Uzun Aradan Sonra Tekrar Spora Dönmek

Spora uzun süreli ara vermek, düzenli ve disiplinli bir zaman periyodunda elde edilen pek çok şeyin kaybına sebep olur. Uzun süre ara verip, aynı şekilde başarılı olmak mümkün değildir. Yine de uzun aradan sonra tekrar dönmek, eskisinden de iyi olmak gayet mümkündür.

Kas hafızası olarak tanımladığımız mekanizma, pek çok konuda işimize yarar. Uzun bir aradan sonra geri dönüşte, eskiye yakın bir hal alma sürecini hızlandırır. Bu kaslarda, kas hücresi sayısının artması ile açıklanır. Fakat bir enstrumana ara vermek gibi fiziksel ya da zihinsel bir beceriye uzun süre ara vermek, geri dönemeyeceğimiz anlamına gelmez. Hatta bahsettiğimiz kas hafızası sayesinde, bazı mesafeleri çok daha hızlı katedeceğimiz ve sinir sistemimizin eskiden algılamış olduğu uyarılara daha hızlı adapte olacağı anlamına gelir.

Bir önceki spor yapmış olduğunuz süreç de çok düzenli ve disiplinli değildi ise, sizleri zorlu bir mücadelenin beklediğinin altını çizelim. Eğer önceki süreçte bir disiplin, bir düzen vardı ise işiniz oldukça kolay.

Neden Spora Döndüğünüzü Sorgulayın

İlk olarak, spor yapmış olup ara verdi iseniz bir şeyler sizi spordan uzaklaştırdı ve hatta ara vermenize sebep oldu diyebiliriz. Sizi uzaklaştıran bu etkenin de, sporun önüne geçtiği ortada.

Sonradan da spora dönme kararı aldınığınızı düşündüğümüzde, bunun nedenini sorgulamanız sizin için faydalı olacaktır. Altı dolu bir amaç ile spora dönmüyorsanız, tekrar ara vermeniz muhtemel. Sürekli ara vererek yaptığınız spor, uzun soluklu olmadığı için sizi bir hedefe ulaştırmaz. Sadece zaman öldürmenize sebep olur. Bu da bıraktığınızda, zaman kaybı olur diyebiliriz.

Bu nedenle spora neden döndüğünüzü derinlemesine sorgulayıp, güçlü bir neden bulmadan spora dönmeniz çok verimli bir karar olmayacaktır.

Spordan Uzaklaştıran Etkenlerin Tekrarlanmayacağına Emin Olun

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, spordan uzaklaştıysanız bir şeyler buna sebep olmuştur diyebiliriz. Bu hataların tekrarlanma riski, yine başladığınız antrenman sürecinin uzun vadede zaman kaybı olmasına sebep olabilir.

Eğer sizi spor yapmaktan alıkoyacak etkenlerin tekrarlanmayacağından emin değilseniz, spora başlamanız hakkında bir beyin fırtınasına ihtiyaç duymalısınız.

Daha Önceden Yaptığınız Antrenman ve Beslenme Hatalarının Bilincine Varın

Sporu bırakmadan önceki süreçte, kesinlikle antrenmana ve beslenmeye yönelik hatalarınız olmuştur. Bu bir sakatlık olabilir, beslenme düzensizliği de olabilir. Önemli olan bu yanlışı tekrarlamamanız.

Muhtemel antrenman yanlışları ve beslenme yanlışlarını sizin için derledik.

Hafif Başlayın, Ağırdan Alın

Spora uzun aradan sonra geri dönen biri, süreci çabuk atlatmak için yanlış stratejiler belirler. Eski ağırlıklarına, eski fiziğine dönmek için gereken zamandan daha az bir zamanda kendini zorlar. Acele eder. Bu sadece sakatlık riskini ve yorgunluğu arttırır.

Hafif ağırlıklarla başlamanız, hem hareketleri düzgün formda tekrar sinis sisteminizin tanımasını sağlar hem de daha sağlam bir temel oluşturur. Bu nedenle hafiften başlayarak, sağlam bir temeli oluşturmak için de ağırdan almanız etkili olacaktır. Bir ağırlığı haftalarca tekrarlamaktan korkmayın, bu bir üst seviyedeki ağırlıkta çok daha güçlü ve efektif olmanızı sağlar.

Yavaş ve etkili bir dönüş süreci, eskisinden de iyi bir sporcu yaratır. Bu nedenle egonuzu susturun, ağırlıkları önemsemeyin ve süreci yavaşlatmaya çabalayın. Bu sayede eski hatalarınızın çoğunun önüne geçebilirsiniz.

Beslenmenizdeki Eksiklerin Farkında Olun ve Eksikleri Tamamlayın

Sporu bırakmanızdan önceki süreçte, beslenmeniz muhtemelen mükemmel değildi. Kesinlikle vitamin veya mineral eksikliğiniz/fazlalığınız, makro besinleri tutturamamanız söz konusu idi.Bu hatalar, gelişiminizi yavaşlatacak hatalar idi.

Yeni süreçte, çok daha etkili bir dönüş için yapmanız gereken bu eksikliklerin bilincinde olmak. Sebze ve meyve tüketiminize, su tüketiminize, protein ve karbonhidratın yanı sıra sağlıklı yağ tüketiminize dönüş sürecinde daha çok dikkat edin. Unutmayın ki beslenmeniz pek çok şey gibi, en zayıf halkası kadar güçlüdür. En zayıf halkalarınızı güçlendirdiğiniz zaman, beslenmeniz de güçlenecektir.

Bir doktora görünüp, vücudunuzda nelerin eksik bulunduğunu belirleyip bu eksiklikleri giderin. “Sporcular İçin Protein, Karbonhidrat ve Yağ Tüketim Rehberi” yazımız doğrultusunda beslenmenizin dengesini ayarlayın. Bol su tüketin.

Bunları da yerine getirdiğiniz zaman, eskisinden çok daha sağlam olacağınızın garantisini veriyoruz.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*