Fitness Hedeflerinizle İlgili Dikkat Etmeniz Gereken İlginç Bilgiler

Hedefler önemlidir. Hedefler olmadan odağı ve motivasyonu kaybetmeniz doğal. Hedef odaklı olmak, bizi diğer canlılardan ayıran özelliklerden biridir.

Hedeflere ulaşamamak da oldukça insani bir durumdur. Ayrıca gereklidir. Neyi gerçekten isteyip istemediğimizi başarısızlıkla anlarız.

Fitness konusundaki hedefler ise çoğu zaman gerçekçilikten uzak oluyor, ulaşılamadığında da pes etmeye kadar götürebiliyor. Bizleri yıkıma uğratabiliyor.

Doğru şekilde hedef belirleyebilmek ve kazanan olmak için bahsedeceğimiz özelliklere sahip hedeflere odaklanmalısınız.

Hedeflerinizin Sahip Olması Gereken Özellikler

Fitness özelindeki hedefler değişkendir, performans odaklıdır. En verimli sonuçları alabilmek için hedefleriniz şu şekilde olmalıdır:

  • Zekice (spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, gerçekçi)
  • Zorlayıcı (abartıya kaçmadan)
  • Kısa vadeli (yıllar sonrası yerine yakın geleceğe odaklı)
  • Başkalarından ziyade kendinizi egale etmeye çalışan
  • Objektif bakılabilen

Kaçınmanız Gereken Hedefler

Sadece sonuç odaklı olmak fitness sektörünün gittikçe büyümesine sebep olan etmenlerden biri. İnsanlara hedef olarak belirli bir sonuç veriliyor ve insanlar bu hedefe ulaşmaya çalışırken tüketiyor. Bu hedeflerin çoğu, gerçekçilikten uzak oluyor.

İnsanlar hedef yerine hedefe ulaşmaya çalıştıkları aşamayı sevmeyi öğrenmeli. Aksi takdirde pes etmek veya devamlı olamamak kaçınılmazdır.

10 günde 20 kilo vermek yerine, 20 kilo vermeyi hedefleyip kilo verme sürecini severek uygulamak en iyi sonucu verir. 10 günde 20 kilo verme hedefine sahip olan bir kişi, en fazla 5 gün dayanabilir.

Bazı hedefler ise, hayatta uygulanabilirliği açısından gerçekçi değildir. Belirlenen hedef için bütün konsantrasyonu o hedefe odaklamak gerekir. Bu da çoğumuzun hayatının içerisinde yer alabilecek bir durum değildir, hiç birimiz olimpiyatlara hazırlanmıyoruz.

Kaçınmanız gereken hedefler ve yanlış stratejilerle ilgili şunları söyleyebiliriz:

  • Hedeflerinizi rakamlarla daraltmayın. İlk adımda 5 kilo vermek yerine, sadece kilo vermeye odaklanın.
  • Sağlığınız daima önceliğiniz olsun. Sağlığınızla çatışan hedeflerden uzak durun. Buna mental sağlık da dahildir.
  • Hislerinize odaklanın. Güçlenmeye, daha iyi hissetmeye çalışın. Ölçülebilir değerleri geliştirin. Görüntü odaklı hedefleri uzağınızda tutmaya çabalayın, görüntü akabinde gelecektir.
  • Özellikle yani başladıysanız zamanı gelmeden, sınırlarınızı zorlamaya çalışmayın. Zamanı geldiğinde zaten vücudunuzu tanımış olacaksınız ve zorlayabileceksiniz. Kendi limitlerinizi zorlayamıyorsanız, zaman henüz gelmedi demektir. Mantık çok basit.
  • Sürdürülebilir ve devamlı olabileceğiniz programlarla ilerleyin. 5 gün boyunca kendinizi zorlayıp, sonrasındaki 5 gün dinlenmek yerine 2 gün fakat sürekli olarak spor yapmaya çalışın. Süreklilik her zaman daha iyi sonuç verecektir.
  • Fitness modelleri gibi görünmeye çalışmayın. Moralinizi bozup motivasyonunuzu düşürmeniz, sizi asıl hedeflerinizden alıkoyar. Fitness modelleri kadar odaklı ve sürekli antrenman yapmaya odaklanmak daha iyi bir seçenektir.
  • Eğlenmeye bakın. Keyif almıyorsanız eninde sonunda bırakacaksınız. Keyif almadığınız bir hedefe çoğu zaman ulaşamazsınız. Ulaştığınızda da, hedefe ulaşmanın verdiği keyfi tadamazsınız.
  • Hedefe ulaşamayabilirsiniz. Bu da bahsettiğimiz gibi en doğal ve en insani durumlardandır. Başarısızlık, pes etme bahaneniz olmamalıdır. Bu başarısızlık, bir dahaki denemenizde çok daha başarılı olmanızı sağlayacak buna emin olabilirsiniz. Kendinizi hırpalamayın!

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*