karin-kasi-kadin
Antrenman

Kadınlar Karın Kası İçin Hangi Egzersizleri Yapmalı?

Birçok kadın için, yağsız karın bölgesi elde etmek kolay bir başarı değildir. Kadın karın kası erkek karın kasından çok farklı sayılmaz, ancak kadınlar daha geniş pelvis ve daha uzun bel bölgesine sahip olma eğilimindedir. Bu durum düz, sert ve sıkı karın kaslarına sahip olma sürecini kısmen zorlaştırabilir. Ancak görünür karın kaslarına sahip olmak imkansız değildir. Sadece standart mekik hareketlerinden daha fazlasını yapmanız gerekebilir. Kadınların Hedeflemesi Gereken Karın Kasları Kadınlar için en iyi karın egzersizleri karın bölgesindeki dört kas grubunu hedeflemelidir: External Oblikler: Bunlar kollarınızın altında, göğüs kafesi boyunca hissedebileceğiniz kaslardır. Internal Oblikler: Bunlar external obliklerin altında bulunan kaslardır. Transversus abdominus: Bunlar bölgedeki en derin kaslardır. Karın bölgesinin etrafında yatay olarak yer alırlar. Rectus abdominus: Bu kaslar sternumuzdan pelvisinize kadar uzanır. Yürürken omurganızı esnetmeye yardımcı olurlar. Ayrıca, karnınızdaki en yüzeysel kaslardır. Six pack denilen kaslar da rectus abdominus kaslarıdır. Kadın Karın Kası Egzersizleri Dört kas grubunun tamamını doğru bir şekilde hedeflemek ve şekil vermek için bir dizi denge egzersizi yapmak önemlidir. Bu ana kasları çalıştırmak, sırtınızı iyileştirmek, sırt ağrısını azaltmak ya da önlemek için omurganızı ve … »

karin-kasi-egzersizleri-erkek
Antrenman

Erkekler Karın Kası İçin Hangi Egzersizleri Yapmalı?

Yaz için tüm kış çalışıp harika bir vücut yarattıktan sonra yazın tadını çıkarırken göbek yapanlardan mısınız? İnkâr etmenize gerek yok… biz de aynı problemleri zaman zaman yaşıyoruz. Harika bir tatil döneminde nefis yiyecekler ve içeceklerle, çılgın plaj partileriyle uzun süre çabalayıp oluşturduğumuz karın kaslarını kaybettiğimiz olmuyor değil. Ancak paniğe gerek yok, göbek eritme egzersizleri erkek kadın fark etmeksizin herkes için aynı şekilde çalışıyor. Düzenli yapacağınız karın eritme hareketleri hızlı bir şekilde toparlanmanıza yardımcı olacak. Erkekler İçin Karın Egzersizleri Hemen her zaman söylediğimiz gibi, göbek eriten egzersizler erkek bireylerin en çok aradıkları ve en çok ihtiyaç duydukları egzersizlerdendir. Karın yağı eritme özellikle yaz aylarına doğru ve yaz aylarından hemen çıkıldığı zaman daha popüler bir konu oluveriyor. Bunun da en büyük sebebi yazın plajlarda mükemmel bir vücut ile görülmek isteyenlerin yazın sonunda tekrar hızlıca aynı forma dönme çabası… Tam da yaz biterken tekrar bu karın yağları nasıl erir diye soranları duyar gibiyiz. Biz de yazın yüklediği birkaç fazla kilodan kurtulmaya çabalarken hızla eski karın kaslarınıza ulaşmanıza yardım edecek karın eritme hareketlerini sizlerle paylaşmak istedik. Karın kaslarınız yani … »

Antrenman

Barfiks Nasıl Çekilir, Faydaları Nelerdir?

Eski Kraliyet Denizci PTI Sean Lerwill, “Barfiks, üst vücut kas gücünüzü artıran, eş zamanlı olarak sırtınızı ve biceps kaslarını çalıştıran çok nadir vücut ağırlığı hareketlerinden bir tanesidir” diyor. Sözlerine “Birçok erkek “bench press” sehpasına yapışıp kaldılar, ama bence sahip olunan toplam barfiks performansı, uzak ara daha iyi üst vücut gücü, dengesi ve fonksiyonel form sağlayarak daha iyi performans kapasitesine sahip olunduğunun göstergesidir” şeklinde devam ediyor. Barfiks Nedir? Barfiks, en sert vücut ağırlığı hareketidir, sırtınızı ve diğer kaslarınızı tüm vücudunuzu kaldırmak ve azaltmak için sıkı çalışmasını gerektirir. Sırtınızdaki, omuzlarınızdaki ve kollarınızdaki kasların hepsi barfiks ile çalışır ve bardaki ilk seanstan sonra sabah uyandığınızda bu kas gruplarının her birini kesinlikle hissedeceksiniz. Çok az vücut ağırlığı egzersizleri, barfiks gibi birçok üst vücut kasını hedef alma ve onları mümkün olduğunca hızlı bir şekilde aktif etme becerisine sahiptir. Aslında, vücut ağırlığı hareketleri söz konusu olduğunda, barfiks kral olan egzersizdir. Bu klasik güç testi sırtın güçlü kaslarını, özellikle de lat, trapezler ve romboidleri hedefler. Yapacağınız doğru formda barfiks hareketiyle ciddi anlamda ve hızlı bir şekilde verim alabilirsiniz. Hatta bu egzersizi spor … »

hizli-kilo-verdiren-diyetler
Beslenme

Kilo Vermek İstiyorum Diyenler İçin Hızlı Kilo Verdiren Diyetler

Pazartesi günleri diyete başlamak ve diyet listesi oluşturmak için herkesin belirlediği ortak gün olma özelliği taşır. Yeni bir başlangıç yapmak, hızlı kilo verme yolunda diyete başlamak için haftanın ilk günü seçilir ve zorlu süreç başlar. Kimileri diyet programı söz konusu olduğunda fazlasıyla kararlıdır ve istediğini sonucu bir süre sonra almaya başlar, kimileri ise her pazartesi yeni bir başlangıç yapar. Zayıflamak için diyet yapmaya başladığınızda en önemli olan kararlılık ve devamlılıktır. Bu da düzenli ve dengeli bir beslenme listesiyle kısmen daha kolay bir hal alır. Hızlı Kilo Verdiren Diyetler Günümüzde fazla kilolar çok önemli ciddi bir populasyonun ortak sorunudur ve herkes en kısa zamanda kilo vermek ve fit bir görünüme kavuşmak için çaba harcamaktadır. Bunun sonucunda hızlı kilo vermenin yolları, hızlı kilo verme diyeti ve hızlı kilo verme yöntemleri gibi bir çok kavram ortaya çıkmıştır ve uygulanmaya başlamıştır. Kimi diyet yemekleri çok etkili olmasa da bazıları gerçekten denenmiştir ve etkileri oldukça çarpıcıdır. İdeal kilonuza ulaşmak ve vücudunuzdaki fazla yağlardan kurtulmanız için en etkili diyet yöntemlerinden 3 tanesini sizler için belirledik. 1.Haşlanmış Yumurta Diyeti Bol miktarda protein … »

boy-uzatma-egzersizleri
Antrenman

Boy Uzatma Egzersizleri Nasıl Yapılır

Özellikle küçük yaşlardan itibaren erkeklerde görülen uzun boy sevdası kişileri boy uzatma yolları arayışına sokuyor. Boy uzatma ilacı, boy uzatan tabanlık, boy uzatma ameliyatı… Çoğu kişi birkaç santim daha uzun olabilmek için alternatif yolları aramaktan vazgeçmiyor. Ancak burada konuşmamız gereken önemli bir durum söz konusu: boy uzatmak sizin genetiğinizin elverişine bağımlıdır. Yani ne kadar egzersiz yaparsa yapsın genetik kodlarınız size 1.60-1.70 aralığını sunuyorsa 1.90 boy ölçüsünü egzersiz yaparak beklemek kendinizi kandırmaktan başka bir şey değildir. Bu sebeple size egzersiz ile boy uzatmanının mucizelerinden değil, doğal ve gerçek yönünden bahsedeceğiz. Boy Uzatma Egzersizleri ile Doğru Postür Daha önce fark ettiyseniz doğru postürün ve dik durmanın boy üzerinde ciddi bir illüzyon yarattığını biliyorsunuzdur. Kısa boylu kişiler arasında dik duranlar daima oldukları uzunluktan daha uzun görünürler. Bunun yanısıra uzun boylu olmalarına rağmen duruş bozukluğu sorunundan dolayı olduklarından daha kısa görünen birçok kişi de bulunmaktadır. Esasında boy uzatma hareketleri doğru postür ve esnekliği hedef alır. Bu egzersizler ile kaslarınızı esnetip, uzatabilir ve duruşunuzu düzeltebilirsiniz. Doğal olarak karşıdan bakıldığında daha uzun bir görünüme kavuşursunuz. Boyunuzun egzersiz ve hareket ile uzayabildiği … »

gobek-eritmek
Antrenman

Göbek Eritmek İçin Ne Yapmalı?

Göbek eritme, hatta mümkün olan en kısa sürede göbek eritme büyük bir çoğunluğun bitmeyen arzusudur. Karnınızı şekillendirmek, göbek yağlarından kurtulup baklavaları ortaya çıkarmak istiyorsanız metabolizmanızı hızlandırmanız ve yağ yakımınızı artırmanız gerekir. Düz bir karına sahip olmak fazlasıyla gurur vericidir ve formda olduğunuzun net bir göstergesidir. Aynı zamanda nasıl beslendiğiniz ve ne derece sağlıklı olduğunuz hakkında da fikir verir. Ayrıca karın bölgesi ne kadar keskinse o denli güçlü olursunuz ve herhangi bir sakatlık yaşama riskiniz azalır. Çünkü omuzlarınız ve kalçalarınız arasındaki düzinelerce kas, neredeyse yaptığınız her harekette aktif olarak rol sahibidir. Göbek Eritme Egzersizleri Kısacası fit ve sağlam bir vücuda sahip olmak için kaya gibi sert ve mümkün olduğunca yağlardan uzak bir karın bölgesi oluşturmak gereklidir. Hem yağlardan kurtulmak hem da kasları belirginleştirmek için uygulayabileceğinizi bazı spesifik göbek eritme hareketleri ve göbek eritme egzersizleri vardır. Göbek yağlarını eritmek ve düz bir göbeğe sahip olmak, aynı zamanda kaslarınızı harekete geçirmek için metabolizmanızı fazlasıyla hızlandıracak sizin için seçtiğimiz 5 egzersizi mutlaka denemelisiniz. 1.Burpee Göbek eritmek ve yağ yakmak için mümkün olduğunca çok kasın çalışması gerekir. Burpee tam olarak … »

Sirt-agrisi
Antrenman

Sırt Ağrısına İyi Gelen Egzersizler

İnsanların yaklaşık %80’i hayatlarının en az bir döneminde sırt ağrısı problemi yaşamaktadır. Sırt ağrısı nedenleri çeşitlilik göstermektedir ve sırt ağrısını gidermek için farklı yollar denenmekte, farklı tedaviler uygulanmaktadır. Sırt ağrısı tedavisi için çok nadiren de olsa cerrahi müdahale dahi gerekebilir, ama bu oran oldukça düşüktür. Peki bu yaygın problemin üstesinden gelebilmek için en etkili yol ya da tedavi nedir? Sırt ağrısının sizin için gerçek bir problem haline gelmesini nasıl önleyebilirsiniz? Cevap aslında oldukça basit: doğru egzersizleri yapmak! Sırt Ağrısı Neden Olur? Sırt ağrısı sebepleri nelerdir sorusu bu problemi yaşayan kişiler tarafından sıklıkla sorulmaktadır. Sırt ağrısı akut ve kronik sırt ağrısı olarak iki şekilde değerlendirilebilir. Akut sırt ağrısı, herhangi bir düşme, spor yaralanması ya da yanlış bir şekilde ağır bir şey kaldırmanız sonucu ortaya çıkar. Akut sırt ağrısı aniden oluşur ve ağrıyı hemen hissedersiniz. Ağrının nedeni bir disk kayması veya kas çekilmesi olabilir. Böyle bir durumda acilen tıbbı bir yardım almanız gerekir. Öte yandan kronik sırt ağrısı, zamanla gelişir. İlginç bir şekilde iki farklı uç olan aşırı egzersiz ve yetersiz aktiviteden kaynaklı meydana gelir. Aktif bir … »

evde-fitness-beslenme-programi
Beslenme

Evde Fitnessla Uğraşanlar İçin Beslenme Programı

Sağlıklı olmak ve zinde kalmak istiyorsun, ama bir spor salonuna da yazılmak istemiyorsun. Spor salonuna gitmek belki sizin için maddi yük oluşturacak, ya da salona gidip gelecek kadar fazla zamanınız yok. Belki de bir spor salonuna kayıtlısınız ama artık sürekli gidip gelmekten sıkıldınız ya da yolda yoruluyorsunuz. Peki evde düzenli olarak antrenman yapmayı denediniz mi? Fizyolog ve aynı zamanda ünlü bir fitness merkezinde başkan yardımcısı olan Kevin Steele “bugünün dünyasından gerçek şu ki, insanlar her geçen gün spor salonuna gitmek için daha az zamana sahip. Ve bu sporda esas olan şey tutarlılıktır” diyor. Evden Çıkmadan Fit Olun İster inanın ister inanmayın, Steele, spor salonuna gelen insanları evde egzersiz yapmaya teşvik ediyor. “Bu şekilde, bu sporu bir yaşam tarzı olarak benimsemeye daha yatkın olurlar, önemli olan şey, bir yerlerde gerçekten bir şeyler yapabiliyor olmanız” diye ekliyor. Steele ve diğer fitness uzmanları evde etkili bir egzersiz programı tasarlamanın fazla çaba gerektirmediğini söylüyor. Uygun ekipmanlarla tüm büyük kas gruplarını çalıştıran bir rutin oluşturmak fazlasıyla mümkün ve aynı zamanda daha ucuzdur. Herhangi bir makine olmadan da kas inşa etmeniz … »

evde-yapabileceginiz-bel-egzersizleri
Antrenman

Evde Kolayca Uygulayabileceğiniz Bel Egzersizleri

Bel egzersizleri özellikle bel fıtığı söz konusu ise ciddi önem taşıyor. Doktorların çoğu bel fıtığı tedavisinde fizyoterapi ve bel fıtığı egzersizleri öneriyor. Özellikle omurlar arasında oluşan şiddetli sinir sıkışmaları fıtık hastalarının kabusudur. Bel ağrısı, yürümeyi ve dik durmayı zorlaştırır. Zaman zaman tutulup kalmanıza ve hareket edememenize bile sebep olur. İlerleyen aşamalarda bel fıtığı ameliyatı olmanız gerekebilir bile… Yüzme gibi tüm vücudu aynı anda çalıştıran kasları hem güçlendiren hem uzatan hem omurların ve kasların arasını açıp esneten sporlar bu gibi hastalıklarda oldukça faydalıdır. Ancak pilates gibi bölgesel çalışmalar da bel fıtığına ne iyi gelir sorusunun cevaplarından biridir. Birçok fizyoterapist pilates hareketlerini bel fıtığı hastalarına önermektedir. Bel Fıtığı Egzersizleri Neye Yarar? Bel fıtığı tedavisi için evde uygulayabileceğiniz bel fıtığı hareketleri sadece fıtık söz konusu olduğunda önemli değildir; bu hareketlerin birçok yerde faydasını görürüz. Bu egzersizlerin sadece fıtık tedavisi için kullanılmadığını; diğer spor çalışmalarında bel esnekliğine bağlı hareket kabiliyetinizin artmasına, ağırlık kaldırma sırasında sakatlanmaların önüne geçilmesine, daha kolay kilo verilmesine ve tutulmaların önüne geçilmesine yardımcı olur. Bel fıtığı hastalığı söz konusu olduğunda ise ameliyatın ertelenmesine ve fıtığın ilerlemesinin … »

evde-yapabileceginiz-omuz-egzersizleri
Antrenman

Evde Kolayca Uygulayabileceğiniz Omuz Egzersizleri

Hazırsanız evde omuz genişletme hareketleri ve omuz geliştirmenin önemi ile ilgili harika bir içeriği sizinle paylaşmak istiyoruz. Daha düzgün bir postür, güçlü kollar ve güçlü bir üst gövde görüntüsü için omuz geliştirme şart! Evde egzersiz yapmak ve istediğiniz forma kavuşmak oldukça mümkün. Eğer disiplinli bir şekilde çalışırsanız havalı spor salonlarına ya da antrenörlere ihtiyacınız yok. Tabii ki omuz geliştirme dahil her egzersiz için doğru formu öğrenme ve uygulama konusunda antrenörlerden destek almak iyi bir seçenek olabilir ancak evde internetten bakacağınız hareketler ile kendiniz de çalışabilirsiniz. Size birazdan örnek bir evde omuz kası geliştirme programı da vereceğiz. Neden Evde Omuz Egzersizleri? Bu soruyu birkaç madde ile cevaplamak istiyoruz. Zamandan ve masraftan tasarruf edersiniz. Salonda ekipman için sıra beklemek gibi bir derdiniz olmaz. Kendi programınızı kendi evinizde daha kolay bir şekilde üretip uygulayabilirsiniz. Omuz egzersizleri vücut duruşunuzu geliştirir. Omuz geliştirme kol gücünüzün artmasını ve günlük hayattaki fiziksel işlerinizin kolaylaşmasını sağlar. Omuz ekleminizin sağlamlığını arttırır ve ağırlık antrenmanlarında üst vücut çalışmalarını sakatlanma riskinizi azaltarak daha kolay yapabilmenizi sağlar. Evde omuz geliştirme ekipmanlı ya da ekipmansız hareketler ile yapılabilir. … »