EN İYİ PRE-WORKOUT SUPPLEMENT İÇERİKLERİ

PRE-WORKOUT SUPPLEMENT REHBERİ

Besin takviyeleri dendiğinde buna sadece antrenman sonrası (protein tozları) değil antrenman öncesi kullanılan ürünler de dahildir.

Pre-workout supplement olarak adlandırılan antrenman öncesi kullanılan takviye ürünleri enerji seviyenizin ve odaklanma gücünüzün artmasına yardım ederek sizi antrenmana hazırlar.

Pre-workout supplementler aynı zamanda antrenman anında gereksinim duyacağınız besin maddelerini de içerirler. Bu yazımızda fitness literatüründe “pre-workout supplement” olarak da isimlendirilen ürünler içinde yer alan içerikleri ve yararlarını anlatmaya çalışacağız.

EN İYİ PRE-WORKOUT SUPPLEMENT İÇERİKLERİ

KAFEİN

Kafein enerji seviyenizi destekler, odaklanmanızı arttırır, yağ yakmanıza yardımcı olabilir ve performansınızı geliştirebilir. Birçok araştırma antrenman öncesi kafein kullanımının sağlayacağı faydaları belirtmektedir. Kafein merkezi sinir sisteminizi uyarır, dikkat düzeyinizi geliştirir ve odaklanmanızı arttırır. Kafein aynı zamanda yağ yakmak konusunda da orta derecede etkili olan bir içerik olarak değerlendirilmektedir.

KREATİN

Kreatin kas kuvvetinizi, gücünüzü ve hacmini arttırabilir. Birçok araştırma kreatin maddesinin yüksek yoğunluklu egzersiz performansınızı destekleyebileceğini göstermektedir. Özellikle ağırlık antrenmanları uygulayanlar için faydalı bir takviyedir. Kreatin antrenman öncesi kullanılabilecek etkili bir pre-workout supplement ürünüdür.

BETA-ALANİN

Beta-alanin kas yorgunluğunu geciktirir. Beta-alanin takviyesinin kaslardaki karnosin seviyesini arttırdığını araştırmalar göstermektedir. Karnosin yüksek yoğunluklu egzersizlerde yorgunluğa karşı sizi destekler. Birkaç günlük kullanım sonrası kaslarınızdaki beta-alanin seviyeleri yükselecektir. Antrenman öncesinde ve kaslarınızın karnosin seviyelerini yüksek tutmak için antrenman sonrasında kullanımı tavsiye edilmektedir.

L-ARJİNİN

Arjinin nitrik oksit üretimi için önemlidir. Bir amino asit olan arjinin, nitrik oksitin sentezlenmesinde görev alır. Nitrik oksit damarlarınızın genişlemesine neden olur. Bu da kan akımınızı hızlandırır.

PROTEİN

Antrenman sonrası protein kullanımının yararları herkes tarafından zaten bilinmektedir. Ancak yapılan yeni araştırmalar antrenman öncesi protein alımının da ağırlık antrenmanları yapanlar için oldukça yararlı olduğunu göstermektedir. Antrenmandan 30-60 dakika önce 10-20 gram whey protein almak kaslara daha fazla amino asit sağlayarak protein sentezini arttırabilir. BCAA’lar ve özellikle de lösin kas oranınızı artırmak konusunda en önemli amino asittir. Lösin kaslara protein sentezini başlatması yönünde sinyal yollar.

Antrenman öncesi içeceğinizde protein yoksa BCAA ekleyebilirsiniz. Konsantre whey protein ve izole whey proteinde doğal olarak yaklaşık %22 oranında BCAA bulunur. 2.5-5 gram BCAA takviyesinde 10-20 gram whey proteine eşdeğer BCAA vardır. Maksimum etki için aldığınız lösin miktarının 3 gram olmasına dikkat edin.

DİĞER PRE-WORKOUT İÇERİKLERİ

TAURİN

Oksidatif stresle (serbest radikallere karşı vücudunuzun yetersin kalması) savaşır. İnsülin hassasiyetinizi arttırır ve aşırı kilolu bireylerin vücut yağlarından kurtulmasına yardımcı olduğu söylenmektedir.

TİROSİN

Odaklanma gücünüzü arttırır ve fiziksel performansınızı geliştirir.

ELEKTROLİTLER

Terleme yoluyla vücudunuzda kaybettiğiniz mineralleri geri kazandırırlar. Sodyum, potasyum, magnezyum vb. minerallerini almak terleme yoluyla kaybedilen elektrolitleri geri kazandırır.

Birçok marka altında pre-workout supplement ürünü bulunabilir. İçlerinde birçok farklı içerik olabilir. Sizin için doğru olan pre-workout supplement ürününü kendi hedeflerinize göre (yağ yakmak ya da ağırlık antrenmanları için) seçmelisiniz.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*