Güne 2 Yumurta Yiyerek Başlarsanız Vücudunuzda 9 Önemli Değişiklik Olabilir

Günde kaç yumurta yemek gerekiyor? Yumurtanın beyazını mı sarısını mı yemek gerekiyor? Acaba 2 yumurta fazla mı? Gibi birçok soru insanların kafasını karıştıradursun esasında normal bir bireyin günde 2-3 yumurta yemesi oldukça yararlı olabiliyor.

Her sabah yiyeceğiniz 2 yumurtanın vücudunuzda gerçekleştirebileceği 9 önemli değişikliğe bakalım:

1. Kolin İle Beyninize Daha İyi Bakın

Kolin vücutta üretilemeyen vitamin benzeri bir makro besindir. Dışarıdan alınması gereken bu besin sinir sistemi, normal beyin gelişimi ve karaciğer fonksiyonlarının düzgün işlemesinde görev alır.

Yumurtanın sarısında yoğun olarak bulunan kolin, hafızanın güçlenmesine ve beyin hücreleri arasındaki iletişimin normal bir şekilde gelişmesine yardımcı olur. Günde 2 yumurta yemek kolin eksiğinizi gidermek için yeterli olabilir.

2. Lutein Görüşünüzü Korur

Araştırmalar tavuk yumurtasının luetin içeriğinin zengin olduğunu gösteriyor. Lutein, temiz ve güçlü bir görüş için gereken bir çeşit karotenoiddir. Göz vitamini olarak da bilinir. Lutein eksikliği görme problemlerine neden olabilir.

3. D Vitamini Kalsiyumun Emilimini Kolaylaştırır

Eğer bir grup insandan 1 kaşık balık yağı ya da haşlanmış yumurta arasında seçim yapmalarını isterseniz büyük bir kısmı yumurtadan yana seçim yapabilir. Özellikle de aynı oranda d vitamini içerdiklerini öğrenirlerse. Vitamin d, kalsiyumun emilimini kolaylaştırarak kemik ve dişlerinizin güçlenmesini sağlar.

4. Vitamin B Grubu Cilt, Saç ve Karaciğerinizi Korur

Biotin, B12 vitamini ve diğer besleyici proteinler saçı güçlendirmeye yardımcı olur ve cildi korur. Tavuk yumurtasındaki fosfolipidler karaciğerden toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

5. Kardiyovasküler Rahatsızlıkların Oluşum Riskini Azaltabilir

Yeni araştırmalar yumurta kolesterolünün fosfatidlerle dengeli olduğunu yani sağlımız için zaralı olmadığını işaret ediyormuş. Ayrıca vücudun kendisinin kolesterol üretimini de engellemeye yardımcı oluyor. Yumurtada bulunan omega-3 yağ asidi de kardiyovasküler rahatsızlık riskinin azalmasına yardımcı olur.

6. Kilo Vermeye Başlarsınız

Amerikalı bilim insanları düşük kalorili bir diyeti yumurtalar ile birlikte yaparsanız daha hızlı kilo verebileceğiniz sonucuna varmış durumda. İyi bir kahvaltı sizi daha uzun süre tok tutacaktır, bu da gün içerisinde daha az yemenize ve daha az kalori almanıza yardımcı olur.

7. Kanser Riskini Azaltabilir

Kolin, beyin için gerekli olduğu kadar kanser karşıtıdır. Bir çalışmada her gün yumurta tüketilen diyet uygulayan kadınların göğüs kanseri riskinin %18 oranında azaldığı görülmüştür.

8. Çocuk Yapmak İsteyen Çiftler İçin de Önemlidir

B vitaminleri ayrıca seks hormonlarının oluşuma yardımcı olur. B9 vitamini yani folik asit, alyuvarların ve fetüsün gelişimine yardımcı olur ve bebeğin mental rahatsızlık riskini düşürebilir. Bu sebeple hamilelik döneminde kadınların folik asit alması da önemlidir. Yumurta önemli bir b grubu vitamini kaynağıdır.

9. Yaşlanma Süreci Yavaşlar

Hollandalı bilim insanları bir araştırma yapmış. 35-40 yaş arası kadınların %87’si yaşa bağlı cilt lekelerinde gerileme görürken erkeklerde göz çevresi kırışıklıklarında azalmalar gözlemlenmiş.

Kaynak: Brightside

Protein İhtiyacınızı Belirleyen 6 Temel Faktör

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. Fit Bir Vücut İçin Proteini İçinde Saklı 10 Besin | Bodyforum Blog
  2. Fit Bir Vücut İçin Proteini İçinde Saklı 10 Besin – Fitness & Diyet

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*