Antrenman Sırasında Bacağa Kramp Girmesi Nasıl Geçer?

Daha önce yaşamış olabilirsiniz; antrenman sırasında bacağa kramp girmesi tüm çalışma düzeninizi ve şevkinizi kırabilir. Özellikle bacakta olan kramp birçok hareketi yapmanıza engel olabilir. Çünkü birçok hareketi uygularken bacaklarınızı da kullanıyor olursunuz. Peki böyle bir durumda ne yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?

Kramp Nedir Bir Bakalım

Öncelikle kramptan kısaca bahsedelim, bu sinir bozucu kas olayının neden gerçekleşebildiğine bir bakalım. Bacağa egzersiz sırasında kramp neden girer sorusunu yanıtladıktan sonra durumu çözmek için neler yapabileceğinize bakalım.

Kramp, kaslarınızın kasılı bir şekilde kalması ve hareket ettirememenizdir. Kramp girdiği zaman o bölgede acı da hissedersiniz. Yaptığınız harekete devam edemezsiniz ve bu durum oldukça sinir bozucudur.

Spor yaparken kaslara kramp girmesi genellikle uzun süreli kas yorgunluğuna bağlı su, elektrolit ve mineral kaybı ile ilişkilendiriliyor. Vücut egzersiz anında yoğun terleme yaşar. Aynı zamanda kaslar için enerji oluşturulurken ke mineraller vücutta kullanılıyor. Ayrıca kas çalışması yaparken kasların tıpkı nefes alıp verme gibi çalıştığını düşünün. Kaslar önce hareket için kasılıyor daha sonra da gevşiyor ve başlangıç konumuna geri dönüyor. Kas çalışması sırasında kası yeterince gevşetmeden tekrar kasmaya çalışmak da kasların kasılmasına sebep olabiliyor. Kasların aşırı yorulması ve yetersiz kondisyon da bir başka sebeptir. Yoğun antrenman programı ve sürecine sahip kişilerde kas krampları bu sebepler ile sıkça yaşanabiliyor.

ayaga-kramp-girmesi-nasil-gecer

Yüzme, koşu, savunma sanatları sporları ve ağırlık antrenmanları krampların sık yaşandığı spor türleridir. Özellikle ilk kez ve şiddetli bir kramp yaşıyorsanız biraz panikleyebilirsiniz de. Bazen kramplar uzun bir süre devam da edebilir… Ancak krampın kısa bir krampı bazı yöntemler ile kısa süre sonra geçirebileceğinizi unutmayın. Yukarıda kramp neden olur sorusunu açıkladık. Şimdi kramp nasıl geçer sorusunu yanıtlayalım.

Bacaktaki Kramp Nasıl Geçer?

Eğer egzersiz yaparken bacağınıza kramp girerse (egzersiz yapmasanız bile olur; herhangi bir an bacağınıza kramp girebilir) aşağıdaki yöntemleri uygulayabilirsiniz:

  • Bacağınızda kramp giren bölgeyi yavaş yavaş ovun
  • Baldır bölgesinde olan kramplar için genellikle topuk aşağı itilip parmak uçlarından tutularak germe hareketi uygulanır
  • Kramplı bölgeye buz uygulanarak ovulmaya devam edilir

Bacağa Kramp Girmesi Nasıl Önlenebilir?

ayaga-kramp-girmesi-nasil-gecer

Eğer sık sık kramp problemi yaşıyorsanız ya da ender de olsa nasıl engelleyebilirim diye düşünüyorsanız çözümü çok basit. Antrenman öncesi ısınma hareketleri uygulamak ve antrenman sonrası soğuma için esneme egzersizleri yapmak antrenmanlarda yaşayacağınız kramp sorununun önüne geçecektir.

Çok değil, antrenman öncesi ısınma için 3-5 dakika ve soğuma için 15 dakikalık antrenman sonrası soğuma egzersizleri yaparsanız hem o antrenman sürecinde hem de bir sonraki antrenmanda kramp yaşama riskinizi düşürmüş olursunuz.

Bunun yanısıra özellikle antrenman sırasında verdiğiniz molalarınızda elektrolit oranı yüksek sıvılar tüketmek, bol su içmek ve antrenman günlerinizde mineral zengini yiyecekler tüketmek kramp oluşumunu engelleyebilir.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*