşin yetersiz olduğu mevsimlerde dozu arttırdığınız takdirde etkisini kesinlikle hissedeceksiniz.
D vitamini hakkında daha fazla bilgi almak için C vitamini ile ilgili yakın zamanda keşfedilen bilgileri yazısını da ineceleyebilirsiniz!

D Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

kemikler-icin-vitamin

Çoğunlukla güneş ışığı ile vücudumuzda depolayabildiğimiz D vitamini, yaz mevsimi haricinde günlük minimum doza dahi yaklaşamadığımız bir koumda olabiliyor. Kullandığımız güneş kremlerinin çoğu, alabileceğimiz D vitamini dozunu da bloklayabiliyor.
Somon ve ton balığı gibi balık çeşitlerinde de bulunan D vitamini, bu balıkları sık tüketmediğimiz için hepimizde eksikliği görülen bir vitamin çeşididir. Bu nedenle kesinlikle bir noktada takviye olarak kullanmamız gereken bir vitamindir.

D Vitamini Takviyeleri Nelerdir?

d vitamini

Bulutlu kış günlerinde D vitamini alma olasılığı düşebilir. D vitamini bağışıklık sitemini güçlendirici özelliği ile başımızın tacıdır. Bu vitamin kansere bile karşı gelebilecek çelik gibi bir savunma kalkanı oluşturur ki bu kalkan hem virüslerle baş etmek için önemlidir hem de virüslerden korunmak için harikadır.

D vitaminini sağlıklı bir beslenme listesi ile gıdalardan alabilirsiniz ama “Benim o kadar vaktim yok hemen D vitamini depolarımı doldurmalıyım!” derseniz sizin için 4 hızlı D vitamini takviyesi seçtik.

ns-d3solgarnewvitvonka

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz