INTERMITTENT FASTING (ARALIKLI ORUÇ) NEDİR?

INTERMITTENT FASTING (ARALIKLI ORUÇ) NEDİR?

Spor literatüründe intermittent fasting olarak bilinen “aralıklı oruç” bir diyet programı değildir. Aralıklı oruç öğünlerinizi onlardan en iyi verimi alacağınız şekilde zamanlamaktır. Aralıklı oruç ne yediğinizle ilgilenmez, ne zaman yediğinize odaklanır.

Peki, yemek yediğiniz zamanları değiştirmek size ne kazandırır? Aralıklı orucun en büyük yararı sert bir diyete girmeden ya da aşırı kalori düşürmeden vücut yağlarınızdan kurtulmanızı sağlamasıdır. Aralıklı oruç sırasında çoğu zaman kalori miktarınız aynı kalacaktır. Aralıklı oruç aynı zamanda yağlarınızdan vücut yağlarınızdan kurtulurken kas hacminizi arttırmak için harika bir yöntemdir.

INTERMITTENT FASTING (ARALIKLI ORUÇ) YARALARI NEDİR?

Aralıklı orucun en büyük yararı yağ oranınızı düşürmeye yardımcı olmasıdır. Aralıklı oruç kötü ağırlıklarınızdan (vücut yağı) kurtulup iyi ağırlıklarınızı (kas hacmi) korumak için en sade yöntemlerden birisidir diyebiliriz.

Aralıklı oruç aynı zamanda hayatınızdaki yükü de azaltır çünkü daha az öğün hazırlamanız gerekir ve ne yiyeceğiniz konusunda bir kaygınız olmaz. Ayrıca yapılan araştırmalar kalori oranını düşüren bireylerin daha uzun bir yaşam süresine sahip olabileceklerini belirtiyor. Aralıklı oruç, yaşam süresini arttırmak için kalori azaltmak da olduğu gibi aynı mekanizmaları harekete geçirmektedir. Yani kalori kısıtlamadan yaşam sürenizi arttırırsınız.

INTERMITTENT FASTING (ARALIKLI ORUÇ) NASIL YAPILIR?

Aralıklı orucu daha iyi anlamak için önce beslenme ve aç kalma evresini iyi anlamamız gerekir.

Bir şey yediğinizde vücudunuz beslenme evresine girer ve vücudunuz yediklerinizi sindirene dek 3-5 saat sürer. Bu evredeyken vücudunuzun yağ yakması zordur çünkü insülin seviyeleriniz yüksektir.

Bu zaman aralığından sonra vücudunuz, besinleri işlemediği bir döneme girer. Bu dönem en son öğününüzden sonra 8-12 saata kadar sürer ve sonra aç kalma (oruç) evresine girersiniz. Aç kalma evresinde vücudunuz daha kolay yağ yakar çünkü insülin seviyeleriniz düşüktür.

Aç kalma evresinde olduğunuz sırada vücudunuz, beslenme evresine kıyasla çok daha fazla yağ yakar. Bunun nedeni en son öğünümüzden 12 saat sonra aç kalma evresine girmemizdir. Vücudumuzun bu yağ yakma dönemine girmesi nadir gerçekleşen bir durumdur. Aralıklı oruca başlayan kişilerin yediklerini, öğün miktarlarını ya da ne kadar sıklıkla egzersiz yaptıklarını değiştirmeksizin yağ kaybetmelerini sağlayacak nedenlerden birisi de budur. Aç kalma vücudunuzu, normal bir beslenme planında nadiren gerçekleşen bir yağ yakma evresine sokar.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*