Yoga Fitness Antrenmanlarına Nasıl Yardımcı Olur?

Yoga yapmaya başladıysanız zaten yoganın fitness antrenmanları için ne kadar yararlı olduğunu biliyorsunuzdur. Ancak, henüz yogayla tanışmadıysanız yoganın sadece bayanlar için veya ruhsal ıvır zıvırla uğraşanlar için olduğunu düşünebilirsiniz.

Erkeklerin çoğunun maço olduğu toplumumuzda böyle düşünmeniz çok doğal. Ancak, bir kere denediğinizde yanıldığınızı anlayacaksınız. Düzenli olarak yapılan yoga, tüm vücudunuzun, aklınızın ve ruhunuzun tamamen çalışmasını sağlayarak sadece vücudunuzu çalıştıran sıkıcı klasik yöntemlere büyük fark atar. Birçok profesyonel atlet, fiziksel performanslarını arttırmak için en güçlü yol olarak yogayı göstermektedir.

Spor yapan pekçok insan yogaya mecburiyetten başlamaktadır. Çünkü, sakatlandıklarında birçok yöntemi denedikten sonra yoganın iyileşmek için en iyi yol olduğunu keşfederler. Sakatlanmayı beklemek yerine antrenman öncesi yoga yapmak spor sakatlanmalarını ciddi ölçüde engeller ve fiziksel performansınızı arttırır.

Yoga hareketleri, vücudumuzun her ayrıntısını düşünmüştür, bu sayede hangi spor dalını yaparsanız yapın çalıştıramadığınız tüm eklem ve kasları çalıştırarak dayanıklılığınızı ve esnekliğinizi arttırabilirsiniz. Antrenman öncesi yapılan yoga tüm kas fonksiyonlarınızı, ciğer kapasitenizi ve dikkatinizi arttırarak sizi antrenmana hazırlar.

Ağaç pozisyonu (Tree pose) gibi dengenizi geliştiren yoga hareketleri her spor branşında gelişen vücut dengeniz sayesinde daha başarılı olmanızı sağlar. Antrenmandan sonra yapılan yoga vücudumuz tarafından antrenman esnasında üretilen toksik maddelerin dışarı atılmasını ve çalışmaktan yorulan kasların rahatlamasını sağlar. Araştırmalar, gerdirilen (stretching) kasların daha güçlenerek gerdirilmeyenlere oranla daha fazla ağırlık kaldırabildiklerini ortaya koymuştur.

Kaynak: Muscular Development

Yazar: Erdinç Parlak

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*