Şınav Çekerek Vücut Geliştirme Mümkün mü?

sinav-cekerek-vucut-gelistirme-mumkun-mu

Şınav hangi kasları geliştirir diye soranları buraya alalım. Bugün, vücut ağırlığı ile yapılan hareketlerden en popüleri ve bizce de en faydalılarından biri olan şınav hareketini inceleyeceğiz. Kafanızda şınav çekiyorum ama faydasını görüyor muyum, şınav çekerek vücut yapılır mı gibi sorular varsa sorularınızı yanıtlayıp neden antrenman programınızda bu hareketin olması gerektiğini açıklayacağız.

Neden Şınav Çekmelisiniz

1. Şınav Kompleks Bir Harekettir

Vücut geliştirme hedefleriniz için şınav oldukça önemlidir. İsterseniz bu harekete çerez gibi bakın; o zaman size ancak şınav hareketini küçümsediğinizi söylememiz gerekir.

Vücut ağırlığı kullanarak antrenman yapmak, ağırlıklar ile yapılan hareketlere göre merkezi sinir sisteminiz üzerinde daha az baskı uygulayacaktır. Şınav hareketi sırasında ağırlık çalışmalarının skapulanıza yaptığı baskı ortadan kalkar ve omuz ekleminiz daha kolay çalışır. Bu sebeple set aralarınıza şınav gibi hareketleri yerleştirmek vücudunuzun genel sağlığı açısından bir koruma görebilir. Aynı anda ise kas gelişiminize devam edersiniz.

sinav-cekerek-vucut-gelistirme-mumkun-mu

Şınav üst vücudunuz, omuzlarınız, kollarınız, göğsünüz için; bel bölgeniz, oblikleriniz ve kalçalarınız için ek olarak kısmen üst bacak kaslarınız için faydalı bir harekettir. Aynı anda birçok farklı ve büyük kas grubunu çalıştıran bu hareket vücudunuzda daha fazla enerji üretimini ve daha fazla yağ yakımını sağlar.  Burada şınav hangi kası çalıştırır sorusunu cevaplayacak olursak; şınav çoklu büyük kas gruplarını aynı anda çalıştırır ve bu sayede kalbinizin daha hızlı ve tempolu çalışmasını sağlayarak kardiyo etkisi yaratabilir. Yani sağlıklı vücut gelişimi ve kolay bir egzersiz ile daha çok kas gelişimi şınav hareketi ile sağlanabilir.

2. Şınav Düşünmediğiniz Kadar Pratiktir

Şınav spor dünyasının, tüm spor tarihinin, bu hareketi ilk bulan kişinin bize bir lütfudur. Esasında vücut ağırlığı ile yapılan çoğu hareket için bunu rahatlık ile söyleyebiliriz. Bunun sebebi ise sizden herhangi bir ekipman veya özel bir ortam beklemiyor olmasıdır. Dolayısıyla pratik ve masrafsızdır.

Mesela evde bu yazıyı okurken hemen 1 dakikalık ara verip 20 şınav çekmenizi engelleyen çok fazla faktör olduğuna inanmıyoruz. Bu yüzden çeşitli varyasyonları ile kendinize özel evde şınav programı hazırlayabilirsiniz.

Şınav Çekin, Şınav Çekin, Şınav Çekin!

Salonda ya da evde gün içerisinde ofiste bulabildiğiniz takdirde rahat bir yerde şınav hareketini birkaç set tekrar etmek her gün kolaylıkla yapabileceğiniz mükemmel bir aktivitedir. Sırf bu hareketi düzenli tekrarlamak metabolizmanızı hızlı tutmanıza, yağ yakımınızı arttırmanıza, kaslarınızın gücünü her zaman aktif tutmanıza yardımcı olacak ve sağlıklı üst vücut gelişimi sağlayacaktır.

sinav-cekerek-vucut-gelistirme-mumkun-mu

Şınav çekmenin yararları konusunda kafanızdaki soru işaretlerini umarım yanıtlayabilmişizdir. Şimdi evde şınav teknikleri konusunda bazı bilgiler paylaşacağız. (1)

Elleriniz omuz genişliğinizden biraz daha geniş olacak şekilde yerde konumlanmalı. Burada ellerinizin yaptığı açıya değineceğiniz. Ellerinizin nasıl bir açı ile durduğu sizin gücünüze ve gelişiminize bağlı olarak nasıl rahat hissettiğinize göre değişiklik gösterebilir. İstersiniz ellerinizi içeri bakacak şekilde zemine yerleştirebilirsiniz. Bu bileklerinizde daha az stres oluşturacaktır. İsterseniz ellerinizi parmaklarınız direkt karşıya bakacak şekilde konumlandırabilirsiniz.

Ayaklarınız rahat hissettiğiniz bir pozisyonda konumlanmalı. Bu bazı kişiler için omuz genişliği olabilir bazı kişiler için ayaklar bitişik. Genel olarak bacaklarınızı açık konumlandırmak daha çok dengeli olmanızı sağlayacaktır.

sinav-cekerek-vucut-gelistirme-mumkun-mu

Vücudunuzu dümdüz tek bir parça olarak düşünün. Şınav esnasından kalçalarınız yukarda göbeğiniz aşağıda olmamalıdır. Bunun için başınızdan ayak parmak uçlarınıza kadar dümdüz olmalısınız. Bunda zorlanıyorsanız karın ve kalça kaslarınızı sıkın. Vücudunuz bir anda düz bir yapı kazanacaktır. Başınız yere eğik olmamalı, tıpkı vücudunuz gibi omurganızın başladığı konumdan itibaren başınız da düz bir şekilde ileriye doğru durmalı.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*