OMEGA 3 REHBERİ

Omega-3 yağ asitleri, sayısız yararlarından dolayı ün yapmışlardır ama Omega-3’ü alabileceğiniz besin kaynaklarını ve Omega-3 hakkında yapılan son araştırmaları biliyor muydunuz? Yazımızı okumaya devam edin!

OMEGA-3 NEDİR?

Omega-3 terimi, yağ asitlerinin (AFA’lar) bir alt sınıfına atıf yapmaktadır. Bu yağ asitleri vücutta üretilmezler ve besin ya da takviye yoluyla alınmaları gerekmektedir. Omega-3, üç alt kategoriye ayrılabilir. Bunlar:

  • Alfa-linolenik asit (ALA)
  • Eikosapentaeonik asit (EPA)
  • Dokosaheksaenoik asit (DHA)

EPA ve DHA besin ve takviyelerde bulunan başlıca yağ asitlerindendirler. ALA ise farklı tohumlarda, tohumlardan elde edilen yağlarda ve sebzelerde bulunurlar. Biz bu yazımızda EPA ve DHA -daha çok et ve balık içerisinde bulunurlar, konusuna değineceğiz.

Vücudunuz ALA’dan, EPA ve DHA elde edebilse de bu sadece küçük bir oranda gerçekleşmektedir. Bu yüzden kırmızı et, balık ve balık yağı gibi takviyeleri tüketmeye özen göstermelisiniz.

OMEGA-3 FAYDALARI

Omega-3 hakkında duyduklarınızın hepsi üzerinde araştırmalar yapılmamış olabilir ama bazı şeyler var ki üzerinde yoğun araştırmalar yürütülmüştür. Bizde burada size Omega-3’ün bilimsel olarak doğrulanmış dört tane yararından bahsetmek istiyoruz:

1. OMEGA -3, SAĞLIKLI KAN TRİGLİSERİT DEĞERLERİNİN DESTEKLENMESİNE YARDIMCI OLABİLİR

Omega-3 alımınızı arttırmak sağlıklı trigliserit seviyelerin desteklenmesine yardımcı olabilir ki bu değerler sağlığınızın durumu hakkında işaret verir. Özellikle de yüksek LDL yani kötü kolesterol seviyeleri kardiyovasküler hastalıklar için büyük bir risk faktörüdür.

2. OMEGA-3 DİYETİNİZE DESTEK OLUR

Appetite dergisinde yayınlanan bir araştırmada, katılımcılara günlük 1.300 mg’dan daha fazla ya da 260 mg’dan daha az Omega-3 içeren bir beslenme düzeni, sekiz haftalık bir diyetin son iki haftası süresince verilmiştir. Yüksek dozda Omega-3 alan grup, ad libitum (istenildiği gibi) bir akşam yemeğinden sonra daha az acıktıklarını bildirmişlerdir.

 3. OMEGA-3 YAĞ YAKMANIZA YARDIMCI OLABİLİR

American Journal od Clinical Nutrition’da yayımlanan bir araştırmada katılımcılara dört gruba ayrılmış ve sadece ay çekirdeği yağı (Omega-6), ay çekirdeği yağı ve egzersiz, sadece Omega-3 ve Omega-3 artı egzersiz birleşimlerinden biri verilmiştir.

Omega-3 artı egzersiz grubundaki katılımcılar, diğer gruplara kıyasla kan kolesterol seviyelerini düzenlemiş ve en fazla miktarda vücut yağından kurtulan grup olmuştu.

4.OMEGA-3 BİLİŞSEL BECERİLERİNİZİ DESTEKLEYEBİLİR

European Journal of Clinical Investigation’deki bir araştırmada katılımcılara günde ya 4 gram Omega-3 ya da bu miktara eşit zeytinyağı verilmiştir ve bilişsel becerilerinin ve ruh hallerinin sınandığı bir dizi denemeden geçirilmişlerdir. Altı hafta sonrasında Omega-3 alan grup zindelik ve enerji söz konusu olduğunda daha iyi sonuçlar göstermişti.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*