Antrenman

Ağırlık Kaldırmadan Kaslarınızı Sadece Esneterek Daha Fazla Büyütebilir misiniz?

Ağırlık kaldırmadan kasları büyütmek mümkün olabilir mi gerçekten? Gelin, bu durumu madde madde inceleyelim! Varsayım:  Ya bir şey kaldırmadan kasta gerginlik yaratılabilseydi? Örneğin, poz verirken hem agonist hem de antagonist kas gruplarınız aynı anda esneyerek kasta gerginlik meydana getirir. Kas büyümesi için bu yeterli olabilir mi? Araştırma: Mississippi Üniversitesi araştırmacıları, kollarınızı sadece tam hareket aralığı boyunca hareket ettirirken esneterek kas büyümesi olup olamayacağını bulma amacıyla bir araştırma yürüttü. Denekler bir kollarıyla setler arasında 30 saniyelik dinlenme ile 20 esnetici tekrardan oluşan dörder set tamamladılar. Diğer kollarıyla ise 1 tekrar maksimumlarının %70 ağırlığı ile 8-12 tekrardan oluşan dörder set arm curl hareketini tamamladılar. Bulgular: Altı haftanın sonunda hem ağırlıksız hem de %70 ağırlıkla yapılan hareket, her iki kolun biceps kaslarına da büyüme sağladı. Ağırlık kullanan grubun triceps bölümü araştırma süresince ilginç olarak küçülme yaşarken, ağırlıksız grupta az da olsa bir büyüme gözlemlendi. Ancak kuvvet söz konusu olduğunda durum daha farklıydı: %70 ağırlıkla çalışan grup önemli ölçüde bir gelişme gösterdi. Sonuç: Ağırlık olmadan tam hareket aralığıyla yapılan antrenmanda, ağırlıklarla yapılan antrenman ile aynı oranda kas büyümesi görüldü. … »

Bayanlara Özel

Bacak Antrenmanını Asla Atlamayan Vücut Geliştirici Bakhar Nabieva

Vücut geliştirme her zaman erkeklerin yoğunlukta olduğu bir spor olduysa da kadınlar da bu sporda yok değil. Hem ülkemizde hem dünyada erkeklere taş çıkaran kadınlar var! Bakhar Nabieva, mükemmel vücuduyla onlardan biri! Bacak günlerini asla es geçmeyen, devasa büyüklükte ve güçlü bacaklara sahip Bakhar Nabieva, You’re allowed to scream and cry but don’t give up A post shared by Бахар Набиева (@bakharnabieva) on Dec 12, 2017 at 9:14am PST Azerbaycan asıllı Ukraynalı bir vücut geliştirici.   Erkekleri hayrete düşüren bacak kasları, @dragonpharma_llc Я бы попробовала все, что в одну жизнь уместить не просто Я бы сама лично прошла 100 практик духовного роста Год бы ела солнце и воздух, век медитировала в звездах Чтобы знал каждый агностик, где шарлатан, где апостол Мир бы конечно стал тесен, я бы знала новых Эйнштейнов и Тесел С ними гипотезы тестила и после них лет двести Я селективно бы вывела собственную народность Где из нас кто-бы не вымер, тоже б забыли про возраст А вдруг я бессмертна и так уже? А как ты докажешь? А докажи! Вечность прошла, а я … »

BFTR Sözlük

Bilek Güreşi Tarihindeki En Büyük Eli Gördüğünüzde Gözlerinize İnanamayacaksınız!

Bilek güreşinde elin önemini, el büyüklüğünün avantajlarını ve el kuvvetinin önemini geçtiğimiz haftalardaki bilek güreşi teknikleri yazımızda vurgulamıştık. Bilek güreşi gerçekten ilginç bir spor. Çünkü bu sporda; genetik olarak bilek güreşine yatkın olduğunu keşfedip bilek güreşine yönelen, bilekleri arasındaki fark sebebiyle Temel Reis’i andıran Matthias Schlitte gibi birçok değişik sporcu bulunuyor.  Bu sporculardan biri de spordaki en büyük ellere sahip olan Jeff Dabe. Jeff Dabe’in elleri korkutucu derecede büyük. Matthias Schlitte gibi genetik olarak böylesine büyük ellere sahip olan Jeff, 1970’lerin sonlarına doğru aktif olarak yarışan bir sporcu. Şu anda 52 yaşında ve daha çok yerel yarışmalara katılıyor. Eski yarıştığı zamanlarda, en prestijli zamanlarından birinde kolu atan Dabe sonrasında çok fazla yarışamadı ve kariyeri bu nedenle zedelendi. 2012’ye kadar ara verdi ve sol eliyle yarışmaya devam etti. Tabii ki sol eli çok daha güçsüzdü. Bilekleri 50 cm’i bulan Dabe, kolları ve ellerinin büyüklüğüyle biliniyor. Ellerinin bu kadar büyük olmasının nedeni ise tam olarak bilinmiyor, bu konuda pek kanıt yok. Jeff de bu konuda hiç konuşmadı.Ellerine ve bileklerine synthol enjeksiyonu yaptığı dahi söyleniyor. Her Sporda Genetiğin Önemi Çok … »

Beslenme

Antrenman Öncesi Kullandığınızda Performansınızı Zirveye Taşıyacak En İyi 5 Pre-Workout

Son zamanlarda yorgun mu hissediyorsunuz? Antrenmanlar yorucu mu geçiyor? Antrenmanlarınızın daha iyi geçmesi için enerjiye ve güce mi ihtiyacınız var? Pre-workout takviyeleri, antrenmanda çok daha zinde hissetmenizi sağladığı için muhtemelen vazgeçemediğiniz takviyelerdendir. Her pre-workout takviyesinin, kendine özgü formülü vardır, hangi maddelerin kombinasyon olarak kullandığına göre bu takviyelerin etkisi değişkenlik gösterebilir. Bu nedenle bu takviyeler, en fazla alternatife sahip olduğunuz takviyelerdir. Takviye seçiminiz, antrenmanlarınızın amacına göre değişebilir. Daha verimli bir enerji üretimi sağlayarak, antrenman perforfmansınızı zirveye taşımanızı sağlayan bu takviyelerin büyük çoğunluğunda kafein bulunmaktadır. Çünkü kafein, antrenmanlardan önce alındığında performansa etkisi en fazla olan takviyelerdendir. Hatta belli miktarda dozun fazlası, WADA (Dünya Doping Kurulu) tarafından doping listesinde dahi bulunur. Bu nedenle oldukça etkili bir performans arttırıcıdır. Günde toplam 400 mg kafeinin üzerine çıkılmaması pek çok sağlık kuruluşu tarafından tavsiye edilmektedir. Kafeinin yanı sıra; dayanıklılık, güç, performans arttıran diğer takviyeler de pre-workout ürünlerinin içerisinde bulunur. Bu sayede yoğun antrenmanlar çok daha az zorlayıcı hale gelebilir. Özellikle uykusuz, bitkin hissedilen günlerde pre-workout takviyesi, antrenmanlardan geri kalmamanıza yardımcı olur. Pre-workout takviyelerinin içerisinde kafein dışında en yaygın olarak bulunan maddeler; … »

Fitness

Bench Press Dünya Rekorunun Kimde Olduğunu Biliyor muydunuz?

Bench press, milyonlarca insanın antrenmanlarına dahil ettiği bir hareket. Vücut geliştirmede göğüs büyütmek ve güçlenmek için, atletik sporlarda itiş kuvveti için kullanılan bench press son yılların gözdesi powerlifting sporunun bir amacı. Dolayısıyla dünya rekoru genelde powerlifting sporcularında oluyor. Hem Rekortmen, Hem Bir Lider: Kiril Sarychev Dünya rekorunu geçtiğimiz yıllarda kıran Kiril Sarychev, rekoru öyle bir kırdı ki, yıllardır kırılamayan rekorun üstüne tam 7,5 kilogram ekledi ve 335 kilogram kaldırdı.  Yıllardır 327,5 kilogramlık rekoru elinde bulunduran Eric Spoto’nun dahi bu rakama ulaşamayacağı düşünülüyor (Eric Spoto, zaten çok zorlu bir sakatlıktan kendini onarmaya çalışıyor). Çünkü Eric Spoto da, Scott Mendelson’ın elinde bulunan rekoru 0,5 kilogramdan da az bir rakamla zar zor geçebilmişti ve bu rekor uzun süre rekor olarak kalmıştı.  Uzun yıllar kırılamayan rekoru zar zor 0,5 kilogramla kıran bir ismin rekoruna aniden 7,5 kilogram ekleyen Sarychev, kırılamaz bir rekora ulaşmış olabilir. Milyonlarca kişinin yaptığı bu egzersizi, Kiril o kadar sıradışı bir boyuta taşıdı ki, rekorun uzun yıllar değişmeyeceği düşünülüyor. Kiril Sarychev, bench press odaklı bir powerlifting sporcusuyken son yıllarda squat ve deadlift odaklı da çalışmaya başladı. Sıradışı bench … »

Antrenman

Günlük Kaç Gram Protein Almanız Gerektiğini Belirleyen 6 Faktör

Kas geliştirmek için ideal beslenme nasıl olmalıdır? Protein ihtiyacıyla ilgili öğrenmeniz gereken ilk detay, sihirli tek bir rakamın olmamasıdır. Protein ihtiyacı genetik faktörler, nitrojen dengesi, hormon seviyeleri ve antrenman hacmine bağlıdır. Ancak vücudun her bir kilosuna karşılık 2-2.5 gram kadar yağsız protein tüketmek genelde doğru kabul görür. Bazen vücudun ihtiyacı bundan daha fazlası olabilse de, genelde bu duruma sık rastlanmaz. Ne kadar protein alacağınıza doğru şekilde karar verebilmeniz için dikkat etmeniz gereken altı faktörü sizin için sıraladık:  1. Karbonhidrat Alımı Protein ihtiyacınızı belirlemede en etkili faktörlerden bir tanesi tükettiğiniz karbonhidrat miktarıdır. Kısaca anlatmak gerekirse, “protein koruyucu” olduklarından dolayı karbonhidratları “anabolik” olarak adlandırabiliriz. Eğer beslenme düzeniniz yüksek karbonhidratlıysa, teorik anlamda proteine daha az ihtiyaç duyarsınız ama düşük karbonhidratlı bir diyet sürdürüyorsanız pozitif nitrojen dengesinin korunması için daha fazla protein gereksiniminiz olur. Bu denge, vücudunuzun birincil enerji kaynağı olarak depolanan glikojeni kullanıp amino asitleri toparlanma ve büyüme gibi önemli roller için korumasıyla oluşur. Karbonhidratlardan edinilen glikojen yeterli miktarda bulunmadığı zaman vücudunuz proteini, glikoneojenez (glikojen oluşumu) süreciyle glikojene çevirmeye daha meyilli olur ve bu durum, iyi şekilde toparlanıp … »

Genel

Baktıkça Aklınızı Karıştıracak, Vücuda İşlenmiş 26 Yaratıcı Dövme

Dövme çoğu kişinin kendini ifade etme şekillerinden biridir. İnsanlar en çok sevdikleri kişilerin adlarından en çok sevdikleri sanatçıların portrelerine kadar birçok farklı şeyi vücutlarında ölümsüzleştirmek için dövme yaptırmayı seçiyor. Dövme ayrıca birçok sanatçının da kendini ifade etme şekline dönüşmüş durumda. En yaratıcı tasarımlardan en sade motiflere kadar tuval olarak kullanılan birçok vücut üzerinde insan, dövme yeteneklerini sergilemiş oluyor. 3D dövmelere merak duyuyorsanız mutlaka görmeniz gerektiğini düşündüğümüz Brightside’ın derledği 26 yaratıcı 3D dövmeyi sizinle paylaşıyoruz. #1   #2   #3   #4   #5   #6   #7   #8   #9   #10   #11   #12   #13   #14   #15   #16   #17   #18   #19   #20   #21   #22   #23   #24   #25   #26

Antrenman

Ünlü Vücut Geliştiriciden Hiç Alışık Olmadığınız Devasa Bicepslere Sahip Olma Taktikleri

IFBB’nin en kuvvetli “vücutçularından” biri olarak bilinen, squat ve deadlift egzersizlerinde 360 kg ve bench press egzersizinde 225 kg kaldırışla tüm zamanların kişisel rekorlarını kıran Akim Williams’ın, antrenmanlarında barbelleri ve dambılları oradan oraya savurduğunu düşünüyorsunuzdur. Sırt ve bacak gibi kas gruplarında öyle yapıyor, doğru. Ancak kol antrenmanının başkahramanı yalnızca ve yalnızca makine hareketleri! 138 kiloluk bir vücut geliştiricinin (sahnede 120 kg) ağır bir barbeli ya da hatta bir çift dambılı bükmeye korktuğunu düşünebiliyor musunuz? Zordan korkmadığından adımız gibi eminiz; bahsettiğimiz korku zihin – kas bağlantısından kaynaklanıyor. Aslen New Yorklu olan ama artık New Jersey’de yaşayan Williams, “Biceps için hep özellikle machine curl yapmışımdır” diyor. “Serbest ağırlıkların bu kas grubunun hakkını verdiğini düşünmüyorum. Serbest ağırlıkla yapılan curl, eklemlerinize hepsinden çok zarar veriyor bence. Ayrıca makineyle biceps’i çok daha iyi izole edebiliyorsunuz. Serbest ağırlıkla hile yapıp ağırlığı savurmanız daha olasıyken makine sayesinde formu bozmak çok daha zor.” Her Zaman Serbest Ağırlıklarla Çalışmak Gerekmez Birçoğuna göre serbest ağırlıklı hareketleri içermeyen bir kol rutini, sporcunun kütle gelişim beceresini sınırlayan bir program demektir. Yanlış diyemeyiz ancak Williams’ın derdi biceps büyüklüğü … »

Antrenman

Rolleri İçin Vücut Geliştirmekten Çekinmeyen 10 Hollywood Yıldızı

Kabul etmeliyiz ki vücut geliştirme hâlâ herkes tarafından sevilen bir spor değil… Mükemmel fit bir vücuda kavuşmak hayalleri değilken rolleri gereği spor salonunun yolunu aşındıran, sıkı bir antrenman ve diyet programı uygulayan ünlüler ise Hollywood’da sıklıkla karşılaşabileceğiniz görüntülerdendir. Yeni filmleri için vücut geliştirme ve fitness ile uğraşanlara taş çıkartacak kadar iyi kas geliştiren ünlü isimlere bakalım: 1. Zac Efron İncecik ergenlik yıllarını geride bırakan Zac Efron bir yaz dizisi klasiği olan Baywatchdan harika karın kaslarıyla karşımıza çıktığında gözlerimize inanamamıştık. Üçgen plaj vücudunu yakalayabilmek için yağ oranını ciddi anlamda düşüren Zac Efron ekran arkadaşı Dwayne Johnson ile antrenmanlarına devam etmiş. 2. Chris Pratt 6 ay içerisinde 30 kilo vererek göbeğini six packlere dönüştüren Chris Pratt, Guardians of the Galaxy ve Jurassic World filmlerinde yeni görüntüsü ile karşımıza çıktı. 3. Paul Rudd Aksiyon filmleri için en önemli nokta oyuncuların fit olması olabilir… Paul Rudd’ın eski görüntüsünden Ant-Man filmindeki rolü için yaptığı çalışmalar sonucu eser kalmadı! 1 yıl boyunca çok sevdiği yiyecekleri bir kenara iten sıkı bir diyete ve yoğun antrenman programına bağlı kalan Paul Rudd yeni görüntüsü ile görenleri … »

BFTR Sözlük

En Canavar Mr. Olympia Kimdi?

Sergio Olivia, Frank Zane, Arnold Schwarzenegger, Lee Haney, Franco Columbu, Dorian Yates, Ronnie Coleman, Jay Cutler, Dexter Jackson, Phil Heath… Hepsi farklı farklı fizikler. Her biri bambaşka bir dönemi temsil ediyor. Estetik dönemin yıldızlarından sonra Dorian Yates ile birlikte başlayan canavarlaşma ve akabinde kas kütlesi, detaylılık, büyüklük gibi özellikleri bir arada taşıyan canavarların türemesi vücut geliştirmenin modern halini bayağı değiştirdi. Eskilerin estetik görüntüsü, yerini canavarlara bıraktı. Peki en canavar Mr. Olympia kimdi? Hem simetri, hem büyüklük, hem detaylar bakımından en inanılmaz fizik hangi ismin hangi zamanındaydı. Bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişecek bir cevap değil. Estetik algısı farklı olabilir, ama hem en büyük hem de en detaylı Mr. Olympia’nın kim olduğu apaçık ortada. Ronnie Coleman’ın 2003 Yılında Sahnede Devrim Yaratan Fiziği Ronnie Coleman günümüzde daha çok olduğu ameliyatlarla, tekerlikli sandalyede gezişiyle konuşuluyor. Bu çok üzücü. Çünkü Coleman hem tarihin en fazla ödül alan Mr. Olympia yarışmacısı, hem de bir zamanlar yarattığı gelmiş geçmiş en iyi vücutlardan biri olan fiziğinin daha iyisi günümüzde dahi yok. Özellikle 2003 yılındaki fiziği, bir uzaylıyı andırıyor. Kanatlarındaki gelişim ve sırtının … »