Yeni Başlayanlar İçin Protein Tozu

Konu vücut geliştirme ve spor yapma olunca, akla ilk gelen şeylerden biri protein tüketimidir. Zaten son zamanlarda hangi spor salonuna giderseniz gidin, birilerinin sürekli, bir shaker içerisinde kendine protein tozuyla bir karışım hazırladığını, protein bar veya buna benzer supplementler kullandığını göreceksiniz.

Protein tozları, hayatımızın öyle çok içine girdi ki, onlar olmadan spor yapmak ve sağlıklı bir şekilde vücut gelişltirme düşünülemez hale geldi. Peynir altı suyu, süt ve soya gibi bir çok farklı kaynaktan üretilen protein tozları, kasların sağlıklı bir şekilde gelişim gösterebilmesi için ihtiyacımız olan proteini temin etmemizi sağlamaktadır.

Bu yazımızda sizlere, protein tozlarının içerikleri, en iyi sonucu alabilmek için nasıl ve ne zaman kullanılmaları gerektiği hakkında, bir takım tavsiyelerde bulunacağız.

Protein Tozları

Spora giden bir çok kişi, protein tozlarını, nedenlerini ve gerçekten ihtiyaç duyup duymadıklarını düşünmeden, diyetlerinin vazgeçilmezi haline getirmiştir. Protein tozunun kullanılmasındaki sebebin başında, kasların ihtyacı olan günlük protein miktarının tamamlanmasıdır. Eğer gerekli miktarı, doğal yollardan günde 3 veya 4 öğün içerisindeki besinler sayesinde alabiliyorsanız, protein tozu kullanmanıza gerek kalmayacaktır. Ancak gerekli miktarlara ulaşamadığınız zamanlarda, protein tozları en faydalı dostumuz haline gelmektedir.

Bütün protein tozlarının içinde, esas olarak protein bulunsa da, üretildikleri kaynak ve bu sebeple kullanılma amaçları da farklılık gösterebilmektedir. Başlangıç için size tavsiye edebileceğimiz protein tozu çeşidi, hızlı ve kolay bir şekilde sindirilebilmeleri sebebiyle, whey protein tozudur.

Protein tozu alırken dikkat etmeniz gereken en önemli şeyler, marka güvenilirliği ve ürünlerin içeriğinde bulunan miktarlardır. Yağ ve karbonhidrat miktarının düşük seviyelerde olmasına özen gösterebilirsiniz. İhtiyacınız olan protein miktarını tespit ettikten sonra da, bilinçi bir şekilde protein tozu kullandığınız taktirde, paranızı gereksiz yere çöpe atmamış olacaksınız.

Ne Zaman Kullanılmalı?

Doğru protein tozuna karar verdikten sonra sıra geliyor, kullanım zamanına.

1.      Öğünlerin Yerine Kullanım

Özellikle sabahları, kahvaltı bile yapacak vakit bulamayanların yardımına, protein tozu ve besin değeri yüksek bir takım sebze ve meyvelerle hazırlayabilecekleri karışımlar yetiştiyor. İhtiyacınız olan malzemeler şu şekilde:

  • 1-2 ölçek protein tozu
  • 1-2 kase sebze ( ıspanak gibi )
  • 1-2 avuç meyve ( taze veya donmuş olabilir )
  • 1-2 yemek kaşığı sağlıklı yağ ( fındık, fıstık veya bir takım tohumların yağı )
  • Su veya süt

Yukarıda bulunan bu malzemeleri mikser yardımıyla karıştırarak kısa sürede elde edeceğiniz karışım, güne sağlıklı ve enerji dolu başlamınızı sağlayacaktır. Bu karışımı hem erkek hem de kadınlar, miktarları kendi ihtiyaçları ve kilolarına göre değiştirerek hazırlayabilirler. Kadınların vücut ağırlıkları, erkeklere göre ortalama daha düşük olduğundan, protein ihtiyaçları da düşük olmaktadır. Bu sebeple 1 ölçek protein tozu yeterli olabilecektir.

Günde 1 veya 2 defa, öğünleriniz yerine alabilmesi adına kendinize buna benzer karışımlar elde ederek protein ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Ancak tekrar belirtmekte fayda var: Doğal yolla alınan besinler ve içeriklerini de ihmal etmemek gerekmektedir.

2.      Antrenmanlardan Sonra Kullanım

Antrenmanlardan sonra kasların, toparlanması ve  bakımının sağlıklı bir şekilde sağlanabilmesi için proteine olan ihtiyacını hepimiz açık ve net bir şekilde biliyoruz. Bu durumda da; protein tozu, su veya süt ile, shaker içerisinde hazırlanan karışımlar sayesinde, kaslarımıza ihtiyacı olan proteini, vakit kaybetmeden vermiş oluruz.

Protein tozlarının sindirimi, normal besinlerden aldığınız proteine oranla, çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşmektedir. Bu sayede, kasların toparlanma ve gelişim gösterme süresi da haliyle kısalmaktadır. Özellikle, bazı besinlerin sindiriminde zorlanan kişiler için, protein tozları çok daha kullanışlı ve faydalı bir hal almaktadır.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*