Protein Zengini Antep Fıstığı Ezmesi Yapmak İster misiniz?

Bu besleyici kuru yemişe atıştırmalıklarınızda yer vermek, bel çevrenizi kontrol altında tutmanıza yardımcı olur.

Yazan: Adam Bible

Önemli: Boş kabuklar, ne kadar yediğinizin farkında olmak için görsel bir ipucu olabilir. Bir paket cipsle aynı kontrolü sağlayamazsınız.

Kuru yemiş ve çekirdekler, ağır antrenman yapan herkesin en fayda göreceği beslenme takviyelerindendir. Lif, vitamin, mineral ve sağlıklı yağlar içerdiklerinden, fiziğinizi iyi seviyede tutmanız için günlük beslenme ihtiyaçlarınızı karşılamada faydalıdır. Spor beslenme uzmanı Heather R. Mangieri, her öğünün protein, sağlıklı karbonhidratlar ve bir miktar da sağlıklı yağlardan oluşması gerektiğini vurguluyor. Protein ve karbonhidrat seviyenizi maksimuma çekmek için kuru yemiş tüketmek çok kolay ve zahmetsiz bir yöntemdir ancak bu yüksek kalorili besinlerden ne kadar yediğinizin hesabını tutmazsanız, edinecekleriniz bir anda bambaşka bir boyut kazanır.

Kuru yemiş sevenlere tavsiyemiz, bu kategorinin en az kaloriye sahip yıldızlarından biri olan Antep fıstığından tüketmeleri. Şöyle anlatalım, 49 tane Antep fıstığında yaklaşık 6 gram protein ve 160 kalori bulunur. Badem (23 bademde 6 gram protein bulunur) ve kaju (16 kajuda 5 gram protein bulunur) ile karşılaştırıldığında, aynı 160 kalori için daha çok Antep fıstığı tüketirsiniz. Appetite dergisinin 2011 yılında yayınladığı bir davranış çalışmasına göre, kabuklarından ayrılmamış Antep fıstıkları aynı zamanda çok yeme dürtüsünün önüne geçilmesinde de faydalı oluyor.

Ph.D. James Painter’ın “Pistachio Principle” (Antep fıstığı Prensibi) çalışmasının sonuçları Antep fıstığını, kabukları önünde bırakılarak tüketenlerin, kabuklar önlerinden alınanlara göre %18 daha az yediklerini, dolayısıyla boş kabukların ne kadar yenildiğine görsel bir ipucu sunabileceği ve sonuç olarak da potansiyel anlamda kalori alımını azaltmayı destekleyebileceğini gösterdi.

Antep Fıstığı Ezmesi Tarifi (10 Porsiyon)

Malzemeler:

Yaklaşık 200gram kabuklu Antep fıstığı

1/2 tatlı kaşığı deniz tuzu

Yapılışı:

  1. Fırını önceden 180 dereceye göre ayarlayın.
  2. Antep fıstıklarını bir fırın kabına yayarak yaklaşık 7 dakika fırında kavurun.
  3. Fıstıkları kabuklarından ayırıp mutfak robotuna atarak rondodan geçirin, ara sıra robotu durdurarak kenarları aşağı itin. Bu sayede daha pürüzsüz bir ezmeniz olacak.
  4. Fıstıkları yaklaşık 15 dakika veya kremsi, pürüzsüz bir doku elde edene kadar rondodan geçirmeyi sürdürün.

1 Trackback / Pingback

  1. 25 Dakikada Yapabileceğiniz Hem Lezzetli Hem Protein Deposu Akşam Yemeği | Bodyforum Blog

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*