SPOR VE SPORCU PSİKOLOJİSİ

Spor psikolojisi ve sporcu psikolojisi konuları, günümüzde spor dünyası tarafından en az fiziksel ve taktik kadar önemle ele alınan konular. Spor psikolojisi, bir sporcunun maksimum performansını ortaya koyabilmesi için psikolojik gelişiminden yola çıkarak konuyu ele alıyor.

Spor psikolojisi, salon içinde ya da dışında sporcunun yaşadığı sorunlara dair çözümler ve metodlar üretmekle yetinmiyor. Sporcu psikolojisinin gelişim süreçleri ile ilgili metodlar da ortaya koyuyor. Her bir sporcu için ayrı ayrı ele alınan sporcu psikolojisinin analizi, sporcunun maksimum performansa en doğru şekilde ulaşmasını sağlamayı amaçlıyor.

Dünya çapında sporcuların performanslarını artırmak amacıyla spor psikolojisi konusunda önemli çalışmalar ve araştırmalar yürütülüyor. Bizde bu yazımızda spor ve sporcu psikolojisinden bahsetmek istedik.

ANTRENMAN VE SPORCU PSİKOLOJİSİ

Ağırlık antrenmanları performansınızı belirleyen birçok etken vardır. Bu etkenler arasına gün içerisinde nasıl beslendiğiniz, dün yeterince uyuyup uyumadığınız ve hatta buna vakti gelen ödemelerinizin yarattığı baskı da dahildir. Kısaca belirtmek gerekirse ağırlık antrenmanı performansınızı psikolojik ve fizyolojik etkenler belirliyor diyebiliriz.

Duygusal dünyalarını yönlendirebilme başarısını gösteremeyen sporcuların maksimum antrenman performanslarına ulaşamayacakları bir gerçektir. Duygularınızın sizi değil, sizin duygularınızı kontrol etmeniz gerektiğini sakın aklınızdan çıkarmayın.

ANTRENÖR VE MOTİVASYON 

İnsanoğlu sadece kas ve kemik dokusundan ibaret değildir. Bizi diğer biyolojik varlıklardan ayıran önemli bir özelliğimiz vardır. Düşünme yeteneğimiz. Düşünme yeteneğimizi ve duygularımızı doğru şekilde kullanmayı öğrenebilirsek hayatımızın her anında ve doğal olarak ağırlık antrenmanlarımızda faydasını görebiliriz.

Ağırlık antrenmanları konusunda bilgili bir antrenörle antrenman programınızı sürdürebilirsiniz ancak spor ve sporcu psikolojisi konusunda yeterince bilgi sahibi olmayan bir antrenörle antrenman programınızı yürütmek sizi bir yere kadar ilerletir. Sizi motive edemeyen ve zor bir günün ardından spor salonunun yolunu tutmanız konusunda sizi psikolojik anlamda destekleyemeyen bir antrenörünüz varsa bir yanınız hep eksik kalır.

Spor ve sporcu psikolojisi anlamında bilgi sahibi bir antrenörle çalışmanın etkisini antrenman programınızda ilerledikçe zaten hissedeceksiniz.

AĞIRLIK ANTRENMANLARI VE MOTİVASYON

Spor ve sporcu psikolojisi konusunda kendinizde bilgi sahibi olabilir ve bu konuda kendinizi geliştirebilirsiniz. Aşağıda paylaştığımız önerilerimizi uygulayarak ağırlık antrenmanları programlarınızı sekteye uğratmadan nasıl devam ettirebileceğinizi ve fit ve sağlıklı yaşam yolculuğunuz boyunca karşılaşabileceğiniz engelleri nasıl aşabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

  1. Daha sağlıklı olma kararını vermek sadece 2-3 saniye süren bir süreçtir. Ancak hedeflerinize ulaşmak için motivasyonunuzu arttıracak alışkanlıkları benimsemek 2-3 hafta sürmektedir. Bu süre içerisinde antrenman motivasyonunuzu destekleyecek iyi alışkanlıklar edinin.
  2. Kendinizle ilgili kuşkular hissedebilirsiniz. Bu sizi ya güçlendirir ya da zayıflatır. Kuşkularınızı bilincinde olun ve onların üzerine gidin. Unutmayın, kuşkular sürecin bir parçasıdır.
  3. Kuşkularınızı yendiniz diyelim ama bunu sürekli yapmanız gerektiği unutmayın. Antrenman programınızda hem vücudunuzu hem duygularınızı kullanmalısınız. Ağırlık antrenmanlarınızı diğer konularda (iş yaşamı, ilişkiler, okul vb.) bir ateşleyici olarak kullanmalısınız.
  4. Kendinizi fit ve sağlıklı bireylerle özdeşleştirin. Kendinizi hem duygusal olarak hem de fiziksel olarak fit hissedin. Sizin örnekliğinizin diğer insanlara da ilham vereceğini unutmayın.
  5. Ağırlık antrenmanları konusunda kendinize yeni hedefler koymalısınız. Sağlıklı yaşam alışkanlığı bir süreçtir ve bu yolculuğun sürekli devam edeceğini unutmayın.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*