Deadlift Beli Sakatlar mı?

Deadlift mekaniği itibariyle korkulan bir hareket. Ağırlıktaki yükün tamamen belde olduğu önyargısı herkeste mevcut…

Bu çok yanlış. Deadlift sakatlamaz. Deadlift aksine sakatlıktan korur. Nasıl mı? Gelin birlikte inceleyelim.

Deadlift Bel Çevresi Kaslarını Kuvvetlendirir

Image result for posterior chain

Bel sakatlıklarının çoğu genellikle bel çevresi kasların kullanılamamasından veya güçsüzlüğünden kaynaklanır. Deadlift ise bu kasları güçlendirir ve belin sakatlanma ihtimalini düşürür.

Deadlift Bel Fıtığı Tedavilerinde Kullanılır

Bir çok bel konusundaki uzman, karın egzersizlerinin yanı sıra deadlift egzersizinde güçlenmeyi savunuyor. “Posterior chain” denen omurga çevresindeki kasların güçlenmesini sağlayan tüm egzersizler aslında bir bel sakatlığı ilacıdır!

Deadlift Sakatlamaz, Yanlış Formda Deadlift Sakatlar

Hiçbir egzersiz sizleri sakatlamak için tasarlanmamıştır. Eğer bir egzersiz ağır yapılıyorsa, doğru form korunduğu takdirde sakatlamaz. Ağır ağırlık her zaman sakatlayacak diye bir şart yok. Ağır ağırlık güçlendirir ve kasları da geliştirir. Form yanlışken 40 kilogram ile sakatlanabilirken form doğruyken 400 kilogram ile sakatlanmazsınız. Önemli olan doğru pozisyonları koruyabilmeniz.

Deadlift Merkez Bölgesini Güçlendirir

Image result for deadlift core strength

Deadlift aynı zamanda merkez bölgesindeki kasları da en çok güçlendiren egzersizlerdendir. Bel sakatlıklarının yaşanma sebeplerinden birinin merkez bölgesinin güçsüzlüğü olduğunu düşünürsek, deadlift burada da sakatlıktan koruyucu bir etkiye sahip diyebiliriz.

Deadlift Postürü Düzeltir

Düzgün bir postüre sahip olmak için sıkça uygulatılan bir egzersiz olan deadlift, bozuk postürle hareket edip sakatlanma ihtimalinizi de azaltan bir egzersizdir.

Deadlift Kalçayı Kullanmayı Öğretir

Image result for deadlift lockout glutes

Günlük hayatta yaptığımız hatalardan biri de, kalçamızı kullanabileceğimiz durumlara da belimizi dahil etmek. Kalça kaslarının en büyük kaslar olduğunu bilmediğimiz için bir çok işin üstesinden belimizi riske atarak gelmeye çalışıyoruz.

Deadlift gibi egzersizler kalça kaslarını geliştirip kalça kullanımını öğrettiği için, bele ekstra yük bindirip sakatlamayı önleyici bir etkiye sahiptir.

1 Comment

  1. Şimdi eğri oturup doğru konuşalım. Deadliftin doğru formunu kaç hoca(!) biliyor? Bilenlerden kim yenilere doğru formu öğretmeye uğraşıyor? Üstte verdiğiniz örnekte dahi 2.(yanlış) form ile 3.(doğru)form arasındaki farkı kim söyleyebilir? Deadlift doğru formu bilmiyenler için pimi çekilmiş bombadır. Daha birkaç aylık bebelerin yaptığını görüp çıldırıyorum. Sorduğumda hepsinde bel ağrısı çoktan başlamış oluyor. Alternatif tehlikesiz aynı amaca hizmet edebilecek bir ton hareket varken bu kadar reklamı yapılmamalıdır.

3 Trackbacks / Pingbacks

  1. Ariel Winter'ın Kalça Antrenmanlarındaki Vazgeçilmezi Egzersizi! | Muscle & Fitness Türkiye
  2. Deadlift Ağırlığını Arttırma Taktikleri | Bodyforum Blog
  3. Devasa Sırt Kasları ve Kanatlar İçin Muhtemelen Yapmadığınız Egzersiz | Bodyforum Blog

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*