Spordan Sonra İçilen Proteinli Süt Kas Yapar mı?

protein-sut-kas-yapar-mi

Beslenme, konu spor olduğunda çoğu kişi için soru işaretleri yaratabiliyor. Malum kas yapma, yağ yakma gibi hedefler için çalışıyorsanız “canımın istediği her şeyi yerim” günleriniz son bulmuş oluyor. Çünkü spor yapıyor ve bunu bir amaç ile bütünleştiriyorsanız, yaptığınız sporu verimli kılacak olan en önemli etmen beslenmedir. Tam bu noktada son yıllarda iyice popülerleşen ve market raflarını dolduran proteinli süt seçeneklerine bakıyoruz. Antrenman sonrası proteinli süt içmek gerçekten kas yapma hedefleriniz için gerekli mi?

Proteinli Süt ve Kas Yapma İlişkisi

Vücut geliştirme, fitness ya da herhangi bir spor dalı ile uğraşıyorsanız antrenörlerinizden proteinin önemini mutlaka dinlemişsinizdir. Belki de hali hazırda birçok supplement kullanıyor ya da denemiş de olabilirsiniz ve bunlardan bir tanesi protein tozu olabilir. Protein tozu sizlere yüksek protein oranı ile nasıl yardımcı oluyorsa proteinli sütlerden de kaslarınız için aynı desteği bekleyebilirsiniz. Bu destek proteinin kaslarınıza ve vücudunuza olan faydasıdır.

Kas yapmak için spor yapıyorsanız bu antrenmanları çıkartmanıza yetecek kadar enerji sağlayacak besine, kas gelişimi için kas dokularınıza katılacak olan ve antrenman sonrası ağrılarınızı hafifletip hızlı bir şekilde onarımı başlatacak olan proteinlere ihtiyacınız vardır.

protein-sut-kas-yapar-mi

Bazı vücut geliştiricilerin röportajlarında, kimi hocalarınızın tavsiyelerinde “kas mutfakta yapılır” sözünü duymuşsunuzdur. Durum gerçekten de böyledir. Her ne kadar spor yapmayıp sadece beslendiğinizde kilo almaya gidecekseniz de sporunuzu beslenme ile desteklemezseniz kas yapma hayalinizi rafa kaldırmanız gerekir.

Proteinli süt de içerisinde protein oranı yüksek olan her besin gibi vücut gelişiminize yardımcı olacak proteinlerin karşılanmasını sağlar. Doğal beslenme ile tüketemediğiniz miktarda proteini, protein süt gibi takviyeler ile alabilirsiniz.

Proteinin ve Proteinli Sütün Faydaları

Sporcular için kas dokusu oluşumunun oldukça önemli olduğunu biliyoruz ve kas hücrelerini oluşturan ana besinin de protein olduğunu biliyoruz. Bu önemli faydanın yanısıra proteinli sütün genel sağlığınıza olan faydalarını aşağıda listeledik:

  • Protein, açlık hissinizi azaltarak daha uzun süre tok kalmanızı sağlar. Bu da daha fazla gereksiz kalori alımının önüne geçer.
  • Kas kütlesini ve kas dayanıklılığını arttırır. Eğer fiziksel olarak aktifseniz ve yoğun antrenman yapıyorsanız proteinler vücudunuzda daha çok işlenerek kasa dönüştürülecektir.
  • Kemik sağlığınız için de proteinler yararlıdır. Kemiklerinizin yaşlanmasını geciktirebilir, özellikle menopoz sonrası kadınların osteoporoz riskine karşılık proteinli beslenmeleri önerilir.
  • Protein vücudunuzu yağ yakmaya teşvik eder ve aynı anda metabolizma hızınızı da arttırır. Dolayısıyla daha kolay yağ yakabilir ve kilo verebilirsiniz.
  • Protein kan basıncınızı yani tansiyonunuzu dengeleyebilecek bir besindir.
  • Protein dokularınızda oluşan travmaların ve yaraların iyileştirilmesinde görev alır.
  • Süt içerisinde bulunan kalsiyum sağlıklı kemik veya diş dokularınızın korunmasında ve oluşturulmasında görev alır.

Supplementler Arasına Proteinli Süt Dahil Edilebilir mi?

protein-sut-kas-yapar-mi

Son yıllarda proteinli sütlerin market raflarını doldurmuş ve farklı farklı aromalarda sporculara sunulmuş olması kas yapma hedeflerinizde size yardımcı olacak besinlerdeki seçeneklerinizin artmasını ve işinizin kolaylaşmasını sağlamıştır. En azından spordan sonra protein shake içmek için evde önceden hazırlık yapmanıza gerek kalmadan hızlıca tüketebileceğiniz protein oranları arttırılmış sütler, vakit darlığında ya da shake hazırlamayı unuttuğunuzda gerçekten kurtarıcı içecekler olmuşlardır.

Dolayısıyla protein tozu ile hazırlayacağınız protein shaketen beklentiniz ne ise protein sütten de aynı ya da benzer içerikleri bekleyebilirsiniz. Protein süt, bu yönleri ile pratik ve lezzetli bir supplementtir diyebiliriz.

Kadınlar da kas geliştirmek için ya da zaman zaman sağlıklı bir ara öğün tüketmek için güvenle proteinli süt içebilirler. Sonuç olarak beslenme, erkek vücudu ve kadın vücudu birbirinden farklı olsa dahi aynı şekilde gerçekleştirilmelidir. Çünkü hepimizin metabolizması aynı mantıkta çalışır. Kadınlar da sağlıklı beslenme, yağ yakma, kas yapma ve protein tüketimini arttırma amaçları ile proteinli süt tüketebilirler.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*