Daha Önce Duymamış Olabileceğiniz Küçük Ama Önemli 6 Besin Bilgisi

Bakır Metabolizmayı Destekliyor

Kaliforniya’daki Berkeley Üniversitesi araştırmacıları, bakır mineralinin yağ metabolizması üzerinde düzenleyici olarak çok önemli bir rol oynadığını buldu. Çalışmayı kaleme alanlar, “Vücutta ne kadar çok bakır varsa, o kadar yağ parçalanıyor” sonucunu paylaştı. Vücut, bakır mineralini kendi üretemediği için yeşil yapraklı sebze, mantar, çekirdekler, yemişler, fasulyeler ve kabuklu deniz ürünlerinden bolca tüketip günlük 700 mikrogram bakır alınmasını tavsiye ediyorlar.

16 Gram

Harvard Halk Sağlığı Fakültesi’nin yürüttüğü yeni bir toplu analizine göre günde 16 gram tam tahıllı besin tüketmek, kalp hastalıklarından ölme riskini %9 oranında azaltıyor.

Sağlıklı Yağlar Kilo Aldırmıyor

Lancet Diabetes & Endocrinology araştırması, zeytinyağı ve yemişleri bolca tüketen Akdeniz beslenme düzeninin az yağ tüketilen bir düzene göre daha fazla kilo verdirdiğini buldu. Kanıtlar, ham besinler ve sağlıklı yağların az yağlı, nişastalı ve yoğun şekerli gıdalara göre çok daha faydalı olduğunu gösterdi.

Abur Cubur Böbreklere Zarar Veriyor

Neredeyse her ay abur cuburların ne kadar kötü olduğunu vurgulayan yeni bir araştırmayla karşılaşırken bilin ne oldu: Yeni bir araştırma daha bulduk! Experimental Physiology dergisinde yayımlanan çalışma, yağlı abur cuburların yol açtığı böbrek tahribatının tip 1 ve tip 2 diyabet hastalığının sebep olduğu zararla benzer olduğunu gösterdi.

15 Dakikalık Antrenman İştahı Bastırıyor

Medicine & Science in Sports & Exercise adlı dergide yer alan çalışmaya göre zihninizi yoran bir ofis gününün ardından canınız önünüze geleni yemek isteyebilir ancak bu dürtüyü 15 dakikalık yüksek yoğunluklu bir antrenmanla atlatabilirsiniz. Birmingham’daki Alabama Üniversitesi’nde yapılan çalışmada, öğrenciler lisans eğitimi seviyesinde okuma ve matematik problemleri çözme alıştırmaları yaptı. Katılımcı öğrencilerin yarısına 15 dakika dinlenme izni verildi, diğer grup ise koşu bandında 15 dakikalık HIIT antrenmanı yaptı. Her iki grup da 15 dakikanın ardından pizza partisine katıldı. Dinlenen grup 100 kalori fazla tüketirken antrenman yapmış olan grup partinin sonunda 25 kalori daha az tüketmiş oldu. Fazla bir fark gibi görünmese de antrenman sırasında yakılan kaloriyle birleştirildiğinde rakam kolayca 200 kaloriye çıkıyor.

Az Tuz da Sağlıksızdır

Çok tuz tüketmenin yüksek kan basıncı, mide ülseri ve beyin fonksiyonlarında azalma gibi problemlere yol açabileceği uzun süredir belirtilmekte ancak yeni araştırmalar, çok az tuz tüketmenin daha da kötü sonuçlar doğurabileceğini gösteriyor. Araştırmalar, az tuz tüketmenin yüksek tansiyona bakmaksızın kalp hastalıkları riskinin artmasıyla ilişkili olduğunu buldu. USDA genel sağlık için günlük 2300 mg sodyum tüketilmesini tavsiye ediyor.

 

Kaynak: FLEX 2016, Eylül

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*