Hızlı Mı Yavaş Mı? Kas Gelişiminin Doğru Tekrar Temposu Nedir?

TARTIŞMA

Savunma: Kas dokusu, yavaş seğiren ve hızlı seğiren kas liflerinden meydana gelir. Hızlı tekrarın, hızlı seğiren kasları harekete geçirerek kas gücünü ve kuvvet gelişim oranını arttırdığı gözlemlenmiştir. Vücut geliştiriciler bakımından, hızlı seğiren liflerin harekete geçirilmesi kas büyümesi için en önemli olandır.

İddia: Yavaş bir tempoyla tekrar yapmak ivmenin düşmesi, baskı altındaki zamanın artması ve kas büyümesini desteklemesiyle bilinen metabolik stresin vurgulanması gibi birçok avantaja sahiptir.

KANITLAR

Hızlı kuvvet gelişiminin ve kas gücünün yüksek tekrar süratiyle daha çok uyarıldıkları doğru olsa da, hızlı sürati (bir saniyeden az) yavaş süratle (bir saniyeden fazla) karşılaştıran ve değişiklikleri ölçümlemek için kas taramaları yürüten bazı yeni çalışmalar, yavaş tekrar süratinin, hızlı tekrar süratine nispeten kas boyutunu %50 daha fazla arttırabildiğini gösteriyor.

HÜKÜM

Maksimum kas gelişiminde üstün olan yavaş tekrar süratidir.

YAPTIRIM

Ana hedefiniz kas boyutu ise, antrenmanınızın çoğunda kaldırma süratiniz bir saniye ve daha fazla sürede yapılmalıdır. Bundan daha yavaşında ağırlıktan çalarsınız. Optimal bir büyüme uyarımı için ağırlığın indirilme süresi 1 ilâ 3 saniye aralığında olmalıdır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*