Lor Peyniri Sporcu Beslenmesinde Neden Önemlidir?

0
lor peynirinde kaç gram protein var?

Sporcuların sıklıkla tükettikleri tuzsuz peynir dediğimizde aklınıza ne geliyor?

Eğer cevabınız lor peyniri ise doğru bildiniz!

Süt proteini (kazein) açısından zengin, yavaş sindirilen, dolayısıyla da uzun süre tok tutan lor peyniri sporcu beslenmesi için oldukça önemlidir. Sporcu yemeklerinin tariflerini incelediyseniz lor peynirine sıklıkla denk gelirsiniz.

Düşük yağ ve yüksek protein oranı ile kalbimizi kazanmış olan yumuşak kıvamlı lor peynirinin neden sporcu beslenmesi için elzem olduğunu sizler için açıklıyoruz!

Lor Peyniri Nedir?

Lor peynirinin sporculara faydaları

Lor peyniri, peynir altı suyunun kaynatılarak pıhtılaştırılması ile elde edilen yumuşak kıvamlı ve hafif bir tada sahip peynir çeşididir.

Lor peynirini evde kendiniz de yapabilirsiniz ancak marketlerde uygun fiyatlı lor peynirleri hazır bir şekilde satışa sunulmaktadır. Türk kahvaltısının hafif yıldızlarından biri olan lor peynirini en çok pazar kahvaltılarında keyifle tüketiriz.

İçerisindeki makro ve mikro besinlerin kaliteli olması lor peynirinin sporcular tarafından da tercih edilir bir yiyecek olmasını sağlamıştır.

100 g lor peyniri içerisinde yaklaşık olarak:

  • 90 kalori,
  • 3,6 g karbonhidrat,
  • 13,7 g protein,
  • 1,9 g yağ bulunmaktadır.

Ayrıca lor peyniri; A vitamini, C vitamini, potasyum, kalsiyum ve demir açısından da önemli bir yiyecektir.

Lor Peynirinin Spor Performansına ve Sporcuya Faydaları

Lor peynirinin sporculara faydaları

Spor yapanların aslında en çok dikkat etmeleri gereken konu beslenmeleridir.

Yukarıda sizinle lor peynirinin besin değerlerini paylaştık. Lor peyniri sporculara en temel ihtiyaçları olan yüksek proteini sağladığı gibi düşük kalori düşük yağ ve antrenman için gereken yeterli miktarda karbonhidratı sunmaktadır.

Lor peyniri ile yapılan tatlılar hem hafif tatlılardır hem de protein oranı yüksek tatlılardır. Bu sayede ara öğünlerde de kolaylıkla tercih edilebilirler.

Kas gelişimi için gereken besinler arasında en önemlisinin protein olduğunu tüm sporcular bilir. Kas kütlesi oluşumunda protein ve proteinin içinde bulunan amino asitlerin  görev aldığı bilimsel olarak defalarca kanıtlanmıştır (1, 2). Bu nedenle özellikle vücut geliştiriciler ve fitness yapanlar protein oranı yüksek besinler tüketerek kas kazanımını desteklerler.

Ayrıca protein sizi uzun süre tok tutarak gereksiz yere fazladan kalori almanıza sebep olacak yiyecekler tüketmenizin önüne geçer (3). Vücudunuz proteinin yanı sıra yağ ve karbonhidrata da ihtiyaç duyar. Sporcuların bu besinleri tamamen kesmeleri metabolik faaliyetlerinin zarar görmesine sebep olabilir.

Lor peynirinin sporculara faydaları

Karbonhidratın az ama yeterli miktarda alınması sporcular için önemlidir çünkü karbonhidrat vücudun başlıca enerji kaynağıdır.

Eğer yeterli miktarda karbonhidrat tüketilmezse antrenman çıkarmakta zorlanılabilir. Vücut hızlıca enerjiye dönüştüreceği besini bulamadığı için daha fazla yorgunluk hissedilir. Karbonhidrat konusunda ise şanslıyız. Meyveler ve sebzeler çok çabuk ihtiyaç duyduğunuz karbonhidratı almanıza yardımcı olur ancak özellikle meyvelerin şeker oranı yüksek olduğu için dikkatli tüketilmeleri gerekir. Çünkü fazla şeker vücut tarafından yağ olarak depolanır. Lor peynirli sporcu yiyecekleri ise antrenmanınızı destekleyecek şekilde karbonhidrat içerir. Dolayısıyla lor peynirinin spora faydaları arasında kolay enerji kaynağı olmasını gösterebiliriz.

Sporcular açısından lor peynirinin önemli özelliklerinden biri de içerisindeki potasyum mineralidir. Potasyum vücudunuzdaki sıvı dengesi için önemli bir elektrolittir ve hücrelerinizde sıvının tutulmasına yardımcı olarak dehidrasyonun önüne geçer. Bu da antrenman sırasında oluşabilecek dehidrasyonu minimuma çeker. Potasyumun böbrek sağlığı ve tansiyon açısından da önemli olduğu bilinmektedir.

Sporcular için en önemli protein kaynaklarından biri olan sütün kas gelişimine etkisini “Spordan Sonra İçilen Proteinli Süt Kas Yapar mı?” yazımızda sizler için yazdık.

Lor peynirinin sporculara faydaları

Lor peyniri içerisindeki kalsiyuma bakalım! Kalsiyum, kemik yoğunluğu için en çok ihtiyaç duyulan besindir. Vücut güçlü kemikler oluşturabilmek için kalsiyum mineraline ihtiyaç duyar. Kalsiyum ayrıca D vitamininin vücutta emilimini artırır. Kaslarınızı destekleyecek güçlü kemikler için kalsiyum tüketmeniz gerekir. Süt ve süt ürünleri kalsiyum açısından en önemli yiyeceklerdir.

Evde Lor Peyniri Yapımı

Evde lor peyniri yapmak oldukça basittir!

Bunun için yalnızca süt ve limona ihtiyacınız var. Tencerede kaynattığınız süte limon ekleyerek sütün pıhtılaşmasını sağlamalısınız. Pıhtılaşan sütler topaklaşır ve bir araya gelmeye başlar. Bu parçaları süt soğuduktan sonra bir kaba alıp 1 gece boyunca süzülmeye bırakmalısınız. Süzülme işlemi tamamlanınca lor peyniriniz hazır demektir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz