Yumurta Sarısı ve Omega-3

Hemen hemen her vücut geliştirmeci bir protein kaynağı olarak yumurta akının faydalı rolünü bilir. Peki ya yumurta sarısı?

Bir yumurta beyazı 3.6 gram protein, sadece 17 gram kalori içerir ve hiç yağ yoktur ama kolesterol de yüksek olan yumurta sarısı çoğunlukla değerli besinleriyle beraber atılır. Yumurta sarısı docosahexaenoic acid (DHA) formunda omega-3 asitleri içerir.

Balıkta bulunan sağlıklı yağ ile aynıdır. DHA sinir sisteminde hücrelerin arasındaki iletişim için gereklidir. Beyin, göz fonksiyonları ve kandaki yağ profillerinin düzenlenmesi içindir.
Çoğu insanın yeme alışkanlıkları omega-3 eksikliğine yol açar ve bu eksiklik diğer birçok probleme ek olarak eklem hasarı ve kas kaybına yol açabilir. Bir yumurta sarısı 18 mg DHA içerir.

DHA ile zenginleştirilmiş yumurta ( yumurta üretiminde kullanılan tavukların beslenmesinde rafine edilmiş balık yağı ve keten tohumu yağı, mısır, buğday, ayçiçeği küspesi gibi besinler kullanılarak elde edilen yumurta türü. ) ise yumurta başına koskocaman bir 120-150 mg DHA içerir.

Bu yumurtalar özel bir DHA diyetiyle beslenen tavuklar tarafından üretilir. Omega-3 ile zenginleştirilmiş yumurtalar normallerine göre biraz daha pahalıdır. Başka değerli bir besin ise muhtemelen yeterince alamadığınız ve yumurta sarısında bulunan lesitindir. Lesitin vücudunuzun içine ve dışına neyin gittiğini kontrol eden hücre zarı dinamiklerini geliştirir. Ayrıca yağ ve kolesterol düzeylerini korumaya yardımcı olur.

İnsan vücudunda her hücre lesitine ihtiyaç duyar ancak yumurta dışında sağlıklı yiyeceklerde lesitin bulmak zordur. Onlar lesitin kotanızı karşılamak için sizin en iyi yardımcınızdır. Yetişkinler günlük en az 6 gr lesitine ihtiyaç duyarlar. Vücut geliştiriciler ise daha çoğuna.! Bir büyük yumurta 1 gr dan biraz daha fazla lesitin içerir. Yani yumurtanın merkezindeki güçlü sarıdan vazgeçmeyin. 4-6 beyaz yumurtalı omlet yapacağın bir dahaki sefere içerisinde 2 tane yumurta sarısı bıraktığından kesinlikle emin olun. Sadece tadı daha iyi olmayacak daha yüksek proteine dönecek ve kaslarına daha çok yarar sağlayacaksınız.

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*