Uyku Sorununuzu Giderecek 9 Bilimsel Uyku Şekli

Uyku problemi mi yaşıyorsunuz? Birçok insan gece uykularından verim alamamaktan şikayetçidir.

Eğer herhangi bir sebepten dolayı düzgün bir şekilde uyuyamıyorsanız, bu televizyon gürültüsü, sırt ağrısı stres olabilir, tavsiye edilen 7-9 saat arası uyku bile sizin için verimli olmayabilir. Bilimsel olarak kanıtlanmış ufak değişikliklerle uyku kalitenizi arttırabilirsiniz. En çok karşılaşılan 9 uyku problemine çözümlerimiz var.

Burada size supplement ya da herhangi bir çay önermeyeceğiz. Önerilerimiz direkt uyku alışkanlıklarınızla ilgili olacak. Sizin uyku probleminiz hangisi ise birkaç ufak değişiklikle daha ilk geceden kaliteli bir uykuya kavuşacaksınız!

Uykuya Dalamıyor musunuz?

-Yatmadan birkaç saat önce başta kahveden ve kafein içeren içeceklerden uzak durun.

-Gündüz gündüzleri ya da akşamüstleri egzersiz yapın.

-Gece yatağa girmeden en az 1 saat önce telefonunuzla ilişkinizi kesmelisiniz.

 

Kol Ağrınız mı Var?

-Yan yatmayın. Özellikle de ağrınızın olduğu kolunuzun üzerinde uyumayı bırakın. Hiç yapamıyorsanız ve yan yatma alışkanlığınız varsa ağrınızın olmadığı tarafa doğru yatın.

-Sırtüstü yatarak kolunuzun altına hafif bir yastık koyabilirsiniz.

 

Uyanamıyor musunuz?

-Her gün muhakkak aynı saatte uyanmaya çalışın. Uyandığınız gibi de kalkın. Buna haftasonlarını da dahil edin. Bunu düzenli bir şekilde yaptıktan bir süre sonra vcücudunuz o saatte uyanmaya alışacaktır.

 

Uykunuz Bölünüyor mu?

-Yatmadan önce alkol alımından uzaklaşın. Alkol REM uykunuzun süresini kısaltır. Dolayısıyla kaliteli ve derin uyku süreniz azalacaktır.

-Oda sıcaklığınızın 20-22 derece aralığında olmasına dikkat edin.

 

Sırt Ağrınız mı Var?

-Yüzüstü yatıyorsanız kalçanızla hizalı olacak şekilde bir yastık üzerine yatın. Eğer sırtüstü yatıyorsanız bacaklarınızın altına bir yastık koymanız gerekir.

 

Bacaklarınızda Kramp mı Var?

-Bacaklarınızı ısıtarak kramp olan bölgeye hafifçe masaj uygulayın. Esneme hareketlerinin de faydası olacaktır.

 

Boyun Ağrınız mı Var?

-2 yılda bir yastık değiştirmelisiniz. Sert, lateks yastıklar sıklıkla boyun ağrısı çeken kişiler için idealdir.

 

Reflü ve Mide Probleminiz mi Var?

-Öncelikle bir doktora danışmalısınız. Bu duruma ilaç tedavisi önerebilir.

-İkinci olarak sol tarafınızın üstüne yatmayı denemelisiniz. Bu mide asidinin yukarı çıkmasını önleyebilir.

 

Horluyor musunuz?

-Yan yatmayı ya da başınız vücudunuzdan biraz daha yukarıda kalacak şekilde uyumayı deneyin.

-Sinüslerinizi yatmadan önce tuzlu su ile temizleyebilirsiniz.

-Alkol kullanmamanız gerekir.

Kaynak: Boredpanda

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. Kahvenin Genel Sağlığınız İçin Faydalı Olabileceğini Gösteren 7 Sebep | Bodyforum Blog
  2. Vücudunuzun Şiddetli Stres Altında Olduğunu Gösteren 10 İşaret | Bodyforum Blog

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*