Beslenme

Güne 2 Yumurta Yiyerek Başlarsanız Vücudunuzda 9 Önemli Değişiklik Olabilir

Günde kaç yumurta yemek gerekiyor? Yumurtanın beyazını mı sarısını mı yemek gerekiyor? Acaba 2 yumurta fazla mı? Gibi birçok soru insanların kafasını karıştıradursun esasında normal bir bireyin günde 2-3 yumurta yemesi oldukça yararlı olabiliyor. Her sabah yiyeceğiniz 2 yumurtanın vücudunuzda gerçekleştirebileceği 9 önemli değişikliğe bakalım: 1. Kolin İle Beyninize Daha İyi Bakın Kolin vücutta üretilemeyen vitamin benzeri bir makro besindir. Dışarıdan alınması gereken bu besin sinir sistemi, normal beyin gelişimi ve karaciğer fonksiyonlarının düzgün işlemesinde görev alır. Yumurtanın sarısında yoğun olarak bulunan kolin, hafızanın güçlenmesine ve beyin hücreleri arasındaki iletişimin normal bir şekilde gelişmesine yardımcı olur. Günde 2 yumurta yemek kolin eksiğinizi gidermek için yeterli olabilir. 2. Lutein Görüşünüzü Korur Araştırmalar tavuk yumurtasının luetin içeriğinin zengin olduğunu gösteriyor. Lutein, temiz ve güçlü bir görüş için gereken bir çeşit karotenoiddir. Göz vitamini olarak da bilinir. Lutein eksikliği görme problemlerine neden olabilir. 3. D Vitamini Kalsiyumun Emilimini Kolaylaştırır Eğer bir grup insandan 1 kaşık balık yağı ya da haşlanmış yumurta arasında seçim yapmalarını isterseniz büyük bir kısmı yumurtadan yana seçim yapabilir. Özellikle de aynı oranda d vitamini … »

Antrenman

İleri Seviye Baldır (Kalf) Geliştirme Taktikleri

En inatçı kas gruplarından baldırlara aşırı yüksek ağırlıklarla yüklenin. İri baldırların reçetesinin düşük ağırlıklı yüksek hacimli antrenmanlar olduğunu yıllarca duyduk. Gastrocnemius ve soleus kaslarından meydana gelen baldır bölgesi attığınız her adımda, çıktığınız her merdivende ve her parmak uçlarınızda durduğunuzda çalıştığından, antrenmana tepki verip büyümeleri için yüksek hacimle çalıştırılması gerektiği mantıksız gelmiyor. Daha önceki sayılarda yayımladığımız Hedef serisindeki baldır antrenmanı da aynı anlayışla ilerleyip tekrarları on beşe kadar çıkarıyordu. Ancak kaslarınızı şaşırtmak ve değişiklik yaratmak için söz konusu rutini yeniledik. Hareketler pek değişmezken, baldırlarınızın muhtemelen alışık olmadığı yüksek ağırlıklar ayarlayıp tekrar aralığını 6-10 arası tuttuk. Form öncelik sıramızın hâlâ en tepesinde duruyor. Her tekrarda tam hareket aralığını uygulayıp hareketlerin tepe noktasında kasılmayı vurgulamayı unutmayın. Baldır çalışmalarınızda uzun süredir yüksek hacimli bir stil uygulamışsanız, düşük tekrarlı bu antrenman kesinlikle geliştirilmesi gereken bu kas grubunda şok etkisi yaratacaktır. STANDING CALF RAISE (ÜÇ FARKLI POZİSYONDA) ÜST DÜZEY FARKI: Ayak parmaklarınızı ileri, dışa ve içe doğru konumlayarak yapılan çok açılı hareket sayesinde kütle geliştirebileceksiniz. Parmakların iç ve dış pozisyonda tutulduğu kısımlarda çok güçlü olamayacağınızı unutmayın. Sekiz tekrarı tamamlamak için gerekiyorsa bu … »

Genel

Vücut Geliştirmenin Aranan Vücut Tipi: X Vücut Şekli

X, vücut dünyasının ideal şeklidir. Etkileyici biçimde yanlara taşan quadriceps üzerinde geniş omuzlar ve kanat kaslarıyla birlikte bunların ortasında incecik bir bel vücuda kum saati şeklini verir. Hem klasik hem de modern bir görünüm olup sağladığı estetik avantajlar, ağır demir işçiliği gerektirir. Genetiğiniz size ideal bir şekil bahşedebilir ancak vücudunuzu yine de inşa etmeniz gereklidir. Herkes çarpıcı bir X şekline sahip olamaz ancak yine herkes üst, orta ve alt bölgelerini geliştirerek bu şekle yaklaşabilir. Bilinmeyen X Aslında vücut geliştirme dünyasının en ideal olarak kabul edilen şekli V (üçgen) idi. 1976 IFBB Mr. America Don Howorth, üst gövdesinin üçgen şekliyle ün yapmış sporculardandı. Erkeklerde X’in altında ters çevrilmiş bir V şekline girebilecekleri kadar gelişkin quadriceps kütlesi yoktu. Günümüz standartları içinse Arnold ve Sergi Oliva’nın bacakları bile ufak sayılır ki Oliva, V şeklindeki zafer pozuyla tanınan bir atletti. Bilinen ilk X vücutlu adam 80’lerin amatör fenomeni Matt Mendenhall olmuştu. Geniş omuzları ve ince belinin altında gelişkin bacak kasları vardı. Bacak standartları 90’larda “şişince”, X vücut terimi popülerlik kazanmaya başladı. İlk üç Olympia unvanını aldığında Ronnie Coleman’ın silueti … »