En Faydalı Atıştırmalık: Badem

Eğer yanınızda tek bir atıştırmalık taşıma şansınız olsaydı, bu hakkınızı bademden yana kullanmanız çok akıllıca olurdu. Neden mi?

Protein, lif ve tekli doymamış yağlar açısından oldukça zengin olan badem, genel sağlığınızı iyileştirme ve kilo vermenize yardımcı olma özelliğine sahiptir.

Yapılan araştırmalara göre her gün aynı kaloriye sahip karbonhidrat ağırlıklı bir atıştırmalık yerine badem yiyen kişilerin, besin değeri olarak daha iyi bir diyet uyguladıklarını, iştahlarının daha iyi olduğunu, kilo kontrolü sağlayan kan şekeri dengesini daha iyi koruyabildiklerini ve bel çevrelerindeki yağlanma oranının daha az olduğunu ortaya koymaktadır.

badem sutu

Her Gün Ne Kadar Badem Yemeliyiz?

Her gün badem yemeliyiz ama ne kadar? Bir avuç badem yaklaşık 45 gr. eder ve toplam 250 kaloridir. Bu miktar tam olarak 34-35 adet bademe denk gelir. Bir avuç bademde 9 gr. protein ve 5 gr. lif vardır. Badem yerken mutlaka kavrulmuş badem ya da badem ezmesini tercih edin; badem sütünde protein ve lif oranı çok düşüktür.

Çantanızda, arabanızda, ofis çekmecenizde her zaman bir paket badem bulundurabilirsiniz. Kolay ve hızlı bir şekilde yenebilen badem, aynı zamanda çok lezzetlidir. Şimdiye kadar badem sevmeyen biriyle karşılaştığınızı pek sanmıyoruz. Varsa da onların kaybı diyelim…

Badem Yemenin Farklı Yolları

Badem yemek zahmetsiz ve keyifli olsa da her gün bunu görev haline getirerek yapmak bir süre sonra zevk vermemeye başlayabilir. Bu yüzden bu önerilere mutlaka göz atın.

Et veya tavuk kaplaması olarak: Bademleri plastik bir torbaya koyun ve küçük bir çekik ya da cam bir bardağın altıyla bademleri ezerek un haline getirin. (Mutfak robotu da aynı işi görecektir.) Ufalanmış bademleri yine ufaladığınız bayat ekmek kırıntıları ile karıştırarak, balık, tavuk veya et kaplaması olarak kullanabilirsiniz. Badem unuyla kapladığınız etleri fırında ya da tavada az miktarda yağ ile pişirebilirsiniz.

cikolatali badem
Sandviç olarak: Tam tahıllı iki dilim ekmeğin arasına badem ezmesi sürün ve üzerine muz ya da çilek dilimleri koyarak afiyetle yiyebilirsiniz. Antrenman sonrası için ideal bir sandviçtir.

Baharatlı çerez olarak: Bademleri bir çay kaşığı zeytin yağı, kimyon, kişniş, toz acı biber ve bir çimdik tuz ile birlikte fırınlayarak, oldukça lezzetli ve iştah açıcı bir çerez yapabilirsiniz. Bir fırın tepsisine yağlı pişirme kağıdı serin ve hazırladığınız baharatlı bademleri tepsiye dökerek, 180 derecelik fırında 15-20 dakika pişirin.

Fıstık ezmesine muadil olarak: Malzemelerinde fıstık ezmesi olan tüm yemeklerde onun yerine badem ezmesi kullanabilirsiniz. Badem ezmesi, soya sosu, esmer şeker, pirinç sirkesi ve zencefil ile hazırlayacağınız sosu tavukları marine etmekte kullanabilirsiniz.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tatlı olarak: Çikolata kaplı bademler, tatlı isteğinizi giderecektir. %70 bitter çikolatayı mikrodalga fırında ya da benmari usulü eritin ve çikolatayla kapladığınız bademleri düz bir tepsiye yerleştirdikten sonra 10 dakika buzdolabında soğumalarını bekleyin.

İçecek olarak: Blender’da badem sütü (ya da inek sütü), badem ezmesi (ya da bir avuç badem), çikolatalı protein tozu ve birkaç parça buzu karıştırarak öğleden sonra içtiğiniz takdirde, bu sizi akşam yemeğine kadar tok tutacaktır.

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*