Vücuttaki Su Kaynaklı Kilolardan Kurtulma Rehberi

Vücuttaki fazlalık olarak gördüğümüz kiloların yağ olduğunu varsaymayı seviyoruz. Genellikle haklı olsak da her zaman durum bu şekilde olmuyor. Vücut, su tuttuğunda da fazlalık kilolara sahip olabiliyor. Bu nedenle iyi görünmeyi istediğimizde hedefimiz yağ yakmanın yanında su atmak da olmalı.

Yağ yakmak için gerekli her şeyi yapsak da, kurtulamadığımız bazı fazlalıklar oluyor. Kalori açığı yaratıp müthiş bir eforla diyet yapsak da bir şeyler bir türlü istediğimiz gibi gitmiyor. Bu da vücutta tuttuğumuz sudan kaynaklanmakta. Uzun süre temiz beslenerek diyet yaptığımızda su tutumu artıyor. Bu nedenle suyu atmaya ihtiyaç duyabiliyoruz.

Su atmanın çeşitli yolları var. Tabii ki idrar söktürücü gibi genelde vücut geliştirme sporunda yaygın olan illegal ilaçlardan bahsetmeyeceğiz. Doğal yollarla da gayet rahat su atabilirsiniz.

Bol Su İçin

Su atmanın en temel prensiplerinden biri, bol su içmektir. Su içiminizi arttırdıkça vücudunuzdaki suların fazlalarını da atıyor olursunuz. Ayrıca fazla su içmenin uç noktalara gidilmedikçe hiç bir yan etkisi olmayacaktır. Araştırmalar da, çoğu spor yapan kişinin yeterince su içmediğini dile getiriyor. Yeterince su içmediğinizde de yağ yakımından sorumlu olan böbrekleriniz ve dolayısıyla vücudunuz sistematik olarak bu durumdan olumsuz etkileniyor.

Ayrıca su içmek, metobolizmayı da hızlandıran bir aktivite. Bu da daha fazla yağ yakımı ile sonuçlanacaktır.

Günde 3-4 litre su tüketmek, sporcular için ideal olacaktır.

Önemli olan bir kerede değil, güne yayarak tüketmeniz. Bir seferde içtiğiniz bir litrelik su, sandığınız işlevi sağlamayacaktır. Vücut, suyun pek çoğunu kullanmayacaktır.

Siz su tüketiminizi arttırdığınızda pek çok artısını da göreceksiniz. Antrenmanlarınızdaki performansınız dahi artacak. Bu nedenle normalde ne kadar içtiğinizi düşünüyorsanız, 1.5 katını içmeye başlayabilirsiniz. Farka siz de şaşıracaksınız.

Tuz Tüketiminizi Azaltın

Tuz, tat alabilmek için çok yaygın tüketilmektedir. Tüketimi de epey abartılmaktadır. Abartıldığında, sodyum sebebi ile vücutta gereğinden fazla su tutulmaktadır. Bu nedenle tuz tüketimini sağlıklı oranlarda yaparsanız kesinlikle vücudunuzdaki suyun atılmasına katkıda bulunmuş olacaksınız. Gereğinden fazla tükettiğinizi düşünüyorsanız, tuz tüketiminizi azaltabilirsiniz. Her türlü azaltma, sudan kurtulmanıza yardımcı olacaktır. Yine de her şeyde olduğu gibi, tuzda da bir anda tüketimi durdurmak yanlıştır.

Taze Sebze Tüketiminizi Arttırın

Çok yaygın olarak bilinen bir bilgi olmasa da, taze sebze tüketiminin su atımına etkisi bulunmaktadır. Sebze tüketiminin su atımı dışında tonlarca artısı olması sebebi ile bu yola kesinlikle başvurmanızı tavsiye ediyoruz. Vitamin tüketimi açısından, sindirim açısından faydaları saymakla bitmiyorken detoksifikasyon etkisi ile su atımına yardımcı olur. “Detoks” içeceklerinin içinde yaygın olarak taze sebzeleri görme sebebimiz de bundandır.

Meyve Tüketiminizi Arttırın

Detoks içeceklerinden bahsettiğimize göre, meyvelerden de bahsetmemizde fayda var. Bu içeceklerin pek çoğu zaten detoks meyve sularıdır. Ama meyve suları dışında, meyveleri çiğ olarak da tüketmelisiniz. Meyveler zaten su açısından zengin, sizler meyve yiyerek dolaylı yoldan su tüketiminizi arttırmış oluyorsunuz. Bu da vücudunuzdan atacağınız su miktarını arttıracaktır.

Antrenmanlarınıza Ara Vermeye İhtiyaç Duyuyorsanız Ara Verin

Tabii ki antrenmanlarınız harika gidiyorken bir anda durmamalısınız. Fakat bazı zamanlar antrenmanlar zevk vermez, birbirinin aynıdır ve ağırlıklar da tıkanmış olur. Ne yaparsanız yapın gelişemiyorsunuz gibi hissetmenize sebep olan antrenmanlar geçiriyorsanız, ara vermenin tam zamanı. Çünkü ara vererek normalde spor yapınca arttırdığınız kortizol hormonunu azaltırsınız. Kortizol hormonunun azalması, vücuttan atılan suyu arttıracaktır.

Bu nedenle sizi mutlu eden ve rahatlatan aktiviteleri yapın. Rahatlamış ve mutlu hissettiğinizde, kortizol yine düşecektir ve bu da ekstra su atımıyla sonuçlanacaktır. Meditasyon yapmak, müzik dinlemek, kitap okumak veya rahatlatıcı bulduğunuz aktiviteler neler ise bu aktivitelerinizi arttırabilirsiniz.

Fiber ve Potasyuma Yönelin

Yulaf ve muzun birlikte tüketimi neden sporcular arasında bu kadar popüler? İşte tam da bu yüzden. Potasyum deposu muz ve lif bombası yulaf, vücuttan su atmanızı sağlayacaktır. Bu yiyecekleri öğünlerinizin bir parçası haline getirmeniz kesinlikle faydalı olacaktır. Tabii ki özellikle lif tüketiminizi kontrol altında tutun. Lifin fazla tüketilmesi, şişkinliği beraberinde getirecektir ve bu da isteyeceğimiz bir durum değildir.

Arada Bir Diyetinizi Bozun

Pek çok kişi, uzun süren disiplinli giden diyetlerini bozup özellikle abur cubur ağırlıklı beslendikleri günün ardından müthiş bir kilo azalması tecrübe etmekte. Bu bir tesadüf değil. Vereceğimiz tavsiye de bu. Ayda bir kere, sevdiğiniz bol kalorili bir “cheat” öğünü yapabilirsiniz. Çünkü bu öğünle birlikte de epey su atımı gerçekleşecektir.

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*