Ağız Kokusundan Kurtulmak İçin Aklınızdan Çıkarmamanız Gereken 12 Yöntem

Ağız ve diş bakımı oldukça önemlidir ama bazen dişlerinizi fırçalamanız ve sakız çiğnemeniz kötü kokuların önüne geçemeyebilir. Bazı bilimsel araştırmalar sonucu ağız bakımınızı yapmanıza rağmen oluşan ağız kokusunun sebepleri belirlenmiş.

Günlük ağız ve diş bakımınızı yenilemenize ve kötü kokuları engellemeye yardımcı olacak 12 yöntemi listeledik:

12. Bol Bol Su İçin

Su içmek tükürük akışınızı düzenler ve ağız kokusuna neden olan kuruluğu engeller.

11. Çok Fazla Kahve ve Çay Tüketmeyin

Sabah 1 bardak kahve içmek hem kolayca uyanmanıza hem de enerjinizin artmasına yardımcı olur. Ancak fazla kafein ağız kuruluğu yapar ve tükürük oluşumunuzu azaltır. Dolayısıyla ağız kokusu oluşabilir. Yemeklerinizle beraber çay ya da kahve tüketebilirsiniz. Yeşilçayın sarımsak kokusuna iyi geldiğini de ekleyelim.

10. Dişlerinizi Fırçalayın

Dişlerinizin arasında kalan yiyecek artıkları zamanla bakteri ve çürük oluşumuna neden olur. Önemli bir sağlık problemi olabileceği için diş bakımınızı her gün yemek sonrası yapmanız gerekir.

9. Diş İpi Kullanın

Özellikle yemek sonrası diş fırçaladıktan sonra işler bitmemiş olabilir… Diş aralarında fırçanın ulaşamadığı yerlere diş ipi ile müdahale edin.

8. 3 Ayda Bir Fırçanızı Değiştirin

Diş fırçanızın da bir ömrü var… Diş fırçaladıktan sonra muhakkak fırçanızı da temiz bırakmalısınız çünkü göremediğiniz bakteriler zamanla burada da birikmeye devam edebiliyor…  3 ayda bir fırçanızı yenilemenizi tavsiye ederiz.

7. Dilinizi İhmal Etmeyin

Diliniz üzerinde de tahmin ettiğinizin ötesinde bakteri ve yiyecek artıkları kalmış olabilir, siz bunu farkedemiyor olabilirsiniz. Her sabah dilinizi de diş fırçanızla nazikçe fırçalayın. Ağız kokusunu %70 oranında azalttığı belirtiliyor.

6. Alkolsüz Gargara Kullanın

Plak oluşumuna karşı gelen gargaraların çoğu %27 oranına kadar alkol içerebiliyor ve alkol, ağız kuruluğuna sebep olan etmenlerden biridir. Bu sebeple alkolsüz gargara tercih ederek ağız sağlığınızı daha iyi korumuş olursunuz.

5. Şekersiz Mint Şekerleri Tercih Edin

Genelde yemek sonrası ferahlık için almaya alışık olduğumuz nane şekerleri bakteri oluşumunu tetikliyor. Şekersiz ürünleri tercih edebilirsiniz.

4. Kullandığınız İlaçlar Koku Oluşumuna Neden Oluyor Olabilir

Antidepresanlar, ağrı kesiciler, bazı alerji ilaçları ağız kuruluğuna dolayısıyla da kokuya sebep olabiliyor.

3. Bademcik Taşına Dikkat Edin

Bademciklerinizde taş oluşumu varsa ağız kokusu probleminiz de olacak demektir. Boğazınızda bademciklerinizin etrafında, bakteri ve ağzınızdaki artıkların bir araya gelmesyle oluşan bu koku yapan taşların oluşumunu engellemek için düzenli bir ağız bakımına ve diş hekimine ihtiyacınız var demektir.

2. Fazla Kiloya Dikkat Edin

Tel Aviv Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada direkt olarak obezite ve ağız kokusu ile bağ kurulmuş.

1. Düşük Karbonhidrat Diyeti Yapmayın

Ketojenik diyet olarak da geçen bu diyet düşük karbonhidrat ya da hiç karbon tüketmeden yapılır. Bu sırada vücut keton adı verilen bir kimyasal salgılama yapar ve bu da kokuya sebep olur.

Kaynak: Brightside

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*