HAFTADA KAÇ GÜN ANTRENMAN YAPMALISINIZ?

Antrenmanın haftada kaç gün ya da ne zaman yapılacağı  kişiye ve antrenmanın yoğunluğuna göre değişebilmekle birlikte, araştırmalar, haftada 3-4 gün antrenman yapmanın gelişim göstermek için en iyi aralık olabileceğini göstermektedir.

Rio de Janeiro Üniversitesi’ndeki bir araştırmada katılımcılar bir haftada farklı sıklıklarla antrenman yapan üç gruba ayrıldılar. (Salı ve Perşembe olmak üzere 2 kez, Pazartesi, Salı ve Çarşamba olmak üzere 3 kez ve Salı, Çarşamba, Perşembe ve Cuma olmak üzere 4 kez). Gruplar,  her bir antrenman sırasında aynı tüm vücut rutinini kullandılar. Araştırmaya katılanların 4. ve 8. aylarda bench press, lat pulldown ve leg press hareketlerindeki kuvvet gelişimleri ölçüldü.

Gruplar arasında önemli bir kuvvet farklılığı gözlemlenmedi ancak haftada 4 kez antrenman yapan grup başlangıçtan beri büyük bir gelişim gösterdi.

Haftada 3, 4 ya da 5 kez antrenman uygulanmasını söyleyen bazı araştırmalar olsa da, bu çalışma zamanla düşük ve yoğun sıklıklar arasındaki kuvvet kazançlarındaki değişimin giderek azaldığını belirtmektedir. Çalışma aynı zamanda, art arda iki gün antrenman yapmanın bazı durumlarda en iyi sonuçları almanızı sağlayabileceğini de göstermiştir.

Haftada sadece 2 kez antrenman yapıyorsanız endişelenmenizi gerektirecek bir durum yok. Şayet istikrarlı olursanız zamanla iyi bir gelişim gösterebilirsiniz. Haftada 2 kez antrenman yapıyorsanız tüm vücut antrenmanı en iyi seçeneğiniz olabilir çünkü tüm kas gruplarınızı yeterli derecede baskı altına almış olursunuz.

 

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*