MuscleTech Sporcularının Karın Kasları İçin Hangi Egzersizleri Yaptıklarını Biliyor musunuz?

Karın kaslarınızı çalıştıracak ve geliştirecek birçok hareket var ama hangilerinin mükemmel six-packlere sahip olmanıza yardımcı olduğunu biliyor musunuz? Bodybuilding.com, MuscleTech sporcularına güçlü bir six pack sahibi olabilmek için hangi karın kası hareketlerini uyguladıklarını sordu.

Sevilen 4 MusleTech Sporcusunun Favori Karın Kası Egzersizleri

Santi Aragon: IFBB Pro

Santi Aragon kendisi için en etkili hareketin hanging leg raise olduğunu düşünüyor.

Haning leg raise antrenmanının oblik kaslarının gelişmesine yardımcı olurken six-pack dediğimiz kısmın daha da şekillenmesini sağladığını söylüyor.

Santi Aragon, her sabah kardiyo öncesi hanging leg raise hareketini yapıyor. Zamanlamayı böyle planlamasının sebebi çoğu kişi gibi karın egzersizlerinden kaçmayı önleyebilmek ve tutarlı bir antrenman planı oluşturabilmek.

Aragon, hanging leg raise hareketini 4 set 15-25 tekrarla yaptığını belirtiyor.

Ryan Kurek: Fitness Model

Ryan Kurek, circuit egzersizlerinin en sevdiği karın bölgesi hareketleri olduğunu söylüyor. Karın bölgesindeki çalışmayı mümkün olan en yoğun seviyeye çekebilmek için her set 20-100 tekrar yapıyor.

Hareketler arası dinlenme yapmayan Ryan Kurek, karın bölgesinde büyk bir metabolik çalışma başlatmış oluyor ve fazla yorgunluk da beraberinde geliyor. Kurek’in tercih ettiği diğer karın kası çalışmaları içinde, leg raise, cable crunch, crunh ve lying leg raise hareketleri var.

Yoğun ve çok tekrarlı karın bölgesi egzersizlerinin ağırlık çalışmalarına göre kendisi için daha etkili olduğunu söylüyor. Kendi vücudunuzu tanıyıp ona uygun bir şekilde çalışmanın doğru olduğunu ekliyor.

Abel Albonetti: Fitness Model

Abel Albonetti de hanging leg raise hareketinin sevenlerinden biri. Ama Abel, hanging leg raise hareketini uygularken ekstra ağırlıkla direnci arttırıyor.

“Bu hareket benim için en zor karın kası hareketi. Ben her zaman zayıf olan noktalarımı geliştirmeye çalışırım ve hanging leg raise karın kaslarımda zayıf noktalarımı hedef alan hareket oluyor” diye belirtiyor. Şu an yaptığı karın kası çalışmasının haftada 3 gün 15 tekrarla 4 set hanging leg raise olduğunu belirtiyor.

Ayrıca Abel Albonetti için hareketi tekrarlarken her seferinde aynı hızda ve sakin bir şekilde yapmak çok önemli.

Dylan Thomas: Koç

Dylan Thomas’ın favori karın kası hareketi ise cable crunch.

Dylan Thomas, cable crunch hareketinde sevdiği özelliğin hareket boyunca tüm kaslarda gerginlik oluşabilmesini sağlaması olduğunu belirtiyor. Cable crunch hareketinin kas gelişimini tetikleyen yoğun strese tüm kası maruz bıraktığını söylüyor.

Cable crunchta diğer sevdiği özellik ise vücut ağırlığı ile yapılan hareketlerden farklı olarak karın kasını geliştirmek için ağırlığı kendinin belirleyebiliyor olması.

 

Kaynak: https://www.bodybuilding.com/content/we-ask-the-pros-what-move-did-the-most-to-build-your-abs.html

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*