Ağırlık Arttırmaktan Çekindiğiniz İçin Gelişemiyor Olabilirsiniz!

Aylardır, belki de yıllardır salona gidiyorsunuz ve gelişim göremiyor musunuz? Yeterince geliştiğinizi düşünmüyor musunuz? Muhtemelen kaldırmanız gereken ağırlıkları kaldırmıyorsunuz.

Gücünüzü arttırıp, ilerleyişinizi rakamsal olarak gözlemleyebilmek adına düzenli olarak ağırlık arttırmalısınız.

Ne zaman arttırmanız gerektiğine karar veremiyorsanız ve vücudunuza zarar vermekten korkuyorsanız, size belirteceğimiz durumlarda ağırlık arttırmaktan çekinmemelisiniz. İşte ağırlık arttırmanız gerektiğinin 3 işareti:

Setleri Kolayca Bitiriyorsunuz

Image result for man lifting light weights

Eğer güç antrenmanlarınızda kolaylık söz konusuysa, kendinizi biraz daha zorlamanız gerekebilir. Tabii ki ağırlık altında kalma riskinizden bahsetmiyoruz. Ancak 15-20 tekrarı çok rahat bir şekilde kaldırıp 2 dk sonra rahatça diğer sete girmeniz çok iyiye işaret değil. Bu tip çalışmalarla olduğunuz yerde saymanız muhtemel.

Biraz daha ağırlık arttırıp, tekrar sayısı düşürüp, set aralarında dinlenmeyi arttırmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki iyi formu korumak kaydıyla. Formu bozduğunuz tekrarları tekrardan dahi saymamalısınız…

İyi formla ağırlık kaldırırken, kendinizi zorlayabildiğiniz kadar zorlayın. Sonuçlara şaşıracaksınız.

Kas Tonusunda Gelişme Görmüyorsunuz

Image result for can't build muscle

Ağırlık arttırmadığınızda güçlendiğinizi gözlemleyemezsiniz. Üstüne bir de kas kütlenizde artış olmuyorsa, işte o zaman ağırlık arttırma zamanınız geldi demektir.

Olduğunuz yerde saymaya uzun süre devam ediyorsanız, platodan çıkıp kas gelişimine vücudunuzu teşvik etmelisiniz. Bu da anca daha ağır ağırlıklarla mümkündür.

Form Konusunda Fazla Mükemmelliyetçisiniz

Image result for happy rest between sets

Tabii ki mümkünse en ağır ağırlığı da harika formla kaldırın. Fakat bu mümkün değil. Elbet zorlayıcı ağırlıklar, formda da gerilemeye sebep olacaktır. Bu gerileme her zaman büyük sakatlık riskine sebep olmayabilir. Ufak tefek teknik hatalarla, daha ağır kaldırmak size kayıptan çok kazanç sağlayabilir.

Sürekli o makalelerde gördüğünüz formu korumaya çalışarak, kas kütlesi artışı sağlayamazsınız. Eninde sonunda limitlerinizi zorlamalısınız ki vücudunuz kas inşa etsin. Yoksa vücut, kendi enerji tüketimini verimsizleştiren bir mekanizmayı inşa etmez.

Burada kötü forma teşvik etmiyoruz. Ancak sürekli iyi form koruyabilmek için 60 kilogramla egzersiz yapmaktan vazgeçip, aynı formu daha ağır ağırlıklarla korumaya çalışmaya başlamanızı öneriyoruz.

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*