49 Yaşındaki Vücut Geliştirme Şampiyonunun Omuz Antrenmanı ve Isınma Tüyoları

 

Vücut geliştirici Stacy Taylor, gücünden hiçbir şey kaybetmediği uzun ömrünü, hala eski yöntemleri uygulamaya borçlu.

Öncelikle Taylor’ın bilgilerini verelim:

Boy: 178cm

Kilo: 97kg

Yaş: 49

49 yaşında, Stacy Taylor 2015 NPC Florida State Championship’te Light Heavyweight kategorisinde, son performansından 17 sene sonra şampiyonluk kazandı.

En temel squat, bench ve shoulder press hareketleri Taylor’ın olmazsa olmaz egzersizleri. Beslenmesi de titiz bir hesaplamadan geçiyor ve haftanın iki günü makro hedefleri aşıyor.

“Her zaman günde 400 gram protein ve 500 gram karbonhidrat tüketmek için altı ya da yedi öğün yemişimdir” diye ekliyor Taylor.

Hiçbir zaman bozmadığı spor kuralı altın değerinde. “Egzersizi ne kadar kaliteli ve doğru yaptığın, ne kadar ağırlık kaldırdığından daha önemli”.

TAYLOR’IN OMUZ ANTRENMANI

Not: Taylor, presslerin çok ağır hissettirmemesi için deltoid kaslarını önceden çalıştırıyor. Taylor’ın sakatlanmaların önüne geçen antrenmanına bir göz atın.

EGZERSİZ                  SET           TEKRAR

Dumbbell Lateral

Raise                             6                 6-10

Upright Row                   4                6-10

Smith Machine

Military Press                  4                6-10

Rear Pec-deck Flye        4               6-10

Barbell Shrug                  6                  8

TAYLOR’IN ISINMA TÜYOLARI

Taylor’ın tavsiyelerinden faydalanarak eklemlerinizi koruyun.

 1. Boynun arkasından press yapmayın.

 Avuç içleri kulak arkasındayken omzunuz geriye dönmeye zorlanır ve bu pozisyon omuz eklemlerine çok fazla baskı uygular.

2. Sadece bar.

Shoulder press öncesi ağırlıksız halter ile bench press yaparak ön delt kaslarınızı ve tüm omuz kaslarınızı esnetin. Halteri yavaşça indirin.

3. Esnetin.

Antrenmandan önce çalıştıracağınız tüm kasları iyi şekilde esnetin. Kasları zayıflatmak, yaralanmalara sebep olmaktan daha iyi.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*