Biceps Curl Hareketi Hakkında İlginç 5 Bilgi

Dünya Rekoru: 120 Kiloyla 1 Dakikada 30 Tekrar!

Barbell curl’e asılın! Guinness Dünya Rekorlarına göre, İrlanda’daki Louisburg Gym’den Eamonn Keane 120 kg ağırlıkla bir dakika içerisinde 30 kez barbell curl yaptı.

En İyi Curl Hangisi?

Image result for dumbbell curl

Araştırmacılar Smith makinesi, barbell ve dumbbell bench press hareketlerini karşılaştırdı. Hareketlerin göğüs ve omuz aktivasyonunda bir fark bulunmadı. Smith makinesinde biceps daha az çalışırken dambıllar triceps aktivasyonunu azalttı.

Büyümek İçin Alışın!

Image result for biceps

Journal of Physiology dergisinde çıkan bir çalışma, alışık olunmayan bir antrenmana başlandıktan bir, üç ve on hafta sonra kas proteini sentezi, kas hasarı ve kas büyümesi arasındaki ilişkiyi ölçtü. Protein sentezinin, antrenmana alışıldıktan sonra takip eden kas hasarlarının azalmaya başlamasından sonra kas büyümesine katkıda bulunduğu gözlemlendi.

Sağlam Uyku Şart

Image result for sleep well bodybuilding

Appalachian State Üniversitesinin yürüttüğü bir çalışmada, günün farklı zamanlarında antrenman yapmanın uyku üzerindeki etkileri incelendi. Günün herhangi bir saatinde antrenman yapmanın uykuyu önemli derecede iyileştirdiği bulunurken, erken vakitte yapılan antrenmanın uykuya daha erken dalmayı kolaylaştırdığı görüldü. Günün geç vakitlerinde yapılan antrenmanın ise uyku sırasında meydana gelen uyanmaları azalttığı gözlemlendi.

Sırt Çalışmak Biceps İçin Çok Önemli!

Image result for pulldown

Brasilia Üniversitesi araştırmacıları izole ve birleşik hareketlerin biceps üzerindeki etkilerini karşılaştırdı. 10 hafta boyunca pulldown ve curl hareketlerini mukayese ettiler. Sonuç olarak, pulldown hareketlerinin boyut ve kuvvet açısından curl hareketleri kadar etkili oldukları bulundu.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*