Hacim Kazanmak İçin Hangi Takviyeleri Kullanmalı?

Hacim kazanmak, vücuttaki kas hacmini arttırarak vücudu geliştirmek anlamını taşır. Bu da hipertrofi amacı ile yapılan antrenmanlar ve düzgün beslenme ile mümkündür. Bu ikisinden biri eksikse, hacim kazanmak pek mümkün değildir. Kas kazanımı için kesinlikle hem antrenman yapmak hem de dengeli ve düzenli beslenmek şarttır.

Hacim Kazanmak İle Kilo Almanın Farkı Nedir?

Hacim kazanmak ile kilo almanın farkı, yağ yakmak ile kilo vermenin farkına benzerdir. Yağ yakmak, yağ ağırlıklı kilo vermeyi tanımlarken kilo vermek, odak olmadan vücut ağırlığını azaltmaktır.

Kilo almak da, kilo vermek gibi yalnızca vücut ağırlığını arttırmaya odaklanmaktır. Hacim kazanmak ise kas ağırlıklı kilo almayı tanımlar.

Hacim Kazanmak İçin Hangi Takviyeler Kullanılmalı?

Hacim kazanmak, yani tamamen mümkün olmasa da mümkün mertebe kas olarak kütle eklemek, çok basit bir denklemdir.

Yeterince protein alarak, kalori fazlalığını ufak ufak karbonhidratla arttırarak, yağı vücut ağırlığının rakamsal değerinde gram olarak tüketerek gayet mümkündür.

Dolayısı ile takviyeler, karbonhidrat ve protein odaklı olacaktır.

Whey Protein

İzole whey protein, kompleks protein veya hidrolize protein farketmeksizin alacağınız her whey protein tozu protein ihtiyacınızı karşılamanız adına önemlidir.

Özellikle zaman açısından protein ağırlıklı beslenmeye odaklanamayan veya proteini ancak fazla kalorili kaynaklardan alabilen kişiler için beslenmenin boşluğunu çok efektif bir şekilde doldurur. Fiyat olarak da gram başına en ucuz protein kaynaklarındandır.

İzole protein tozları, çok temiz protein kaynaklarıdır ve kalorisi fazla besinler tüketen kişiler için hacim kazanırken de gayet uygun bir üründür. Aynı şekilde kompleks veya hidrolize proteinler de her amaca uygun şekilde tüketilebilir. Protein ağırlıklı takviyeleri, amaca göre ayırabiliyor olsak da her bir çeşit her zaman için kullanılabilirdir.

Gainer

Kilo alırken, kas odağı için kalori fazlalığı yarattığımız esnada genellikle kütleyle paralel olarak karbonhidratı arttırdığımızı dile getirmiştik. Karbonhidrat ihtiyacını kısa yoldan pratik bir şekilde karşılamak adına gainer takviyelerine başvurabilirsiniz.

Gainerlar, tüketimi kolay ve içerik bakımından zengin ürünlerdir. İçlerinde karbonhidrat dışında da pek çok besin öğesi barındırırlar. Protein de barındırdıkları için hacim kazanma odaklı diyetlere her zaman pozitif etkileri vardır. Bu nedenle hacim eklerken alabileceğiniz takviyeler alternatiflerinde belki de en yaygın olarak kullanılan ürünlerdendir.

Gainer ürünlerinin de daha diyet ve daha kilo alma odaklı olanları vardır. Ancak beslenmenizdeki diğer makro besinleri tükettiğiniz kaynaklar ve o kaynakların kalorilerine göre her çeşit gainer ürününü beslenmenize dahil etmeniz mümkün.

Kreatin Monohidrat

Hacim kazanmak, kas kütlesi eklemek konusunda bilimin en çok arkasında durduğu supplement kreatin monohidrattır. Yüzde olarak çoğunlukla su bulunduran kaslarda daha fazla su toplanmasını sağlayarak dolaylı yoldan gücü arttırır, güç artışı kas kütlesini arttırır ve bu kısa döngü kreatin monohidrat amino asiti sayesinde devam eder.

Kas gelişimine bir moment kazandırmak istiyorsanız, temiz kas kütlesi eklerken dahi kreatin monohidrat çok işlevsel bir takviyedir.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*