En İyi Besin Takviyeleri

Yüksek kolesterol, halsizlik, eklem ağrıları veya yağlardan mı şikayetçisiniz? Bu makale tam size göre. Besin takviyeleri kullanarak bu şikayetlerinizden kurtulabilirsiniz.
Pelin Çini
Bir eczaneye girdiniz. Besin takviyelerinin olduğu bölüme doğru hızla yol aldınız ve karşınıza birbirinden şık kutular içinde onlarca çeşitte ürün çıktı. Latince isimleri, içeriği, kullanım şekilleri derken kafanız karışır, seçim yapmakta zorlanırsınız. Men’s Health olarak sizi bu durumdan kurtarmak için yola çıktık. Ne de olsa bu, bizim görevimiz.

Uzun araştırmalar sonucunda hangi besin takviyesinin ne işe yaradığını, yalın bir biçimde sizlere sunuyoruz. Listeye göz atın ve sorununuz için en faydalı ürünü seçin. Hem bütçeniz hem de vücudunuz için doğru kararı verip, daha az alışverişte daha çok fayda sağlayın. Unutmayın sağlığınızı başka şeylerden fedakârlık ederek düzeltemezsiniz.

Yüksek Kolesterol
Tavsiye: Bitkisel sterol
Vücudunuzdaki kolesterol miktarını belirleyen şey, vücudunuzun ürettiği ve yiyeceklerden aldığınız kolesterolün toplamıyla; hücrelerinizin kullandığı ve bağırsaklarınızın boşalttığı kolesterol toplamı arasındaki farktır. Bu besin takviyesi sindirim sisteminizin kolesterolü fazla emmesini engelleyerek damar sağlığınızı korur. Araştırmalar günde 2 gram bitkisel sterol tüketen erkeklerin, kötü kolesterol oranlarının 6 haftada %10 azaldığını gösteriyor.

Halsizlik
Tavsiye: Ginkgo biloba
Beyninizin günün en yorucu saatlerinde zehir gibi çalışması için tek ihtiyacınız binlerce yıldır kullanılan ve özellikle de Çin’de yetişen ginkgo biloba ağacıdır. Damarları genişleterek beyne bol oksijenli temiz kan pompalanmasını hızlandıran ginkgo bitkisinin ayrıca kısa süreli hafıza, konsantrasyon ve genel algılama performansını artırdığı ispatlandı. Araştırmalar, 3 hafta boyunca her gün 184 miligram ginkgo biloba kullanan erkeklerin, almayanlara göre %20 oranında daha sağlıklı olduğu gözlemlendi. İş hayatının yorucu temposuyla başa çıkmak için desteğe ihtiyaç duyanların aklında bulunsun..

Eklem ağrıları
Tavsiye: Glucosamine ve chondroitin
Glukozamin eklemlerdeki bağ dokusunun oluşumda temel bir yapı taşıdır. Kondroitin ise eklemler arasındaki sıvının sabit tutulup esnekliğin korunması açısından önemlidir. İkisinin bir arada kullanılması ise eklemlerin dayanıklılığını artıracaktır. Yapılan araştırmalar günde 1.500 miligram glukozamin ve 1200 miligram kondroitin alan erkeklerin % 79’unun daha az eklem ağrısı çektiğini gösteriyor.

Genetik bağırsak kanseri
Tavsiye: D vitamini
Sindirim sırasında bağırsaklarda salgılanan asitler fazla salgılandığında kanserojene neden olabilir. Uzmanlar D vitamininin, bu fazla miktardaki sindirim salgısının vücuttan atılmasına yardımcı olduğunu ve kolon kanserinin önüne geçtiğini fark etti. Ayrıca, vücudunuz güneş ışınlarını kullanarak D vitamini üretse bile, bu miktar yeterli düzeyde olmayacaktır. Güneşe maruz kalındığında bu yeterli gelmez. Üstelik ailenizde kanser olan biri varsa D vitaminini besin takviyesi olarak almanız, daha da yerinde olur. Her gün 25 mikrogram D vitamini, kolon kanseri riskini yarıya indiriyor.

Ereksiyon sorunu
Tavsiye: Kore Ginsengi
Ginseng bitkisi, testosteron seviyesini artırıyor. Bu durum iktidarsızlığa neden olan prolaktin hormonunun üretimini azaltır. Ayrıca bu Asya bitkisinin libidoyu yükselttiği de biliniyor. Yapılan araştırmalar 8 hafta boyunca, günde 900 miligram takviye alan erkeklerin %60’ının ereksiyon sayısında artma olduğunu gösteriyor.

Göbekteki yağlar
Tavsiye: Yeşil çay
Yeşil çay yapısı itibariyle dört dörtlük bir yağ yakıcıdır. İhtiva ettiği epigallokateşin gallat isimli asit (EGCG), metabolizmayı ve yağ yakışını hızlandırır. 76 kişi üzerinde araştırma yapan uzmanlar, deneklerin kilo vermelerini sağladı. Deneklerden bazılarına 2701 miligramlık yeşil çay hapı, diğerlerine ise yalancı ilaç (plasebo) verildi. Sonuçta yeşil çay içenler kilo vermeye devam ederken, diğerlerinin yerinde
saydığı görüldü.

Prostat kanseri riski
Tavsiye: Selenyum
Uzmanlar kansere neden olan serbest radikallerin prostat hücrelerine ulaşmadan önce bu mineral tarafından yok edildiğini söylüyor. Araştırmalara göre; günde 200 mikrogram selenyum alan erkeklerde prostat kanseri riski %49 azalıyor. Yani prostat kanseri artık erkeklerin korkulu rüyası olmaktan çıkabilir.

Açlık krizleri
Tavsiye: Chromium picolinate
Krom az rastlanan bir mineral olduğu için bu besinden yeterince almanız pek mümkün değil. Ayrıca fazla tükettiğimiz şeker de vücutta zaten sınırlı sayıda bulunan kromun çok daha hızlı harcanmasına neden olur. Krom, kan şekerinizi normal seviyede tutmaktan sorumlu olan insuline duyarlılığımızı da artırır. Bu nedenle kromun besin takviyesi olarak alınması şeker düşüşü sonucunda ortaya çıkan açlık krizlerini önlemek ve fazla kilo almamak için gereklidir.

Depresyon
Tavsiye: Balık yağı
Balıkta bulunan omega-3 yağ asitleri iki bileşikten oluşuyor: EPA ve DHA. Her iki bileşik de beyninizin duyguları denetleme sürecinde aktif olarak görev üstleniyor. Bu da balık yağını, depresyon ile mücadelede güçlü bir silah yapıyor. Vücudunuz DHA’yı kullanıp beyin hücreleri etrafında koruyucu bir zar oluşturarak, hücreler arasındaki iletişimi hızlandırıyor. EPA ise beynin serotonin (mutluluk hissi veren hormon) hormonuna karşı daha hassas olmasını sağlıyor. İngiltere’de depresyon hastaları üzerinde yapılan bir araştırmaya göre,
12 hafta boyunca günde 1 gram balık yağı tüketen hastaların semptomlarında %50’lik bir iyileşme görüldü.

Üreme problemleri
Tavsiye: L-Carnitine
Spermleriniz daha çabuk büyümek ve yumurtaya doğru giden uzun yolculukta daha hızlı kuyruk çırpabilmek için bu amino aside ihtiyaç duyar. İtalyan araştırmacılar 4 ay boyunca günde 3 gram L-Carnitine alan erkeklerin sperm sayılarının ve kalitelerinin arttığını; partnerlerinin hamilelik oranında ise %20 artış olduğunu belirledi.

Akne
Tavsiye: Zinc gluconate
Çinko hem vücuttaki mikroplarla savaşır hem de var olan iltihabı kurutur. Böylece yeni akne gelişimini de engeller. Fransa’da yapılan araştırmalara göre; antibiyotiklere karşı tepki vermeyen bazı akne türlerinde dahi çinko takviyesi ile iyileşme görüldüğü tespit edildi.

Yorgunluk
Tavsiye: Coenzym Q10 (Co Q10)
Koenzim vücudumuzda doğal olarak salgılanan bir maddedir ve kas hücrelerinin oksijen taşıma kapasitesini artırır. Koenzimin depolanmış yağın enerjiye dönüşmesini kolaylaştırdığı, araştırmacılar tarafından da ispatlandı. Kronik yorgunluktan şikâyetçi olan kişiler üzerinde yapılan bir araştırma, günde 100 miligram Co Q10 alanların 3 hafta içinde %90 iyileşme gösterdiğini ortaya çıkardı.

Besin eksikliği
Tavsiye: Arı poleni
Yine analizlerden bahsederek giriş yapalım; 100 gram karışık çiçek poleninde 500-900 miligram B1 ve 2760 miligram B5 vitamini vardır. Yani, günde alınacak 1 gram polen, insana yeterli B vitaminlerini sağlıyor demektir. Ancak arı poleninin esas özelliği, içerdiği amino asit çeşidi. Polenlerde ortalama olarak %30 protein, %45 serbest amino asit, %25 doğal şeker ve selüloz bulunmaktadır. Polende 22 çeşit amino asit bulunurken, temel besin maddemiz olan sütte 17 çeşit amino asit vardır.

Yaşlanma belirtileri
Tavsiye: Üzüm çekirdeği ekstresi
Kim yaşlanmayı durdurmak istemez ki? Gençlik iksiri hâlâ bulunamadığına göre, elimizdeki en iyi ikinci şey ile idare etmek durumundayız; üzüm ekstresi çekirdeği. Bu mucizevî besin takviyesi hücrelerin onarımı için en önemli maddelerden biri olan kolajeni (bir çeşit protein lifi) bolcamiktarda içeriyor. Üzüm çekirdeği ekstresi, serbest radikal saldırıdan koruyarak, kılcal damarların zayıflamasını önlemeye yardım
edebilir.

Fazla kilolar
Tavsiye:
CLA
Öncelikle kilo vermek için egzersiz yapmanız ve sağlıklı bir beslenme programı izlemeniz gerektiğini hatırlarız. Eğer bunları hali hazırda uyguluyorsanız, o zaman size ‘ilaç’ gibi gelecek bir önerimiz var; CLA. Bu mucizevi amino asit, yağların vücutta depolanmasına yardım eden lipoprotein-lipaz enziminin çalışmasına engel olur ve dolayısıyla vücutta depolanan yağ miktarını azaltır. Ayrıca daha önceden depolanmış yağları serbest bırakarak kan akışına dönmesini sağlar.

Cılız kaslar
Tavsiye: Amino asit
Spor yapıyorsunuz ve yeteri kadar gelişemediğinizden mi şikâyetçi misiniz? O zaman sizi doğru adrese yönlendirelim. Vücutta kas büyümesinden sorumlu olan toplam 22 aminoasit, vardır ve bunların 8 tanesi organizmada üretilmez. Mutlaka dışarıdan besinlerle alınması gerekir. Uzmanlar antrenmandan 1 saat önce ve hemen sonrasında alınan aminoasitlerin kas gelişimini büyük ölçüde desteklediğini belirtiyor.

Tedbirli davranın
Besin takviyeleri ve reçeteli ilaçların birçok ortak noktası vardır. İkisi de kendinizi daha iyi hissetmenizi, belirli rahatsızlıklardan uzak durmanızı, daha güçlü olmanızı sağlar ve size bir eczane kadar yakındır. Besin takviyelerinde eksik olan şey ise kullanım kılavuzudur ki bu kılavuz, yan etkilere karşı kullanıcıyı uyardığı için büyük önem taşır.

Semptomları göz ardı etmeyin
Uzmanlar çok fazla C vitamini alımının ishale neden olduğunu ve bu gibi durumlarda en sık rastlanan yan etkinin karın ağrısı ve deri döküntüsü olduğunu belirtiyor. Böyle durumlarda glukozamin almayı deneyin.

Yüksek dozdan kaçının
B12 gibi suda çözülebilen vitaminlerden büyük miktarda alsanız bile, vücudunuzun zarar görme olasılığı azdır çünkü fazla olan miktar vücuttan kolayca atılır. Fakat A, D, E gibi yağda çözülen vitaminler, organlar ve dokularda biriktikleri ve vücuttan atılamadıkları için eklem ağrısı, depresyon, kuru cilt gibi problemlere neden olabiliyor. Erkekler için limit 3.000 mikrogram A vitamini, 2000 mikrogram D vitamini ve 1000 mikrogram E vitaminidir.

Karışımı iyi yapın
En yararlı besin takviyeleri bile, bazı ilaçlarla alındığında tehlikeli olabilir. Mesela kalp hastasıysanız ve ilaç tedavisi görüyorsanız, doktora danışmadan ginkgo biloba ya da ginseng kullanmanız için çıldırmış olmanız gerekiyor. Çünkü onlar kanı inceltir ve bunun sonucunda kalp ilaçlarının etkisini azaltır ve tansiyonunuzun tehlikeli bir şekilde düşmesine neden olabilir. Güvende olmak için her zaman doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin.

Kaynak: Menshealth Türkiye

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*