Susuz Kalmanın Yanlış Olduğunun 7 Önemli Kanıtı

 

Hidrasyon (su, sıvı alma) vücut geliştirmedeki her konu kadar önemlidir çünkü tüm vücut üzerinde etkisi vardır. Sağlığınız, performansınız, vücut bileşiminiz, uykunuz, toparlanmanız, zihinsel odağınız ve hatta eklem sağlığınız hidrasyon durumunuzla doğrudan ilişkilidir. Antrenman için sıvı alımından bahsetmiyorum. Genel olarak diyorum: uyandığınız andan yattığınız ana kadar. Hiçbir zaman susuz kalmamak hepimiz için yaşamsal bir öneme sahiptir.

 

Image result for hydration

 

  1. BÖBREK SAĞLIĞI

Böbrekler, vücudunuzdan atıkların atılmasında kilit rol oynayan organlardır. Susuz kaldığınızda böbrekler de, tıpkı diğer organlar gibi, stres altına girer; bir de tükettiğiniz onca yiyecek, protein ve takviyeyi düşündüğünüzde işleri çok! Ana görevi vücudunuzdaki atıkları işlemek olan böbreklerinize yeterince su içerek yardımcı olabilirsiniz. Bunu yaparak aynı zamanda vücuttaki toksinlerden de kurtulursunuz.

Susuz kaldığınızda böbrekleriniz görevlerini tümüyle yerine getiremediğinden böbrek taşı oluşma riskine davetiye çıkarırsınız.

 

  1. KAN BASINCI

Yeterince su içmediğinizde kan basıncınız bir iki gün içerisinde yükselir çünkü vücudunuz, kılcal damar ağını yavaş yavaş kilitlemeye başlar. Sonuç olarak ise çok daha önemli olan atardamarlarınıza daha çok basınç biner ki susuzluktan kaynaklanan kan basıncı yükselmesi burada meydana gelir.

Kan basıncının yükselmesinin nelere yol açabileceğini söylememe gerek var mı bilmiyorum ancak daha çok su içerek kolayca bu durumdan kurtulabileceğinizi söylemek isterim.

 

  1. PERFORMANS

%2-3 seviyesinde susuz kalmak salondaki genel performansınızı %20’lere kadar düşürebilir! Bunun sebebi ise susuz kalmış vücudun besinleri taşıması, ATP’yi yenilemesi ve laktik asidin vücuda yayılma kabiliyeti yüksek seviyede bir düşüş yaşar. Antrenmanınız, olması gerektiğinden daha zorlu bir hale geldiğinden antrenman yoğunluğunuz düşer ve sonuçlarınızda eksilme olur.

Susuz kaldığınız için çok halsiz bir şekilde antrenman yaptığınız zamanlar olmuştur. Kan basıncıyla ilgili noktaya geri dönersek, vücut susuz kaldığında kılcal damar ağınız normalden çok daha kapalı kalır ve bu da kanlara giden kan akışını sekteye uğratabilir.

 

  1. YAĞ KAYBI

Hidrasyon, vücudunuza yeteri kadar su aldığınız anlamına gelir. Bunun sonucunda da sıcak bir sıvı olan idrar üretimini artar. Daha çok su içtiğinizde dinlenirken bile daha çok kalori yakarsınız. Bunu bir de soğuk su içerek takviye ettiğinizde, vücudunuz iç sıcaklığını korumak için daha çok çalışarak termojenezi hızlandırmış olursunuz.

Yağ yakmanın en kısa yolunun daha çok su içmek olduğu hep söylenmiştir. Daha çok su içtiğinizde ayrıca doygunluk hissiniz de artacağından iştahınız körelir ve daha az acıkırsınız.

 

  1. KAS HACMİ

Farklı bilgi kaynaklarına göre kasın %70 ilâ %80’i sudan oluşuyor; yani kas inşasında suyun ne kadar önemli bir madde olduğunu vurgulamak isteriz. Hücre şişmesi ve kas hacmi gibi konuları düşündüğünüzde de vücutta yeterince su olması daha da önemli bir gereklilik kazanıyor. Susuz kaldığınızda kas belirginliği de düşer.

 

  1. ÖDEM

Yeterince su içmemenin ironik sonucu, daha “sulu” gözükecek olmanız çünkü vücudunuz susuz kaldığında daha çok tuzu muhafaza ettiğinden derialtında daha çok su birikecektir. Vücudunuza sürekli bir “su akışı” sağladığınızda vücutta tutulan suyun da miktarı düşecek ve sodyum dengeniz iyileşecektir.

 

  1. TOPARLANMA

Besinin vücutta taşınması ve özümsenmesi, genel bağırsak sağlığı ve hatta eklem sağlığı da vücuttaki su oranıyla doğrudan ilişkilidir. Susuz kalındığında bağırsaklarınız yiyecekleri verimli şekilde işleyemediğinden yediğiniz besinleri etkili olarak özümseyemez. Bu da toparlanma, büyüme ve performans potansiyelinizi kötü yönde etkiler.

 

SU DÜNYASI

Susuz kalındığında vücudun ne derece kötü etkilendiğini görüyorsunuz; bu nitelikte bir etki genel sonuçlarınıza da aksedecektir. Susuz kalmamanın kilit noktası her gün 3,5 litre kadar veya ağırlığınıza, mesleğinize ve yaşadığınız yerin iklimine bağlı olarak daha fazla su içmektir. Örneğin Florida gibi nemli iklimi olan yerlerde günde 5 litreye kadar içmeniz gerekebilir. Hepsinden öte bir de içtiğiniz suya doğal elektrolitler ile yemeklerinize de deniz tuzu ekleyerek kastaki suyun muhafazasını rahatlatmanız gerekiyor.

Yazının başında da değindiğim gibi, olay sadece spor salonunda iyi çalışmaktan ibaret değil. Vurgulamak istediğim susuz kalmanın getirdiği olumsuzluklar ve bu olumsuzlukların vücudunuzu ve sonuçlarınızı nasıl etkilediği! Susuz kalmak için hiçbir bahaneniz olmadığını unutmayın.

Tüyo: Yanınızda kendinize ait bir su şişesi taşımayı âdet edinin.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*