Yağ Yemenin Yağlanmanıza Sebep Olmayacağıyla İlgili İlginç Bilimsel Bilgiler

Yağ yemenin yağ depolamaya sebep olduğu herkes tarafından sorgusuz sualsiz kabul edilen bir gerçektir. Bilimsel araştırmalar ise ısrarla bunun tersini kanıtlamaya çalışmaktadır.

Çalışmaların çoğu yağın kilo almaya değil, zaman zaman kilo vermeye dahi sebep olabileceğini gösterir nitelikte.

Avokado, somon, kuruyemişler ve benzeri sağlıklı yağ kaynaklarını tüketerek düşük karbonhidratlı diyetler uygulayan kişiler de bunu defalarca kanıtlamış bulunuyor. Yağı kısıtlayıp büyük ölçüde baskılayan kişilerde ise çok fazla kilo azalışı görülmüyor. Yağı kısıtlamak, sağlıklı da olmuyor ve çoğu zaman istenmeyen etkiler yaratabiliyor.

Yağlar konusunda daha esnek davranıp, karbonhidrat alımını kısıtlayan kişilerde ise hem kilo verme daha kolay oluyor hem de sağlıksal açıdan bu tip diyetler daha iyi bir noktada duruyor.

Az Yağ Tüketerek Kilo Veremeyebilirsiniz

Image result for eating less fat

Düşük yağ ve düşük karbonhidrat alımı olan diyetleri 135,000 kişi üzerinde inceleyen bir araştırmada düşük yağ tüketimi olan diyetlerin sağlık riskinin çok daha fazla fazla olduğu görülüyor.

Kalp krizi riski ve kalp hastalığı riski düşük yağ alımı olan diyetlerde çok daha fazla.

Karbonhidrat alımı düşük diyetlerde ise tüm riskler daha minimize edilmiş durumda. Araştırmalar bu bulguların insanlara daha fazla duyurulması için yaygınlaştırılmaya çalışılıyor. Global diyet yönlendirmelerinin düşük karbonhidrata teşviki tartışılıyor.

8 yıl süren bir araştırmada 50,000 kadınlık denek listesinin yarısına düşük yağ alımı olan diyetler uygulatılıyor. Göğüs kanseri, kalp hastalıkları gibi risklerde hiçbir azalma gözlemlenmiyor. Kilo kaybı ise çok çok az görülüyor.

Yaşamsal Faaliyetlerin Devamlılığı İçin Yağ Şarttır

Image result for fat is essential

Vücudun düzgün çalışabilmesi için yağ bir zorunluluktur.

Kanın pıhtılaşması ve kasların hareket edebilmesi için yağ gereklidir. Hücre zarı inşası için de yağ gerekir.

Vitamin ve minerallerin emiliminde de yağ görevlidir. Kısacası vücudumuzda yağ tüketimi sürekli olarak gerçekleşmelidir.

Yağ tüketimi azaldığında, karbonhidrat tüketiminin artması muhtemeldir. Bu da asıl kilo artışı ve yağlanmaya sebep olan durumdur. Obezite, çoğunlukla karbonhidrat tüketiminin fazlalığından dolayı meydana gelir.

Bol Bol Sağlıklı Yağ Tüketin

Image result for avocado

Balık, avokado veya kuruyemişleri sık sık tüketebilirsiniz. Zeytinyağı ile sıkı dost olabilirsiniz. Bu besinlerden aldığınız yağlar kesinlikle sağlığınızı olumlu etkiler.

Tabii ki günlük yağ tüketim limitinizi zorlamanız da doğru olmaz. Ancak eğer yağlardan kilo aldırır diye korkuyorsanız, bu sağlıklı yağlıklı yağ içeren besinlere şans vererek yağ tüketmeye başlamalısınız!

Uzak durmanız gereken yağlar, sağlıksız yağlardır. Abur cuburlardan, fast food öğünlerinden aldığınız yağ ile sağlıklı yağları kesinlikle bir tutmamalısınız… Çünkü her yağ molekülü aynı değildir.

Sağlıklı yağları bolca tüketip kilonuzu koruyabilirsiniz, kilo da verebilirsiniz. Şeker ve karbonhidratta sınırları zorlamazsanız ve sağlıklı yağlara yönelip sağlıksız yağları hayatınızdan çıkarırsanız sonuçlardan kesinlikle memnun kalırsınız.

 

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*