Sürekli Acıkmayı Yaşam Biçimi Haline Getirenlerin Bilmesi Gerekenleri 4 Maddede Topladık!

Son öğününüzden bu yana tam olarak 2 saat 36 dakika geçti. Bunu biliyorsunuz, çünkü sürekli saate bakıyorsunuz. Canınızın bir şeyler istemesi yaşam biçiminiz olmuş. Mideniz dipsiz bir kuyu. İkinci akşam yemeği olmazsa olmazınız. Üstelik “açlık ve öfke krizi” sizin için gerçek ve daimi bir tehdit.

Sürekli acıkıyor olmanızın belirgin 4 sebebi olabilir. Bunları bilirseniz, önlem almanız kolaylaşır.

Hızlı bir metabolizmanız vardır

Bazı kadınlar şanslı doğar (teşekkürler genetik!). Diğerleri çok çalışır, kaslarını kuvvetlendirir ve metabolizmaları ancak bu şekilde daha hızlı hale gelir. Tabii ki metabolizmanız ne kadar hızlıysa, o kadar fazla yakıta ihtiyacınız olur. Vermont Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmaya göre insanların yüzde 32’sinin nüfus ortalamasına göre yüzde 8’in üzerinde bir oranda farklı (daha hızlı ya da yavaş) bir metabolizmaları var. Bu doğru, hepimiz farklıyız. Hızlı bir metabolizmaya sahip olmak günde 100 ile 400 ekstra kalori yakmaya eşit olabiliyor. Bu, umduğunuz kadar fazla görünmeyebilir, ancak kesinlikle az önce yediğiniz ikinci porsiyon lazanyayı açıklıyor.

Rafine gıdalar tüketiyorsunuzdur

Beyaz ekmek, kurabiye ve hatta salata sosları gibi işlenmiş gıdalar kan şekerinizi aninden yükseltir, sonra hızla düşmesine sebep olur ve bütün o şeyleri yemeden öncekinden daha da aç hissedersiniz. International Journal of Obesity’de (Uluslararası Obezite Bülteni) yayımlanan bir araştırma, yağ ve şeker oranı yüksek gıdalar tüketmenin beyindeki ruh halini düzenleyen kimyasalların düzenine zarar verdiğini, depresyon ve aşırı yeme gibi semptomlara yol açtığını kanıtlamış. Rafine şeker, beynin ödül merkezi üzerinde çok güçlü bir etkiye sahip, bu yüzden gün boyunca iştahınızı açık tutması normal. Yediğiniz ambalajlı gıdaların miktarını kısıtlayın ve mümkün oldukça tam tahıllı karbonhidratlar tüketin.

Hormonlarınız yolunu şaşırmıştır

PMS (adet öncesi / premenstural sendrom) bir yana, bazı hormonal açmazlar sizi bütün bir ay boyunca acıktırabilir. Hipertiroidizmin, yani aşırı aktif bir tiroid bezine sahip olmanın sürekli açlık hissetmenin en yaygın hormonal sebebi olduğu söyleniyor. Tiroid hormonları gereğinden yüksekse bedenin hayati fonksiyonları hızlanır ve normalden daha hızlı bir şekilde enerji yakarsınız. Tiroid bezini etkileyen bağışıklık sistemi bozukluklarından Graves hastalığı, hipertiroidin en yaygın sebebidir. Bu arada, hipoglisemi (kan şekerinin sürekli düşük olması) de pre-diyabet ve diyabet gibi (fazlasıyla yüksek kan şekeri düzeyleri) açlık krizlerine yol açabilir. Eğer yukarıdaki durumlardan herhangi birinin sizin için geçerli olabileceğini düşünüyorsanız, herhangi bir hormonal dengesizliğin olup olmadığının değerlendirilmesi için doktorunuzla görüşmelisiniz.

Açlığı iştahla karıştırıyorsunuzdur

Bunu söylediğimiz için üzgünüz, fakat “sürekli aç” hisseden pek çok kadın aslında yalnızca daima yemek istiyordur. Açlık; baş ağrısı, titreme ve midenizden gelen gurultulara yol açan bağırsak kasılmaları gibi fiziksel semptomlarla ilişkilendirilen ilkel, biyolojik bir güdüdür. İştahsa, belirli bir yiyeceği arzulayıp onu aradığınız psikolojik bir güdü. İdeal olan, ikisinin bir arada ortaya çıkması olsa da, durum hiç de böyle değildir. Yemek yediyseniz ve çok kısa bir süre sonra açlık hissetmeye devam ediyorsanız, bir süre gözlerinizi kapatın ve biraz düşünün. Bu iştahınız ile yüzleşmenize ve onu susturmanıza yardımcı olacak.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*