BARFİKS ÇEKEMİYORUM DİYENLERE EN İYİ ALTERNATİF: INVERTED ROW

Evde vücut geliştirme son zamanlarda epey yaygınlaşan bir durum olmaya başladı. Bu sebeple ünlenen pek çok program da mevcut.

Şınav, barfiks gibi klasik vücut ağırlığı hareketlerine alternatif bir arayış da bu sebeple başladı. Gözlemlerimize göre sırt bölgesi çalışmaları da evde yapılan çalışmalar arasında en zorlanılan çalışmalar. Çünkü insanlar kendilerini barfiks ile limitliyorlar ve barfiks çekemeyen pek çok insan mevcut.

Bizler bu duruma bir alternatif çözüm sunmak istedik.

Barfiks Çekemiyorum!

Öncelikle sırt kaslarınızı kusursuz bir hale getirmek için yapmanız gerekenleri Üst Vücut Kaslarını Geliştirmek İçin Antrenman Programı yazımızda detaylı bir şekilde bulabileceğinizi belirtelim.

Belirttiğimiz üzere, yatay ve dikey çekişler sırt çalışmalarının temelini oluşturmakta. Bu hareketler vücut geliştirmede genelde makineler ile yapılmakta. Eve bir makine almak ise çok masraflı. Her bir makine binlerce dolar demek.

Peki biz de sırt çalışmak için eve makine mi almalıyız? Tabii ki hayır.

Peki barfiks çekemiyorsak, sırt çalışamayacağımız anlamına mı gelir? Tekrar, tabii ki hayır.

Vücut ağırlığımızla dikey çekiş alternatifimiz olan hareket barfiks iken, yatay çekiş alternatifimiz de inverted row.

Evet, size sunuyor olacağımız egzersiz olan inverted row bu işin en net çözümü. Barfiks çekmek pek çok insan için zor iken, inverted row pek çok insan için yapılması mümkün bir hareket. Dikey değil, yatay çekiş olduğu için vücut ağırlığımızın belli bir yüzdesini kaldırıyor oluyoruz. Bu da daha çok tekrar yapabilmemizi ve daha çok kas kütlesi elde edebilmemizi sağlıyor.

Inverted Row Nasıl Uygulanır?

Bu hareketi düzenli bir şekilde haftada 2 veya 3 kez, gittikçe tekrar ve set sayınızı arttırana kadar yapın. Bir hedef olarak set ve tekrar sayısı belirleyin ve o sayıya ulaştığınızda barfiks çekmeyi denemeye başlayın. Sonuçlara siz de şaşıracaksınız. Sırtınızın ihtiyacı olan dikey çekişi de antrenmanlarınıza ekleyebilmeye başlayacaksınız. Uzun vadede elde edeceğiniz sırt görünümünün de sizi şok edeceğine eminiz.

Inverted row, aslında ters şınava benziyor. Kendi ağırlığınızı bacaklarınızı öne uzattığınız pozisyonda itmek yerine çekiyorsunuz. Bu işlemi yapmak için de pek ekipmana ihtiyacınız yok. Sizi taşıyabilen bir sandalye, masa (dengesini sağlamayı sakın ihmal etmeyin!) veya çocuk parklarındaki kaydıraklara çıkan merdivenler bile işinizi görecektir. Mümkünse çektiğiniz noktayı göğsünüze değdirin. Kendinizi zorlamayın, başka kaslarınızdan güç almaya başladığınızı hissettiğiniz anda durun. Önemli olan tekrar sayısı değil, kası optimum şekilde çalıştırmak.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*