Antrenman

250 TL’den Daha Ucuza Alabileceğiniz En İyi 5 Protein Tozu

Protein Tozu Nedir? Protein tozu kimine göre zararlı, kimine göre vazgeçilmez, kimine göreyse iyi bir alternatif. Her ağızdan farklı ses çıkıyor. Bilimsel olan doğruya ise çok fazla kişi değinmiyor. Vücutta su ne kadar önemliyse, protein de ona yakın bir öneme sahiptir. Vücudu inşa etmek, onarmak, korumak proteinin görevidir. Kas yapmak, kaslarını korumak ve kas inşa etmek istiyorsan protein en yakın dostun olmalıdır. Gelin dünyaca ünlü Dr. Mehmet Öz bu konuda ne demiş hep birlikte izleyelim: Gördüğünüz gibi protein tozu, tıp alanında bilimsel çalışmaları olan insanların da hayatında yer verdiği bir besin. Her besini karalayan birilerini rahatlıkla bulabilirsiniz, mesele bilimsel olan bilginin ne olduğudur. Piyasadaki En İyi Gainer Takviyeleri Piyasadaki En İyi Kreatin Takviyeleri Piyasadaki En İyi BCAA Takviyeleri Piyasadaki En İyi Pre-Workout Takviyeleri En İyi Protein Tozu Nasıl Seçilir? Piyasa tonla protein tozu seçeneğiyle dolu. Acaba hangi protein tozu en iyisi? İşte bu konuda size yardım edeceğiz. En önemli belirleyici faktör tabii ki fiyattır. Bütçeye uyan bir protein tozuna yatırım yapmak önemlidir. Genellikle protein tozlarının en büyük farkı fiyatlarıdır. Ucuz protein tozu bulmak çok kolay … »

Antrenman

8-Pack Karın Kası Nasıl Yapılır?

8-Pack Nedir? Belki 8-pack nedir bilmiyorsunuzdur. Fakat 6-pack nedir onu bildiğinize şüphe yok. 8-pack de farklı bir şey değil, yine abdominal kaslarından bahsediyoruz. Tek fark, normalde 6 parçaya ayrılmış olan karın kaslarının 8 parçaya ayrılmış olması. Peki bunun için farklı bir çalışma veya beslenme mi uygulamamız gerekiyor? Gelin birlikte inceleyelim. 8-Pack Nasıl Çıkartılır? Aslında 8-pack çıkarmanın belli bir yöntemi yok. 8-pack veya 6-pack çıkartmanın aradaki tek farkını söylememiz gerekirse; genetik. Karın kaslarının şekli tamamen genetikle ilgilidir. Üstteki resimde gördüğünüz gibi, genetik olarak kimimizin karın kası 4, kimimizin 6, kimimizin 8, kimimizin simetrik, kimimizin asimetrik, kimimizin ayrık, kimimizinki ise bitişik olabiliyor. Yani aslında 8-pack çıkartmanın tek yolu var, o da genetik olarak şanslı olmak! Çünkü genetiğinizi değiştiremezsiniz ve pack sayısını arttıramazsınız… Üst, Alt ve Orta Karın Çalışmalarıyla 8-Pack Elde Edilemez mi? Rectus abdominis denen kas tektir; üst, alt orta olarak ayırmak yanlış olur. Bazı insanlarda burada “bant” olarak geçen kası ayıran ek iki kas varken bazı insanlarda yoktur. Bu nedenle kimi insanda 8-pack kimi insanda ise 6-pack vardır. Bazı insanlarda ise 4-pack vardır ve alttaki ikili görünür … »

Fitness

Vücut Geliştirme Tarihinin Bazısı Ölümle Sonuçlanan 5 Akıl Almaz Kazası

Vücut geliştirme güvenli ve kolay bir podyum sporu olarak görülebilir. Bir Formula 1 yarışına göre tabii ki daha az riskli. Yine de korkutucu kazalar yaşamanın mümkün olduğu bir spor. Gelin birlikte tarihin en kötü 5 vücut geliştirme kazasını inceleyelim. 5- Synthol Kullanımı Omuzları Patlatıyor! Çok zararlı bir madde olan syntholden bahsetmiştik. Bu madde kasların daha dolgun gözükmesi için kullanılan bir yağ. Vücudunuza yapabileceğiniz belki de en büyük kötülüklerden… Çok yaygın kullanılmasa da büyük bir hile. Burada, kullanarak sahneye çıkan bir vücut geliştiricinin omuzlarından dışarı aktığını görebilirsiniz. Bu kaza yalnızca ufak bir kaza ve sonunda herhangi bir sağlık problemi meydana gelmiyor. 4- Paul Dillet Arnold Classic Sahnesinde Bayılıyor Sahnede kramp yüzünden hareketsiz kalan Paul Dillet, bağırarak insanları yanına çağırıyor ve sonrasında bir kaç kişi tarafından taşınıyor. Sahne arkasında insanların yardımıyla normale dönse de, bu krampların diyüretik ilaçlardan dolayı olduğu öne sürülüyor. 3- Jüriye Tokat! Yunanistan’daki bir vücut geliştirme yarışmasında jüri kararını beğenmeyen bir yarışmacı jüriye saldırıyor ve jüriye tokat atıyor. Kaybetmeyi hazmedemeyen bir yarışmacının yarışmayı alt üst etmesi sonucu yarışma devam edemiyor. Bu kaza çok yakın … »

Genel

Sol Kolu 10 cm, Sağ Kolu 45 cm Olan Gerçek Hayattaki Temel Reisle Tanışın!

Sosyal medyada bir elinin diğer elinden çok fazla büyük olmasıyla ünlenen bilek güreşçisi, Temel Reis’e benzetiliyor. Çoğu insan resimlerini gördüğünde ‘photoshop’ olduğunu iddia ediyor ve gözlerine inanamıyor. Ancak böyle bir insan gerçekten var. İsmi ise Matthias Schlitte. Instagram’daki @the_real_hellboy hesabı çok takipçiye sahip olmasa da ünü gerçekten sosyal medyayı alt üst etmiş durumda. 27 yaşındaki Alman bilek güreşçisi, sağ elinin gücünü 3 yaşında keşfediyor. Sağ kolu şu an yaklaşık 45 cm. Bilekleri ise gerçekten Temel Reis’i andırıyor. Gerçek olduğuna inanılmayacak bir görüntüsü var. Doğuştan sahip olduğu bu avantajı ailesi de destekliyor ve 16 yaşında profesyonel olarak yarışmaya başlıyor. Şu anda ülkesindeki en iyi bilek güreşçilerinden biri. Bir kolunun diğerinden bu kadar üstün olmasıyla depresyona girmeyi de başarabilirdi, ancak o bunu bir avantaja çevirdi ve en iyi bilek güreşçilerinden biri oldu.  Motive olmak isteyenlere gerçek bir motivasyon!

Supplementler

Kreatin Monohidrat Antrenmandan Önce mi Alınmalı Sonra mı?

Eğer doğal yollarla gelişmeye çalışıyorsanız ve kapasitenizi zorlamayı seviyorsanız, kreatin monohidrat kullandığınız takviyelerin vazgeçilmezlerinden biri olmalıdır. Daha dolgun ve daha güçlü kaslar için kreatin size yardımcı olur. Kreatinin nasıl kullanılması gerektiği, hangi zamanlarda alınması gerektiği ve araya ihtiyaç duyulup duyulmadığı ise hep tartışmalı konulardan biri olmuştur. Kreatinden en çok verimi alabilmeniz adına sizlere bu soruların cevaplarını tek tek sunacağız. Kreatin Antrenmandan Önce mi Sonra mı Kullanılmalı? Araştırmalara bakıldığında daha çok şu soruyu sormamız gerekiyor: “Kreatin antrenmana yakın zaman aralıklarında mı uzak zaman aralıklarında mı kullanılmalı?” Kreatini antrenmana yakın zaman aralıklarında kullanan kişilerin kas gelişimi ve güç artışı daha fazla görülüyor. Önce veya sonra almak arasında ise fark neredeyse yok. Antrenmandan hemen önce veya hemen sonra alıyorsanız doğru yoldasınız. Öncesi ve sonrasının arasındaki farklılık yok denebilir. Antrenman Olmayan Günlerde de Kreatin Kullanılmalı mı? Antrenman olmayan günlerde kreatin kullanmak, kasların toparlanmasına yardımcı olmak içindir. Ayrıca kaslardaki kreatin seviyesini yüksekte tutmak için antrenman olan günlerde de olmayan günlerde de kullanılmalıdır. Günlük 3-5 gramlık dozu kesinlikle her gün tüketmelisiniz. En ideal kreatin verimini bu şekilde alırsınız. Eğer kreatin yüklemesi … »

Antrenman

Yeni Başlayanların Biceps Antrenmanı Hakkında Bilmediği İlginç Bilgiler

Biceps kaslarını geliştirmek için yaptığınız biceps antrenmanlarında, sandığınızdan fazla hata yapıyorsunuz. Yanlışların en büyük sebebi ise, kendinizden çok daha ileri seviyede olan kişilerin tekniklerini ve antrenman programlarını uygulamaya çalışmanız. Bu yanlışları birlikte düzeltelim. Bütün o yanlışlar neymiş, gelin birlikte inceleyelim. Kol Kaslarını Kendi Gününde Çalıştırmak Yıllarca yaptığınız çalışmalar sonrasında bu doğru olabilir. Ancak 4-5 yıllık tecrübeye sahipken kol kaslarına özel bir gün ayırmanız gerçekten verimsiz. Farkındaysanız 4-5 yıllık sporculardan bahsediyoruz. Yeni başlayanlardan söz etmedik bile. Yeni başlayıp, sanki antrenman hacminiz yetmiyormuş gibi bir de “kol günü” yapıyorsanız gerçekten yanlış yoldasınız. Kol günü, kol kasları için artık gelişemediğiniz noktanın en sonudur. Eğer Phil Heath değilseniz veya profesyonel yarışmacı değilseniz büyük ihtimalle buna ihtiyacınız yok… Hele ki biceps için ayrı bir gün belirlediyseniz, işte o son noktanın da son noktasıdır. O noktaya başlarken geldiğinizde daha fazla gelişmek için ne yapacaksınız? Günde 3 kol antrenmanı mı? Enerjinizi verimli kullanın ve doğru gelişim stratejileri oluşturun. En baştan en gelişmiş seviye antrenmanları yaparak gelişiminizi yavaşlatmayın! Biceps Kaslarını Çok Ağır Ağırlıklarla Çalıştırmak Kol kaslarını çok ağır çalışmak kolaydır. Ancak formu bozmak … »

Antrenman

Antrenman Sonrası Masaj

Masaj, günlük hayatta neredeyse tüm günü oturarak geçiren insanlar için bir kurtarıcıdır. Aynı pozisyonda durmaktan kasılan kas gruplarını rahatlatmak için masaj adeta bir ilaçtır. Spor sonrası yani antrenman sonrası ağrıları için de masaj bir çözüm olabilir. Bu konu ile ilgili tartışmalar süregelse de masajın rahatlatma hissiyatını yadsıyamayız. Antrenman öncesi ya da antrenman sonrası masaj yaptırmak arasında gidip geliyorsanız bizce antrenman sonrası masaj yaptırmayı deneyebilirsiniz. Kas travmalarının biraz olsun engellenmesi için ve yorgunluğunuzu atmanız için güzel bir yol olabilecek masaj uygulamalarına Brightside değinmiş. Biz de sizin için antrenman sonrası uygulayabileceğiniz bazı masaj hareketlerini derledik. 1.Yavaş Hareketlerle Başlayın 2.Avucunuzu Tamamen Kullanmanız Önemlidir 3.Omuz Bölgenize Daha Hassas Davranın 4.Omurga Bölgenize Masaj Yapılmamalıdır 5.Tüm Uzuvlarda Masaja Isınma Vuruşlarıyla Başlanılmalıdır 6.Yüz Masajına Ayrıca Önem Verilmelidir

Beslenme

Ne Yediğiniz Kadar, Ne Zaman Yediğiniz de Önemli

Öğünlerimi zamanlamak önemli mi? Bunu nasıl en etkili şekilde uygulayabilirim ve bana faydaları nelerdir? Beslenme biliminin birçok alanı gibi öğün vaktinin vücut yapısına, ağırlığına ve performans üzerindeki etkileri konusunda da ortak bir doğru görüş yok. Yeni verilere göre, kilo verme ve kas edinimi açısından gün içerisinde yediğiniz protein, karbonhidrat ve kalorilerin toplam miktarı, öğünleri ne zaman yediğinizden daha önemli. Kilo verip kas-yağ oranını geliştirmek isteyenler, doğru gıdaları doğru miktarlarda tükettikleri sürece öğün sıklığının önemi sadece kişisel bir tercih olarak kalıyor. Yine de beslenme zamanlamasının bazı durumlarda önemli olduğu da yanlış değil. İleri seviye sporcular için beslenme zamanlaması artı faydalar sunabiliyor. Bazıları iki saatten fazla veya günde iki kez dayanıklılık antrenmanı yapıyorlar. Bu prensipleri uygulayın: Karbonhidrat ağırlıklı yemeklerinizi antrenmandan hemen önce, antrenman sırasında veya antrenmandan sonra üç saat içerisinde yiyin. Diğer öğünlerinizde/yemeklerinizde protein, yağ ve nişastasız sebze olarak ayırdığınız yiyecekleri porsiyonlara bölerek tüketin (nişastalı karbonhidrat, öğünlerinizin %25’inden daha az olmak üzere) Yağ yakma alternatifi olarak, karbonhidrat alımınız antrenmandan sonraki üç saat içerisinde olmalıdır. Antrenmandan sonraki iki saat içerisinde protein ve karbonhidrat alın. 0.25/0.4 g protein/kg (15-25 … »

Antrenman

Antrenman Sonrası Kas Ağrısını Yok Etmenin Yolları

Kas krampları sporun bir parçasıdır; ama önlenebilir. Kas Krampları ve Sebepleri Kas çekilmesi ve krampın çok farklı sebepleri olsa da en sık karşılaşılan sebep, sodyum, potasyum, magnezyum ve kalsiyum gibi elektrolitlerin dengesizleşmesidir. Sinirlerin etkileşimi ve kas kasılmalarını tetikleyen elektrolit bileşenler, bir arabanın aküsü gibi görev yapar. Bahsettiğimiz elektrolitlerin dengesi bozulduğunda, sinir ve kas kontrolü senkronizasyon kaybı yaşar. Dolayısıyla kas ve sinir, beyine doğru mesajları iletemeden çalışır. Sizi çok terleten yoğun antrenmanlar, elektrolit dengesini bozabilir. Sıcak ortamda çalışmak sıvı ve elektrolit kaybına sebep olur. Bunun sonucu olarak da kas çekilmesi, kramp ya da tıpta “Charlie atı” olarak bilinen kalf krampı (gece bu ağrıyla uyanmışsanız nasıl bir his olduğunu biliyorsunuzdur) gibi problemler oluşabilir. Kas Krampları İçin Çözüm Yolları Peki nasıl önlem alınabilir? Kaybedilen elektrolit ve sıvıyı takviye etmek için sporcu içecekleri, muz ya da gıda takviyesi alabilirsiniz. Eğer sıklıkla kramp ağrısı çekiyorsanız, potasyum ve magnezyum içeren takviyeler faydalı olabilir. Buna ek olarak, C ve D vitaminleri ile tuzu, günlük ihtiyacınız kadar tükettiğinizden emin olun. Kimi durumlarda elektrolit eksikliği, tansiyon için kullanılan diüretik ya da astım tedavisinde kullanılan … »

Beslenme

Kuvvet Macunu Hakkında Herkesten Duyamayacağınız Kadar İlginç Bilgiler

Kuvvet macunu ve nasıl kullanıldığı, en çok merak edilen konulardan biri. Çünkü cinsellikle ilgili sorunlar insanların çok fazla dillendiremediği ancak çok fazla dert ettiği sorunlardan. Erkeklerde bu sorunlar asırlardır var. Çözümü de eski çağlardan beri var, modern çözümler ise yalnızca göz boyamaya yönelik. Bu sorunları kökünden çözebilmek adına, ismini vermek dahi gerekmeyen kimyasal içerikler ise bir çok insanın hayatına mal oluyor ve olmaya devam edecek. Bu sorunları çözebilmek öncelikle bu sorunlarla yüzleşmekten geçiyor. Sonrasında ise bu sorunların çözümünü doğal yollarla halledebileceğinizle yüzleşmeniz gerekiyor. Çünkü kuvvet macunu sayesinde cinsel sorunları doğal yollarla çözebilmek gayet mümkün. Kuvvet Macunu Nedir? Kuvvet macunu, enerji veren doğal ve bitkisel içeriklerin karıştırılmasıyla oluşan macunlara verilen genel isimdir. Yaygın olarak kullanılma amacı cinsel problemleri çözmek olsa bile, enerji ihtiyacı olan durumlarda da kullanılabilir. Kuvvet Macunu Cinsel Sorunları Kökten Çözebilir Mi? Hiçbir şey cinsel sorunları kökten halledemez. Cinsel sorunlar, çoğunlukla psikolojiktir. Kafanızdaki sorunlarla mücadele edemiyorsanız, kuvvet macununun sihirli bir ilaç gibi işe yaramasını beklememelisiniz. Fizyolojik olarak cinsel isteği arttırmaya yardımcı olabilecek maddeler içerdiğinden dolayı, kuvvet macunlarının belirli bir ölçüde yardım edebilmesi mümkündür. Bunun … »