Genel

Kollarınız Pütür Pütürse Vitamin ve Mineral Eksikliğiniz Olabilir!

Cilt problemlerinin büyük çoğunluğu beslenmeyle ilintilidir. Fazla yağ tükettiğinizde çıkan sivilceler, yediğiniz besinlerin sebep olduğu alerjik cilt problemleri ve pek çok sorun beslenmeyi yoluna koyduğunuzda düzelir. Kollarda bulunan pütürler de beslenme kaynaklı olabilir. Hatta genele bakıldığında bazı vitamin ve mineral eksikleri tamamlandığında bu pütürlerin geçtiği görülüyor. Kollardaki Pütürlere Hangi Vitamin veya Mineral Eksikliği Sebep Olur? Kollarınızdaki pütürlerde, genetik de dahil pek çok faktör rol oynar. Kollar üzerindeki pütürlerin şikayeti ile doktora gidip test yaptıranlarda en yaygın görülen vitamin eksikliği A vitamini eksikliğidir. A vitamini, cilt sağlığı için en önemli vitaminlerden biridir. Bu nedenle kollarınızda pütür varsa A vitamini eksikliğiniz olup olmadığını test ettirmelisiniz. A vitamini eksikliğiniz varsa kara lahana, marul, kavun, havuç,  patates gibi besinler tüketebilirsiniz. Ayrıca A vitamini takviyesi de kullanabilirsiniz. Mineral eksikliklerine değinecek olursak, kollarda pütürcüklere sebep olan mineral eksikliği ise çinko eksikliğidir. Çinko da cilt sağlığında önemli rol oynayan bir mineraldir. Çinko içeren besinler olan kuruyemişler, kırmızı etler tüketilebilir veya çinko takviyesi de kullanılabilir. Çinko takviyesi ayrıca testosteronu arttırdığı için ve sporcularda toparlayıcı etkiye sahip olduğu için de kullanılabilir. Çünkü genelde pek … »

Antrenman

Antrenmanlar, Deadlift ve Vücut Gelişiminde Duraksama İle İlgili Sorularınız mı Var?

Soru: Bir yıldır günde beş öğün tüketip haftada beş gün antrenman yapıyorum. Ancak kısa süre önce gelişimim durdu. Yanlış bir şey mi yapıyorum? Cevap: Yazdığınıza bakılırsa sağlam bir programımınız ve disiplininiz var ancak vücut gelişimiziniz durmuşsa artık antrenmanlarınızda bir değişiklik yapmanızın vakti gelmiş demektir. Haftada dört gün antrenman yapıp antrenmanlarınızı üç adet tüm-vücut ile bir adet de kondisyon odaklı antrenmana bölmenizi öneririm. Bench press, squat ve deadlift gibi hareketlere yoğunlaşıp ek çalışma için vücut geliştirme stilindeki set ve tekrarlarla çalışmanızda fayda görüyorum. Soru: Barfiks, şınav ve air squat gibi vücut ağırlığıyla yapılan hareketlerin kuvvet gelişimime bir faydası var mı yoksa onların yerine ağırlıkla yapılan hareketlere mi yönelmeliyim? Cevap: Barfiks, dip ve şınav gibi vücut ağırlığıyla yapılan hareketler kuvvet ve kas gelişimini desteklemez diye bir şey yok ancak squat, dead, press ve row gibi hareketlerin yerini de tutamazlar. Kuvvet gelişiminin en sağlam yolu, vücut ağırlığından daha yüksek direnç sağlayan barbel hareketleriyle çalışmaktır. Vücut ağırlığı hareketlerini yüksek tekrarlarla ek çalışma olarak yapıp barbel çalışmasıyla dengeleyin. İşe yarayacaktır. Soru: Deadlift’te barı dizlerimin üzerine çıkardıktan sonra kavrama kuvvetim zayıflıyor ve barı düşürüyorum. Kavrama kabiliyetimi … »

Beslenme

Vücut Geliştirme İle İlgilenenler İçin Düşük Kalorili Salata Yapmanın 4 Kuralı

Salata, vücut geliştiriciler için en sağlıklı ve düşük kalorili öğün seçeneklerinden biri. Fakat salata yaparken yeşilliklerin dışında kullanacağınız malzemelerin ucunu kaçırırsanız 250 kalorilik bir öğün bir anda 1000 kalorilere bile çıkabilir. Bu sebeple az kalorili ama lezzetli salata yapmanın kurallarından bahsetmemiz gerekiyor. 1. Sebzelerin Bütün Renklerinden Kullanın Sebzeler esansiyel besinler dediğimiz vücutta sentezlenemeyen ve vücuttaki tüm metabolik işlemlerde görev alan mikro ve makro besinlerden oluşur. Bu besinlerin dışarıdan alınması gereklidir. Birçoğu; a, c, e ve k vitamini içermenin yanısıra kemik ve diş sağlığınız için vazgeçilmez olan demir minerali, kas gelişiminizi destekleyen magnezyum minerali ve testosteron hormonu arttırıcı etkisiyle beraber antrenman sonrası toparlanma sürecinizde destek olan çinko minerali içerir. Sebzeler farklı renk gruplarından oluşur ve genellikle bu renkler bizlere içerilerinde bulunan mikro besinlerle ilgili farklılığı gösterir. Sağlıklı ve çeşitli mikro besinleri aynı anda alabileceğiniz bir salata yapmak istiyorsanız en az 3 farklı renkte sebzenin karışımını yapmanız gerekir. Kara lahana, ıspanak, roman marulu en yüksek mikro besin oranına sahip sebzelerdendir. Salatanız için şu renkleri kullanabilirsiniz; Yeşil: Ispanak, kara lahana, pazı, brokoli, yeşil biber Kırmızı/Mor: Domates, pancar, kırmızı lahana, … »

Antrenman

Yeni Başlayanlar İçin En İyi Sırt Kası Egzersizi

Barfiks çekmek, hem teknik hem de güç gerektiren bir harekettir. Bu nedenle fitness veya vücut geliştirmeye başlar başlamaz yapması kolay bir egzersiz değildir. Alternatif olarak genellikle pulldown gibi hareketler önerilir. Bu hareketler işe yarasa da, barfikste çalışan kasların tamamı çalışmaz. Cimnastikten gelen barfiks çok daha fazla beceri gerektiren bir harekettir. Merkez bölgesi yoğun bir şekilde çalışır, vücudu sabit tutmak için küçük kas grupları da harekete dahil olur. Yapılan bazı araştırmalarda, barfiksin en iyi karın hareketlerinden biri olduğu görülüyor. Karın hareketlerinin büyük çoğunluğundan çok daha fazla karın çalıştırabiliyor. Dolayısıyla sadece pulldown gibi hareketlerle sırt kaslarını geliştirebilseniz de, barfiks kadar fazla verim alamayacağınız bir gerçek. Peki size gücünüz el vermese de küçük bir ekipmanla yapabileceğiniz bir barfiks çeşidi olduğunu söylesek? Yine de sadece pulldown ile mi yolunuza devam ederdiniz? Evet, yanlış duymadınız. Bir direnç bandı tek ihtiyacınız olan ekipman. Direnç bandı ne kadar kalın veya sert olursa, barfiks çekmeniz o kadar kolaylaşacaktır. Bunu göz önünde bulundurarak bant seçimi yapmalısınız. Daha sonra bu bandı barfiks çektiğiniz bara geçirip, ayağınızla gerip vücudunuzu aşağıya salın. Bandın gerginliği kadar dipten bir … »

Fitness

Vücut Geliştirme Tarihini Derinden Etkileyen Filmin Hikayesini Duymuş muydunuz?

Vücut geliştirmenin bir sanat olarak görüldüğü dönemlere yolculuğa çıkmaya hazır olun! Pumping Iron filmini izlemiş miydiniz? İzlemediyseniz, vücut geliştirme tarihinin en önemli filmini izlemediniz diyebiliriz. Bu film hem dönemin vücut geliştirme yarışmalarını yakından incelemesi, hem Arnold’un ve diğer büyük isimlerin sırlarını göstermesi, hem de vücut geliştirmenin popülerliğini arttırması sebebiyle çok önemli bir başyapıt. Filmin ilk senaryosunda, ünlü bir oyuncunun vücudunda Arnold tarafından sağlanan birkaç aylık vücut geliştirme desteğiyle (koçluğuyla) neler olabileceği ele alınacaktı. Çıkan bazı aksaklıklardan sonra film vücut geliştirme belgeseline dönüştü. İstenmeden de olsa bu film, vücut geliştirmeye dair en önemli video dökümanı haline geldi. Filmin hazırlandığı sıralarda birçok insanın bilmediği bir diğer gerçek ise o dönem Pumping Iron’ın yapımcısı ve yönetmeni George Butler’ın filmin yapımı için para bulamaması sebebiyle gerçekleştirdiği sanat müzesi etkinliğiydi.   Filmi yayınlayabilmek için bağışa ihtiyaç duyan Butler’ın aklına gelen bu proje vücut geliştirme tarihinin tozlu raflarında duruyor. 25 Şubat 1976’da gerçekleştirilen bu proje sayesinde film için ek gelir sağlanıyor. 1976’daki bu müzenin adı; The Body As Art idi ve vücutlarını sergileyen isimler ise Arnold Schwarzenegger, Frank Zane ve Ed … »

Genel

Uyku Sorununuzu Giderecek 9 Bilimsel Uyku Şekli

Uyku problemi mi yaşıyorsunuz? Birçok insan gece uykularından verim alamamaktan şikayetçidir. Eğer herhangi bir sebepten dolayı düzgün bir şekilde uyuyamıyorsanız, bu televizyon gürültüsü, sırt ağrısı stres olabilir, tavsiye edilen 7-9 saat arası uyku bile sizin için verimli olmayabilir. Bilimsel olarak kanıtlanmış ufak değişikliklerle uyku kalitenizi arttırabilirsiniz. En çok karşılaşılan 9 uyku problemine çözümlerimiz var. Burada size supplement ya da herhangi bir çay önermeyeceğiz. Önerilerimiz direkt uyku alışkanlıklarınızla ilgili olacak. Sizin uyku probleminiz hangisi ise birkaç ufak değişiklikle daha ilk geceden kaliteli bir uykuya kavuşacaksınız! Uykuya Dalamıyor musunuz? -Yatmadan birkaç saat önce başta kahveden ve kafein içeren içeceklerden uzak durun. -Gündüz gündüzleri ya da akşamüstleri egzersiz yapın. -Gece yatağa girmeden en az 1 saat önce telefonunuzla ilişkinizi kesmelisiniz.   Kol Ağrınız mı Var? -Yan yatmayın. Özellikle de ağrınızın olduğu kolunuzun üzerinde uyumayı bırakın. Hiç yapamıyorsanız ve yan yatma alışkanlığınız varsa ağrınızın olmadığı tarafa doğru yatın. -Sırtüstü yatarak kolunuzun altına hafif bir yastık koyabilirsiniz.   Uyanamıyor musunuz? -Her gün muhakkak aynı saatte uyanmaya çalışın. Uyandığınız gibi de kalkın. Buna haftasonlarını da dahil edin. Bunu düzenli bir şekilde … »

Bayanlara Özel

Evin Demirhan’dan Dünya Güreş Şampiyonası’nda Türkiye’ye Altın Madalya!

Dünya 23 Yaş Altı Güreş Şampiyonası’nda 48 kiloda mindere çıkan Evin Demirhan, altın madalya kazandı. Türkiye Güreş Federasyonundan yapılan açıklamaya göre, Polonya’nın Bydgoszcz kentinde düzenlenen şampiyonada, 4-4 sona eren mücadelede Hindistanlı Ritu Ritu’yu puan averajıyla yenen Evin Demirhan, dünya şampiyonu oldu. Bronz madalya sahibi olduğu 24 Ağustos Dünya Güreş Şampiyonası Güreş Federasyonu Başkanı Musa Aydın, yaptığı açıklamada, “Evin bizim gelecekte çok şeyler beklediğimiz bir sporcuydu. Onunla gurur duyuyoruz. Bu şampiyonaya çok iyi hazırlandı. İnşallah Evin gelecekte bizleri hem büyükler dünya şampiyonasında hem de olimpiyatlarda en iyi şekilde temsil edecek.” ifadelerini kullandı. Aynı gün mindere çıkan milli sporcular Elif Yılmaz, Derya Bayhan ve Buse Tosun rakiplerine mağlup olarak, şampiyonaya veda etti. Kaynak

Bayanlara Özel

Ağız Kokusundan Kurtulmak İçin Aklınızdan Çıkarmamanız Gereken 12 Yöntem

Ağız ve diş bakımı oldukça önemlidir ama bazen dişlerinizi fırçalamanız ve sakız çiğnemeniz kötü kokuların önüne geçemeyebilir. Bazı bilimsel araştırmalar sonucu ağız bakımınızı yapmanıza rağmen oluşan ağız kokusunun sebepleri belirlenmiş. Günlük ağız ve diş bakımınızı yenilemenize ve kötü kokuları engellemeye yardımcı olacak 12 yöntemi listeledik: 12. Bol Bol Su İçin Su içmek tükürük akışınızı düzenler ve ağız kokusuna neden olan kuruluğu engeller. 11. Çok Fazla Kahve ve Çay Tüketmeyin Sabah 1 bardak kahve içmek hem kolayca uyanmanıza hem de enerjinizin artmasına yardımcı olur. Ancak fazla kafein ağız kuruluğu yapar ve tükürük oluşumunuzu azaltır. Dolayısıyla ağız kokusu oluşabilir. Yemeklerinizle beraber çay ya da kahve tüketebilirsiniz. Yeşilçayın sarımsak kokusuna iyi geldiğini de ekleyelim. 10. Dişlerinizi Fırçalayın Dişlerinizin arasında kalan yiyecek artıkları zamanla bakteri ve çürük oluşumuna neden olur. Önemli bir sağlık problemi olabileceği için diş bakımınızı her gün yemek sonrası yapmanız gerekir. 9. Diş İpi Kullanın Özellikle yemek sonrası diş fırçaladıktan sonra işler bitmemiş olabilir… Diş aralarında fırçanın ulaşamadığı yerlere diş ipi ile müdahale edin. 8. 3 Ayda Bir Fırçanızı Değiştirin Diş fırçanızın da bir ömrü var… … »

Antrenman

Arnold Schwarzenegger’in Başarısının Ardındaki Etkili Antrenmanı Açıklıyoruz!

1983 yılından bu yana sizlere dünya çapında en çok tanınan vücut geliştiricilerin antrenman rutinlerini ulaştırmanın gururu ve ayrıcalığını yaşadık. Kendi vücut geliştirme çabalarınıza fayda sağlamaları adına Sandow kupasını eve götüren mükemmel fizikler kadar enteresan şekilde kupaya erişememiş olanların antrenman detaylarını da eksiksiz biçimde size ulaştırmak bizleri onurlandırıyor. Yine de, aktardığımız onca yoğun bilgi ve tüyo arasında Arnold Schwarzenegger’inki kadar doyurucu ve etkili antrenman arşivi başka kimsede yok. Eşi benzeri görülmemiş, yedi defa Olympia şampiyonu olan (1970-1975, 1980) bir vücut geliştirici poz verme konusunda hâlâ en saygı duyulan atlet olmayı sürdürüyor. Zamanında gelenekselin dışında görülen antrenman tarzı resmen artık bu işin “doğru yolu” haline geldi. Bu kuşakta antrenmanları bir şekilde Arnold’dan esinlenmemiş bir vücut geliştiriciye çok nadir rastlanır. Hatta belki de olması gereken bu. Emekliliğinin ardından beliren kütle canavarları ile karşılaştırıldığı zaman bile Arnold’ın Olympia fiziği hâlâ eşsiz biçimde kaslı, zarif bir simetrisi olan ve imkânsız görünen mükemmel hatlarıyla en ince detaylarına kadar parçalanmış durumda. “Yeni nesil” fitness gurularının oluşturduğu rutinler ya da zaten ilhamını Arnold’dan almış basit ve temel antrenmanlar yerine tam ihtiyacınız olan detayları … »

Fitness

Calum Von Moger 2018 Mr Olympia’ya mı Katılacak?

En son yayınladığı videolarından birinde, Calum Von Moger hedeflerinden birinin Mr. Olympia 2018’de classic physique kategorisinde yarışmak olduğunu açıkladı. Bu yarışmaya katılabilir mi, katılırsa nasıl bir performans sergiler gibi sorular haliyle kafaları kurcalıyor. Bu soruları cevaplamak için öncelikle Calum Von Moger’in vücut geliştirme geçmişini incelemek gerekiyor. WFF federasyonunda 3 kez Mr. Universe ödülünü kazanan Von Moger, NPC’de de birçok ödüle sahip. Yani aslında potansiyeli oldukça yüksek. Yine de Mr. Olympia’ya katılmak için neler yapması gerektiğine de göz atmak gerekiyor. Calum Von Moger’in Yarışma Geçmişi IFBB Pro olmayan Von Moger’in öncelikle IFBB Pro statüsüne sahip olması gerekiyor. IFBB’de yarışıp, Olympia için yeterli özelliklere sahip olduğunu kanıtlamazsa Mr. Olympia’da yarışamaz.  NPC’de yarışmış olduğu halde Amerikalı olmadığı için Pro statüsünü Amerika’da kazanamayacak. Bu nedenle Arnold’un amatör yarışmalarından biri, izleyebileceği en iyi yol. Daha sonrasında ise Pro statüsündeki bir yarışmayı kazanarak Olympia’da yarışabilecek bir vücut geliştirici olduğunu kanıtlaması gerekecek. IFBB Pro kartını alabilecek kapasiteye çok açık ve net sahip olduğunu düşünüyoruz. Fiziğinde herhangi bir eksikliği yok, geçmişi de bunu gösteriyor. Bu adımları geçtiği zaman, Calum Von Moger’i Olympia sahnesinde görebileceğiz. Ancak … »