Supplement Kombinasyonunuzda Yer Vermediğiniz Takviye

Piyasada o kadar çok supplement bulunuyor ki bazen gerçekten işinize yarayacak takviyeleri es geçebiliyorsunuz. Hangi takviyenin hangi amaç için olduğunu, hangisinin gerçekten işe yarar olduğunu unutabiliyorsunuz.

Çok göz önünde olmaması ve gerçekten pek çok kişinin işine yarayabilme ihtimali sebebiyle bugün Sitrülin Malat takviyesine değineceğiz.

Sitrülin Malat Nedir?

Image result for citrulline malate

Sitrülin malat vücuttaki zararlı kimyasalları vücuttan uzaklaştıran bir amino asittir. Vücudumuzda bulunur, yani esansiyel bir amino asit değildir.

Vücuttaki üretimi çok limitli olduğu için takviye olarak kullanımı yaygındır. Üre döngüsünde amonyağı ürin vasıtasıyla vücuttan uzaklaştırmayı sağlar.

İyi de Bunun Kas Gelişimine Katkısı Nedir?

Is Citrulline Malate Really A Beneficial Supplement? Here's Our Take On It

Sitrülin malat aynı zamanda kan damarlarını genişletir ve kan akışını hızlandırır.

Sitrülin malat vücuda alındığında arjinin amino asitine de dönüşür. Arjinin de nitrik okside dönüşür. Bu terimlere, pump severlerin aşina olduğunu varsayıyoruz.

Besinlerin hücrelere taşınmasında ve pump etkisinde önemli rol oynayan damar genişliği ve nitrik oksit faktörü vücut geliştirmede önemlidir.

Sitrülin malat ayrıca toparlanmada da önemli etkiye sahiptir. Vücudun daha hızlı toparlanmasına ve kasların onarımına katkıda bulunur. Antrenmandaki performansı arttıran supplementler arasında bulunan sitrülin malat, kendisine benzer etkiye sahip takviyelerle birlikte çok daha iyi etki eder (beta alanin vb.). Antrenman sonrası kas ağrılarını azaltabilen sitrülin malat, üzerinde yapılmış bilimsel araştırmalarda da işe yararlığını kanıtlıyor.

Sitrülin Malat Nasıl Kullanılır?

Is Citrulline Malate Really A Beneficial Supplement? Here's Our Take On It

Sitrülin malat etkisini alır almaz gösteren bir supplement değildir. En azından 1-2 hafta şans tanımanız gerekebilir. Sonrasında etkisi zamanla hissedilir.

Antrenmandan 30-60 dakika önce kullanmanız en etkili sonucu almanızı sağlar.

Efektif doz olarak 8 gram öneriyoruz. Fazla kullanımın yan etkileri görülmüyor (15 gram civarı), ancak fazla kullanımın ekstra katkısı da söz konusu değil. Bu nedenle optimum doz olan 7-8 gram civarında tüketmeniz en mantıklısı.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*