Spinning Antrenmanı Nedir, Yararları Nelerdir?

0
spinning

Eğer spor salonuna gittiyseniz bisikletli grup derslerinde müzik eşliğinde kalori yarışı yapanları görmüşsünüzdür.

Grup dersi olarak en çok tercih edilen derslerden biri spinning dersidir. Peki, bu kadar kişi neden spinningi tercih ediyor?

Spinning eğlenceli olduğu kadar zordur. Spinningin faydaları arasında kilo kaybı, dayanıklılık ve gelişmiş güç sayılabilir.

Özellikle kadınların uzun soluklu kardiyo çalışmaları arasında kullandığı spinning hakkında bilmek isteyebileceklerinizi sizler için araştırdık. Eğer spinning dersine gitmeyi düşünüyorsanız, bilmeniz gereken faydalarını sıraladık.

Spinning Nedir?

Spinning nedir, faydaları nelerdir?

Spinning iç mekan için tasarlanan sıra sıra dizilmiş egzersiz bisikletleri üzerinde, grupça yapılan bir egzersizdir.

Spinning dersini, evinize en yakın spor salonunda aylık 99 TL’ye almak için tıklayıp, inceleyebilirsiniz. 

İngilizcede “Indoor cycling” olarak da adlandırılır. Özellikle kardiyo çalışmalarını seviyorsanız spinning tam size göredir. Yüksek yoğunluklu bir kardiyo çalışmasıdır. Bisikletlerin türüne göre farklı modlarda uygulanabilir. Örneğin çakıllı ve eğimli bir arazide bisiklet sürüyormuş gibi bir direnç ile bisikletinizi çalıştırabilirsiniz. Yoğunluğun seviyesini ayarlayabilir, kalp hızınıza göre hareket edebilirsiniz. Bu genellikle evde kullanılabilecek kardiyo aletlerinde olan önemli bir özelliktir.

Eğer zayıflamak istiyorsanız haftada 3 ya da 6 spinning dersine toplam 150 dakika ayırmanız hızlı bi şekilde hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Tabii ki her konuda olduğu gibi sonuçlara ulaşabilmek için kendinizi bu derse adamanız ve derslerinizi aksatmamanız gerekir.

Spinningin Faydaları Nelerdir?

Aşağıda spinningin vücudunuza faydalarını sıraladık (1):

1. Güç Geliştirme

Kardiyo egzersizleri gücünüzü artırmaz diye bir şey yok! Spinning ile bacaklarınızı güçlendirebilir ve dayanıklılığınızı artırabilirsiniz ancak birkaç hafta boyunca aralıksız, düzenli bir şekilde 150 dakikalık spinning çalışmalarına gitmelisiniz.

Spinning nedir, faydaları nelerdir?

2. Kardiyovasküler Sağlık

Spinning, kardiyovasküler sağlığınızı iyileştirmek için mükemmel bir çalışmadır. Tıpkı yüzme, koşu ve eliptik bisiklet antrenmanları gibi gözle görülür bir etkiye sahiptir. Spinning dersleri eklemlerine çok fazla yük bindirmeden çalışmak isteyen kişiler için idealdir.

2017’de yapılmış olan küçük çaplı bir araştırmada, spinningin fiziksel zindeliği iyileştirmede bisikletten daha iyi olduğu görülmüştür (2).

Eğer üst bacak kaslarınızı hedef alan egzersizler uygulamak istiyorsanız “Üst Bacakları Eritmek İçin En Etkili Hareketler Nelerdir?” yazımızı okuyabilirsiniz.

3. Kalori Yakma

Kalori yakmak ve zayıflamak konusunda spinning harika bir seçimdir.

Çalışmanın yoğunluğuna ve süresine bağlı olarak ders başına yaktığınız kalori sayısı 400 ile 600 arasında değişebilir.

Hızlı kilo vermek için haftada 3-6 spinning dersi yeterli olacaktır.

2018 yılında yapılmış olan bir çalışma, beslenme alışkanlıklarını değiştirmeden yapılan spinning ve güç antrenmanlarının, dayanıklılık ve kuvvet üzerinde olumlu etkiler yaratabileceğini göstermiştir (3).

Yine de bol miktarda protein ve yeterli karbonhidratı içeren dengeli bir beslenme planını takip etmek sağlıklıdır. 2010 yılında yapılan bir çalışmada düşük kalorili diyet ile birleştirilmiş bir spinning çalışmasının kilo kaybını artırdığı ve HDL (iyi) kolesterol değerlerini yükselttiği görülmüştür (4).

Spinning Hangi Kasları Çalıştırır?

Spinning nedir, faydaları nelerdir?

Spinning çalışmalarını bir full body antrenman olarak düşünebilirsiniz.

Spinning, vücudunuzdaki çoğu büyük kas grubunu aynı anda çalıştırır. Üst vücudun alt vücudu desteklemesini sağlar. Kollarınız hariç bütün vücudunuz için harika bir egzersizdir. Bisiklet egzersizi denildiğinde akla gelen grup çalışması spinning hangi kasları çalıştırır aşağıda sizler için sıraladık:

  1. Karın bölgesi: Bu egzersiz sırasında karın kaslarınızı denge sağlamak için kullanırsınız.
  2. Üst vücut: Bisiklet üzerinde kendinizi desteklemek için üst vücut kaslarınızı çalıştırmanız gerekir.
  3. Sırt kasları: Düzgün bir omurga ve duruş için sırt kaslarınızın gelişimi önemlidir.
  4. Kalça bölgesi: Kalça kaslarınız ve bacak kaslarınız bisiklet egzersizleri sırasında en çok hissedeceğiniz kaslardır. Kalça kaslarınızı en çok bisikleti ayakta kullanırken hissedersiniz. Direnci artırarak kaslarınızı daha çok zorlayabilirsiniz.
  5. Üst bacak kasları (quadriceps ve hamstrings): Pedal çevirirken kullandığınız asıl kaslar quadricepslerdir. Spinning çalışması sırasında hamstring kaslarınızın direnci artar.
  6. Alt bacak kasları: Her bir pedal hareketi kalf kaslarınızın çalışmasını sağlar.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz