Boy Uzatma Egzersizleri Nasıl Yapılır

boy-uzatma-egzersizleri

Özellikle küçük yaşlardan itibaren erkeklerde görülen uzun boy sevdası kişileri boy uzatma yolları arayışına sokuyor. Boy uzatma ilacı, boy uzatan tabanlık, boy uzatma ameliyatı… Çoğu kişi birkaç santim daha uzun olabilmek için alternatif yolları aramaktan vazgeçmiyor.

Ancak burada konuşmamız gereken önemli bir durum söz konusu: boy uzatmak sizin genetiğinizin elverişine bağımlıdır. Yani ne kadar egzersiz yaparsa yapsın genetik kodlarınız size 1.60-1.70 aralığını sunuyorsa 1.90 boy ölçüsünü egzersiz yaparak beklemek kendinizi kandırmaktan başka bir şey değildir. Bu sebeple size egzersiz ile boy uzatmanının mucizelerinden değil, doğal ve gerçek yönünden bahsedeceğiz.

Boy Uzatma Egzersizleri ile Doğru Postür

Daha önce fark ettiyseniz doğru postürün ve dik durmanın boy üzerinde ciddi bir illüzyon yarattığını biliyorsunuzdur.

Kısa boylu kişiler arasında dik duranlar daima oldukları uzunluktan daha uzun görünürler. Bunun yanısıra uzun boylu olmalarına rağmen duruş bozukluğu sorunundan dolayı olduklarından daha kısa görünen birçok kişi de bulunmaktadır.

Esasında boy uzatma hareketleri doğru postür ve esnekliği hedef alır. Bu egzersizler ile kaslarınızı esnetip, uzatabilir ve duruşunuzu düzeltebilirsiniz. Doğal olarak karşıdan bakıldığında daha uzun bir görünüme kavuşursunuz.

Boyunuzun egzersiz ve hareket ile uzayabildiği yegâne dönem ergenlik ve çocukluk yıllarıdır. Bu dönemde hem kadınlar hem de erkekler gelişim dönemindedirler. İskeletiniz ve kaslarınız henüz hızlı bir şekilde uzamaya devam etmektedir. Bu dönemde yapılan uzanma eylemi ile ilişkili tüm aktiviteler boyunuzun uzamasına gözle görülür destek olacaktır. Ancak ilerleyen yaşlarda yukarıda belirttiğimiz gibi postürünüzün üzerine yoğunlaşarak boyunuzu olduğundan uzun göstermeye çalışabilirsiniz.

Boy uzatma yöntemleri olarak aşağıda sizlerle birkaç egzersiz paylaşacağız. Bu egzersizleri düzenli tekrar etmek sizin hızlıca postürünüzü düzeltmenize yardımcı olur.

Boy Uzatma Egzersizleri

Aşağıdaki yazımızda sizlere boy uzaması için neler yapılmalı sorusunun cevabını veriyoruz. İşte boy uzatma teknikleri;

1. Parmaklarınıza Dokunun

boy-uzatma-egzersizleri

Ayaklarınız kapalı dik bir şekilde ayakta durun. Kollarınızı yukarı kaldırın, elleriniz birbirine bakacak şekilde yukarı uzanın. Daha sonra sırtınız mümkün olduğunca dik bir şekilde ayak parmaklarınıza doğru eğilin. Gidebildiğiniz kadar aşağı eğilip esneyin.

2. Köprü

boy-uzatma-egzersizleri

Sırtüstü yere uzanın. Ayaklarınız ve dizleriniz kilitli birbirine değecek şekilde ayaklarınızı yere koyun. Elleriniz iki yanınızda yerde olsun. Kalça ve karın kaslarınızı sıkarak karnınızı yukarı kaldırın ve bekleyin. Geri yere dönn ve hareketi tekrar edin.

3. Kobra

boy-uzatma-egzersizleri

Yogada sıklıkla uygulanan bu poz için yere yüzüstü uzanın. Elleriniz omuz hizanızda iki yanınızda olsun. Şimdi ellerinizle kendinizi yukarı doğru kaldırın. Göğsünüz dik ve karşıya baksın. Gidebildiğiniz yere kadar gidip bekleyin. Başlangıç pozisyonuna dönün.

4. Yüzmeye Gidin

boy-uzatma-egzersizleri

Yüzme, spor çeşitleri arasında kaslarınızı ve kemiklerinizi en çok esnetecek spordur. Eklemlerinize baskı uygulamadan eklem aralarınızın açılmasını ve buna bağlı birçok ağrınızın da azalmasını sağlar.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*