1 Ayda 10 Kilo Verdiren Hızlı Diyet Planı

1-ayda-10-kilo-vermek

Kilo vermek söz konusu olduğunda, genellikle monotonluğu bozmak için farklı diyetlere ve egzersizlere başvurulur. Fakat kilo vermeye çalışırken tutarlılık önemlidir. Kararlı ve tutarlı olduğunuzda kilo verememeniz için önünüzde herhangi bir engel yoktur. Peki 1 ayda kaç kilo verilir? Bu tamamen sizin azminize bağlıdır. 1 ayda 5 kilo ya da 1 ayda 10 kilo vermek mümkündür. Siz kararlı olun ve bunu gerçekten isteyin yeter!

1 Ayda 10 Kilo Vermek İçin Diyet Programı

Zayıflamak için bir diyet uygularken bunu egzersizlerle desteklemek önemlidir ve hızlı bir şekilde kilo vermenize yardımcı olur.(2) Aşağıda yer alan diyet planı ile, yaklaşık olarak 1 ayda 10 kilo verebilirsiniz. Fakat bunun için diyetin yanı sıra her gün en az 30 dakika egzersiz yapmalısınız.(1)

Sabah Erken Saatte Detoks İçecekler

detoks-icecegi

  • Limonlu detoks içeceği: Karaciğerinizi temizlemek ve hızlı kilo verme konusunda yardımcı olmak için taze sıkılmış limon suyu ile (ve eğer isterseniz bir tatlı kaşığı bal ekleyerek) bir bardak ılık su tüketin.

Besin değeri: Karbonhidrat: 3.2 gram, Protein: 0.5 gram, Yağ: 0.2 gram, Kalori: 17

  • Zencefil detoks içeceği: Her sabah aç karnına zencefil ezmesi (ve gerekirse 2 çorba kaşığı taze nane ezmesi) ile ılık bir bardak su tüketmeniz kilo verme sürecinde size yardımcı olur.(1)

Besin değeri: Karbonhidrat: 0,3 gram, Protein: 0,0 gram, Yağ: 0.0 gram, Kalori: 1

Detoks İçeceklerinin Faydaları

Detoks içecekleri vücudun toksinlerini temizlemeye, vücudun ph seviyesini dengelemeye, bağışıklık sisteminizi ve metabolizmayı güçlendirmeye ve sindirimi iyileştirmeye yardımcı olur.(2)

Kahvaltı

omlet

  • Yulaf: Yulaf ezmesi diğer tahıllara kıyasla kompleks karbonhidrat ve proteinle yüklüdür. Avantajları düşük kan şekeri seviyesi ve düşük kolesterol düzeyi içermesidir. Diyet listesi oluştururken mutlaka yulafa yer verilmelidir.

Besin değeri: Karbonhidrat: 36.2 gram, Protein: 7.2 gram, Yağ: 7.1 gram, Kalori: 235

  • Omlet: Yumurta çok iyi bir protein kaynağıdır. Yumurtanın proteininin yarısından fazlası, yumurta akı içinde, B vitamini kompleksi, D vitamini, bakır, çinko ve selenyum ile birlikte bulunur.(1)

Besin değeri (1 bütün yumurta): Karbonhidrat: 2.5 gram, Protein: 6.0 gram, Yağ: 2.1 gram, Kalori: 104

  • Yeşil Çay: Yeşil çay antioksidanlarla yüklüdür, toksinlerden arınmaya yardımcı olur ve metabolizmanızı hızlandırır.

Besin değeri (1 bardak): Karbonhidrat: 0,0 gram, Protein: 0,0 gram, Yağ: 0.0 gram, Kalori: 2

  • Bademli Elmalı Smoothie: Elma akciğer, meme ve kolon kanserine karşı korunmaya yardımcı olabilir. Elma süt ile birlikte kalsiyum, protein, magnezyum, lif ve birçok vitamin sağlar.

Besin değeri (1 bardak): Karbonhidrat: 22.0 gram, Protein: 3.6 gram, Yağ: 4.8 gram, Kalori: 145

Kuşluk Atıştırmalığı

sicak-cikolata

  • Sıcak Çikolata: Küçük bir fincan sıcak çikolata kilo vermek için yardımcı olabilir ve açlığınızı kontrol altında tutabilir. Çikolata iştahı yüzde 30 oranında azaltmaya yardımcı olmak için güçlü antioksidanlara sahiptir.(1)

Besin değeri (1 bardak): Karbonhidrat: 61.8 gram, Protein: 9.6 gram, Yağ: 11.1 gram, Kalori: 385

  • Meyveler: Lif, vitamin ve minerallerle yüklüdür. Meyveler doymuş hissetmenizi sağlar, bu da aşırı yemekten kaçınmanıza yardımcı olur.

Besin değeri (1 tabak karpuz): Karbonhidrat: 5.0 gram, Protein: 0,3 gram, Yağ: 0.3 gram, Kalori: 24

Öğle Yemeği

izgara-somon

  • Sebze Çorbası: Sağlıklı beslenme programınızda bulunması gereken sebze çorbası lif, protein, vitamin ve minerallerle birlikte daha az kalori alarak iştahınızı kontrol etmenize yardımcı olur.

Besin değeri (1 kase): Karbonhidrat: 13.1 gram, Protein: 3.4 gram, Yağ: 7.6 gram, Kalori: 133

  • Izgara Somon Balığı: Kalbinizi sağlıklı tutmanıza yardımcı olan protein, omega 3 yağ asidi, vitamin ve mineralleri sağlar.

Besin değeri (1 porsiyon): Karbonhidrat: 2.1 gram, Protein: 6.9 gram, Yağ: 7.5 gram, Kalori: 103

  • Buharda Pişmiş Pirinç: Bu yöntem, pirinç tüketmenin daha sağlıklı yollarından biridir, çünkü bu suda çözünen besinlerin kaybını önler ve herhangi bir ek yağ gerektirmez.

Besin değeri (1 tabak): Karbonhidrat: 26.6 gram, Protein: 2.5 gram, Yağ: 0.3 gram, Kalori: 115

  • Yumurtalı Sandviç: Bu sandviç sağlıklı bir öğün için 2 dilim tam tahıllı ekmek ile birlikte 2 yumurta akı, soğan dilimleri, domates dilimleri ve taze doğranmış marul içerebilir.

Besin değeri: Karbonhidrat: 28.8 gram, Protein: 11.9 gram, Yağ: 8.0 gram, Kalori: 231

  • Kahverengi Pirinç: Daha sağlıklı, lifli ve düşük enerji yoğunluğu olan bir gıdadır.(1)

Besin değeri (1 tabak): Karbonhidrat: 21.7 gram, Protein: 2.2 gram, Yağ: 2.2 gram, Kalori: 104

Akşam Atıştırmalığı

haslanmis-yumurta

  • Limon Çayı: C vitamini açısından zengindir, toksinlerden arınmaya yardımcı olur ve metabolizma hızınızı artırır.

Besin değeri (1 bardak): Karbonhidrat: 4.0 gram, Protein: 0.4 gram, Yağ: 0.0 gram, Kalori: 17

  • Haşlanmış Yumurta: Yumurtalar çok iyi miktarda protein içerir ve özellikle zayıflama sürecinde bir tam haşlanmış yumurta sizi tok tutmaya yardımcı olur.

Besin değeri (1 bütün yumurta): Karbonhidrat: 0,6 gram, Protein: 6,3 gram, Yağ: 5.3 gram, Kalori: 78

  • Kuruyemiş: Kuruyemişler, kalp dostu doymamış yağlar, omega 3 yağ asitleri, protein, vitamin ve mineraller bakımından yüksektir.

Besin değeri (Yarım fincan): Karbonhidrat: 8.8 gram, Protein: 6.1 gram, Yağ: 15.9 gram, Kalori: 201

  • Portakal Suyu: Bu süreçte hazır meyve suları tüketmekten kaçınınız ve ve taze sıkılmış meyve sularını tercih ediniz. Fakat şunu da unutmayın ki tüm meyveler size daha çok lif, vitamin ve mineral sağlar.

Besin değeri (bir bardak): Karbonhidrat: 27.2 gram, Protein: 1.8 gram, Yağ: 0.6 gram, Kalori: 120

Akşam Yemeği

haslanmis-tavuk

  • Tavuk Noodle Çorbası: Tavuk noodle çorbası diyet yaparken kalbinizi sağlıklı tutmanıza yardımcı olan protein, omega 3 yağ asidi, vitamin ve mineralleri sağlar.

Besin değeri (1 kase): Karbonhidrat: 41.6 gram, Protein: 17.6 gram, Yağ: 9.3 gram, kalori: 322

  • Roti (Chapati): Bir tür gözleme olan roti diğer tahıllara kıyasla kompleks karbonhidrat ve proteinlerle yüklüdür. Avantajları düşük kan şekeri seviyesi ve kolesterol düzeyini içerir.(1)

Besin değeri (1 adet): Karbonhidrat: 17.4 gram, Protein: 3.0 gram, Yağ: 0.4 gram, Kalori: 85

  • Haşlanmış tavuk: Haşlanmış tavuk diyet yemekleri arasında vazgeçilmezdir, oldukça besleyicidir ve yüksek seviyede protein içerir. Haşlanmış tavuk uzun bir süre tok hissetmenizi sağlar.

Besin değeri (1 tabak): Karbonhidrat: 0.2 gram, Protein: 35.7 gram, Yağ: 0.9 gram, Kalori: 151

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*