1 Ayda 10 Kilo Almak İçin Nasıl Beslenmeli?

1-ayda-10-kilo-almak

İnsanların birçoğu kilo vermek için mücadele eder ve zayıflama yöntemleri bazen oldukça zorlayıcıdır. Ancak bazen kilo almak da en az kilo vermek kadar zor olabilir. Hızlı kilo almanın yolları, her geçen gün daha fazla yemek yiyip daha fazla kalori almak ve sağlam bir egzersiz rutinine sahip olmaktır. Bu konularda kararlı ve kalıcı olunduğu takdirde hızlı kilo alma hedefinize ulaşmanız ve kendinize olan güveninizi arttırmanız mümkün.

1 Ayda 10 Kilo Almak İçin Nasıl Beslenmeniz Gerekiyor?

1- Günde 3 Öğünden Daha Fazla Yiyin

cok-fazla-ogun-tuketmek

Nasıl kilo alınır ya da kilo almanın yolları nelerdir diye merak ediyorsanız öncelikle günde üç öğünden daha fazla yemek yemelisiniz. Hızlı bir metabolizmanız varsa, içeriğinde her ne olursa olsun günde sadece üç öğün yemek, kilo almanız için yeterli olmayacaktır. Bu durumda vücudunuz kalorileri hızlı bir şekilde yakar. Bu yüzden de onu hemen kullanabileceğinin ötesinde daha fazla beslemeniz gerekir. Bu sadece aç olduğunuzda değil, gün boyunca yemek yemeniz gerektiği anlamına gelir. Kilo alma hedefindeyseniz için günde beş öğün yemeyi hedefleyin.

  • Yemek için midenizin guruldamasını beklemeyin. Diyet listesi oluştururken günde beş farklı öğün planlayın, böylece acıkmak için zamanınız olmaz.
  • Bu kadar yemek çok fazla zamanınızı alabilir, çünkü kendinizi sağlam beslemek için yeterli miktarda yiyecek hazırlamanız gerekir. Muz ve fıstık ezmesi ya da yoğun granola barları gibi hareket halindeyken yiyebileceğiniz kalori açısından zengin atıştırmalıklar bu noktada yardımıza yetişebilir.

2- Her Öğünde Bol Miktarda Kalori Alın

fazla-kalori-alimi

Beş küçük, düşük kalorili yemek yemek yeterli olmayacaktır. Büyük ve zengin kalorileri hedelemelisiniz. Her defasında yüksek protein içeren et ya da tavuk, sebze ve bol karbonhidratlı gıdalar tüketin. Bu kadar yemek belki size biraz rahatsız hissettirebilir, ancak hızlı kilo almanın en iyi yolu budur.

  • Yeterince çeşit içeren bir kahvaltıda üç yumurtalı omlet, iki dilim pastırması veya sosis, haşlanmış patates ve bir bardak portakal suyu bulunması size fazlasıyla yardımcı olur.
  • Kilo alma programı uygularken öğle yemeğinde, tam buğday ekmeği, iki muz ve ton balıklı salatayı deneyin.
  • Akşam yemeği ızgara biftek, fırınlanmış patates ve biraz ızgara sebzeler içerebilir.

3- Besin Değerleri Yüksek Gıdalarla Beslenin

bulk-doneminde-beslenme

Sağlıklı kilo alma sürecinde besin açısından zengin ve besleyici besinler yiyin. Her gün bol şekerli ve gazlı içecekler içip, büyük boy pizzalar yiyerek kilo alabiliyor olsanız da, bu sizin metabolizmanızı zedeleyebilir ve kas yerine yağ kazanmanıza yol açar. Kilo alma diyeti için yiyecek bir şeyler seçerken aşağıdakileri deneyin:

  • Nispeten işlenmemiş gıdaları tercih edin. Örneğin, yulaf ezmesi tüketin ve işlenmiş gıdalarla dolu öğle yemeğinin yerine taze tavuk tüketin.
  • Yapabildiğiniz kadar çok yemek pişirin. Tıpkı zayıflama sürecinde olduğu gibi dondurulmuş yemekleri, fast food ve aperatif yiyecekleri tüketmekten kaçının. Bunlar, besleyici olmamanın yanısıra çok fazla tuz, şeker ve diğer zararlı maddeler içerir.

4- Protein, Yağ ve Karbonhidratlara Odaklanın

arnold-yemek

Bunlar kilo almanıza yardımcı olacak üç makrobesindir ve sağlıklı kalmak için her birine bolca ihtiyacınız duyarsınız. Diyetinizin dengeli olması için, yediğiniz her yemeğe protein, yağ ve karbonhidrat katmaya odaklanın.

  • Protein: yumurta, somon, ton balığı ve diğer balıklar; hindi füme ve jambon; tavuk göğsü ve uyluk; yağsız sığır eti burger ve biftek.
  • Yağ: zeytinyağı, aspir yağı, kanola yağı, hindistancevizi yağı ve üzüm çekirdeği yağı; avokado, ceviz, badem ve keten tohumu yağı.
  • Karbonhidrat: meyve ve sebzeler; fasulye, mercimek, bezelye; kahverengi pirinç, tam tahıllı ekmek, tam tahıllı makarna ve diğer bütün tahıl ürünleri ve bazı tatlılar.

5- Bol Su İçin

antrenmanda-su-tuketmek

Kilo almak için bir diyet programı uygularken her zaman olduğu gibi bol su içtiğinizden emin olun. Su, vücudunuza aldığınız ekstra protein ve kalorilerin işlenmesine yardımcı olacaktır. Susuz kalmamak için her öğünde birkaç bardak içmeniz gerekir. Kütle kazanmak için daha fazla egzersiz yapacağınızdan, her gün en az 10 bardak su içmeyi hedefleyin.

  • Ayrıca şekersiz çay ve aromalı su gibi diğer sağlıklı içecekleri de tüketebilirsiniz.
  • Çok fazla şeker içerdiğinden spor içeceklerini aşırı miktarda tüketmekten kaçının.

Son olarak kilo almak için ne yapmalıyım sorusuna cevap ararken kilo aldıran ilaçlar kullanmadan önce mutlaka bir doktora danışın. Alternatif olarak gainer yani kilo aldırıcı takviyeler de kilo almak istiyorum diyen kişiler için yardımcı olabilir. Kilo aldırıcı toz takviyelerinin muhtemel yan etkileri de göz önünde bulundurulmalıdır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*