Kas Kaybını Önlemeye Yardımcı Supplement Kombinasyonu

Supplement kombinasyonları, birlikte belli bir amacı gerçekleştirmek veya kişisel hedeflere sporcuyu ulaştırabilmek adına oluşturulan supplement gruplamalarıdır. Kişinin amacı zayıflamak, yağ yakmak, kas yapmak, kilo almak ve daha pek çok farklı amaçtan biri olabilir.

Eğer kişinin amacı kas kaybını önlemek ise, bu tabii ki yalnızca supplement alarak mümkün olmayacaktır. Ancak doğru beslenme ve doğru antrenman programıyla kişi kesinlikle kas kaybı riskini sıfıra yaklaştırabilir.

Kas Kaybı Nedir?

Kas kaybı, vücudun enerji ihtiyacını kaslardan karşılamasının sonucunda oluşan kütle azalışıdır. Genellikle vücut, kaslardan kurtulmak ister. Çünkü kaslar, vücutta en çok enerji tüketen yapılardan biridir ve vücut daima ekonomik bir düzene yöneldiği için ilk olarak kaslardan kurtulmayı tercih eder.

Doğru beslenmeyle, doğru miktarda kalori ve makro alarak vücudun kas yıkmak yerine kas yapmasını sağlayabiliriz.

Genellikle kas kaybı, diyet döneminde (definasyon) meydana gelir. Kalori açığı oluşturduğumuz her an, katabolik evreye daha yatkınızdır. İlla katabolik evrede olacağımız anlamına gelmese de, vücudumuz daha çok katabolik evreye yatkın olacaktır. Dolayısıyla kaslardan enerji ihtiyacını karşılamak, vücudun diyet döneminde daha çok tercih ettiği bir durumdur.

Diyette olunmayan evrelerde de uzun süreli açlıklarda veya yoğun ve uzun antrenmanlarda kas kaybı riski oluşabilir. Bu durumlardaki riski azaltmak, doğru takviye kullanımıyla mümkündür.

Kas kaybı ile ilgili daha detaylı bilgi için “Kas Kaybı Neden Olur ve Nasıl Önlenir?” makalesine göz atabilirsiniz.

Kas Kaybını Önleyen 3 Supplement

Whey Protein

Kas kaybının, daha çok diyet döneminde gerçekleştiğinden bahsettik. Diyet dönemi, normalden daha fazla protein tüketmenin bir gereklilik olduğu dönemlerdendir. Dolayısıyla, fazla miktarda protein tüketerek sahip olduğumuz kas miktarını korumaya çalıştığımız bu dönemde ek protein kaynaklarına ihtiyaç duyabiliriz.

Whey protein; az kalorili, hızlı emilime sahip, pratik bir protein kaynağı olarak diyet dönemindeki protein ihtiyacını karşılamaya yardımcı olabilecek bir takviyedir. Pek çok bilimsel araştırmanın da en faydalı protein takviyelerinden biri olduğunu kanıtladığı whey protein tozlarından günlük protein ihtiyacınızın belli bir kısmını karşılayabilirsiniz.

BCAA

BCAA, kas kaybı ile belki de en çok ilişkilendirilen amino asit takviyesidir. Yoğun antrenmanlar yapan, uzun antrenmanlar yapan veya uzun süre aç kalan kişiler BCAA takviyesini vazgeçilmezlerinden biri haline getirmektedir. Çünkü BCAA takviyelerinin bu tip durumlardaki olumlu etkileri pek çok bilimsel araştırmada gözlemlenmiştir.

Kasların gelişimini sağlayan kaslarda gerçekleşen protein sentezini arttırmada önemli rol oynayan 3 amino asiti birlikte barındıran BCAA formülü, vücudun katabolik sinyaller verdiği durumlarda en çok işe yarayabilecek takviyelerden biridir. Hızlı emilimi ve sindirimi sayesinde kas kaybını önlemeye çok hızlı bir şekilde yardımcı olabilir.

Glutamin

Vücutta üretilen amino asitlerden biri olan glutamin, takviye olarak kullanıldığında toparlanmayı hızlandırıcı etkiye sahiptir. Kasların onarımında da görev alan glutamin, kas kaybı riskini önlemede etkili olma potansiyeli yüksek bir gıda takviyesidir.

Glutamin, yaraları geç iyileşen kişilerin yaralarını daha hızlı iyileştirmesi için dahi pek çok doktor tarafından önerilen bir amino asittir. Kaslardaki iyileşmede de bir o kadar etkilidir. Bu nedenle kas kaybını önlemek için de kullanılabilecek en etkili takviyelerden biridir.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*