Her Gün Düzenli Olarak Koşmanın Faydaları Nelerdir?

0
duzenli-kosmanin-faydalari

Koşu son yıllarda sosyal medya üzerinden etiketler açılarak düzenlenen etkinlikler arasında en çok rastladığımız spor aktivitesi. Gittikçe popülerleşen bu spor, aslında genel sağlık açısından birçok faydaya sahip. Koşmak, gerek koşu bandında koşmak olsun gerek orman içerisinde, insan sağlığına çok çok iyi gelmektedir. Artık farklı sporlar ile uğraşan kişiler de antrenman programlarına koşuyu dahil etmektedir. Peki koşunun üzerinizde yaratacağı fiziksel ve mental ivmeye yeterince hakim misiniz?

Ben Vücut Geliştiriciyim, Yine de Koşmalı mıyım?

Bu soruya cevabımız tabii ki “koşmalısınız”dır. Koşu, yüzücü de olsanız, vücut geliştirici de olsanız ya da “benim yaptığım tüm spor salondan mutfağa yürümek” diyor da olsanız size ciddi faydaları olan bir spordur. Hatta koşu için rahatlıkla mükemmel bir başlangıç sporudur diyebiliriz de. Kendinizi özgür hissedeceğiniz, spor salonu duvarları içerisine kapanıp kalmak zorunda olmadığınız, istediğiniz zaman ekipmansız bir şekilde gerçekleştirebileceğiniz, sakatlık olasılığı düşük, spor yapmayı sevmeyenleri bile spora ısındırabilecek harika bir spordur.

Koşmak İçin Bir Sebebe Gerek Yok

Her gün koşmak zayıflatır mı, koşu bandında koşmak işe yarar mı, koşmak bacak inceltir mi gibi birçok soruyu da duyuyoruz. Koşmak için bir sebep arıyorsanız farkında olmadığınız birçok faydasının olduğunu söylemeliyiz. Zayıflamak için koşmak asla tek amaç olmamalıdır. (Ancak yağ yakıcı etkisi ile harika bir zayıflama etkinliği olduğunu asla unutmadığımızı ekleyelim.) Size aşağıda minicik sorulara sığamayacak dev faydalardan bahsedeceğiz.

Koşmanın Faydaları Nelerdir?

  1. Kardiyovasküler Rahatsızlık Riskini Azaltır

Kalp damar hastalıkları yani kardiyovasküler sistem üzerinde oluşabilecek rahatsızlıkları koşu önleyebilir. Düzenli koşu yapmak kardiyo egzersizleri ile kalp sağlığınızın korunması demektir.

  1. Doya Doya Karbonhidrat Tüketebilirsiniz

duzenli-kosmanin-faydalari

Metabolizma hızınızı arttıran koşu sporu, antrenman öncesi uzun süreli enerji kazanmanıza yardımcı olacak kadar fazla karbonhidrat yüklemesi yapmanıza izin verir. Böylece diyetinizde sevdiğiniz karbonhidratlara daha çok yer verebilirsiniz. (Yine de kontrolü kaybetmeyin deriz.)

  1. Kanser Riskini Azaltabilirsiniz

Düzenli koşanların doktora daha az gittiklerini duyduk… Göğüs kanseri ve kolon kanseri gibi bazı kanser çeşitlerinin koşu ile %30’a kadar azalabildiğini söylemeliyiz. (1)

  1. Eklemlerinizi ve Kemiklerinizi Güçlü Tutabilirsiniz

duzenli-kosmanin-faydalari

Koşmak, kemiklerin güçlenmesine yardımcı olur. Koşu yapmak eklem sağlığı açısından da oldukça önemlidir. Bu da ağırlık antrenmanlarında daha iyi performans sağlamanıza ve sakatlık riskinin azalmasına yardımcı olacaktır.

  1. Daha Kaliteli Bir Uyku Düzeni Oluşturabilirsiniz

Özellikle uyku düzeninizdeki bozukluklardan şikâyet ediyorsanız size akşamları yatmadan önce hafif tempolu yarım saatlik yürüyüşler yapmanızı tavsiye ederiz. Kaslarınızı hafifçe yorup, eklemlerinizi açıp, vücudunuzun gevşemesine yardımcı olacak böylece uykuya daha kolay dalabileceksiniz. Aynısı hafif ısınma ve esneme hareketleri için de geçerlidir.

  1. Stres Seviyelerinizi Kontrol Altına Alabilirsiniz

duzenli-kosmanin-faydalari

Bütün spor türlerinde olduğu gibi koşu da stres atmanıza yardımcı olur. Akşamları televizyon karşısında eğlence programları izlemek ve stres seviyelerinizi olduğu yerde bırakmak yerine koşuya çıkın. Yarım saat açık havada koşmak serotonin hormonunuzu arttıracak ve stres seviyenizi azaltacaktır.

  1. Karın Kaslarınızı Güçlendirir

Her ne kadar bacak kasları konusunda birincil öneme sahip olsa da koşu, karın bölgesindeki yağlanmayı da kontrol alacak güçte bir spordur. Yani karın kasları koşu ile güçlenmeye başlayabilir.Bacaklarınız güçlendikçe daha uzun ve daha verimli koşacağınızı unutmayın. Bu da yağ yakımı sürecinin devam etmesine ve vücudunuzun yağ depolanmış diğer bölgelerinin hızlı bir şekilde incelmesine katkı sağlayacaktır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz