Fitness

Susuz Kalmanın Yanlış Olduğunun 7 Önemli Kanıtı

  Hidrasyon (su, sıvı alma) vücut geliştirmedeki her konu kadar önemlidir çünkü tüm vücut üzerinde etkisi vardır. Sağlığınız, performansınız, vücut bileşiminiz, uykunuz, toparlanmanız, zihinsel odağınız ve hatta eklem sağlığınız hidrasyon durumunuzla doğrudan ilişkilidir. Antrenman için sıvı alımından bahsetmiyorum. Genel olarak diyorum: uyandığınız andan yattığınız ana kadar. Hiçbir zaman susuz kalmamak hepimiz için yaşamsal bir öneme sahiptir.     BÖBREK SAĞLIĞI Böbrekler, vücudunuzdan atıkların atılmasında kilit rol oynayan organlardır. Susuz kaldığınızda böbrekler de, tıpkı diğer organlar gibi, stres altına girer; bir de tükettiğiniz onca yiyecek, protein ve takviyeyi düşündüğünüzde işleri çok! Ana görevi vücudunuzdaki atıkları işlemek olan böbreklerinize yeterince su içerek yardımcı olabilirsiniz. Bunu yaparak aynı zamanda vücuttaki toksinlerden de kurtulursunuz. Susuz kaldığınızda böbrekleriniz görevlerini tümüyle yerine getiremediğinden böbrek taşı oluşma riskine davetiye çıkarırsınız.   KAN BASINCI Yeterince su içmediğinizde kan basıncınız bir iki gün içerisinde yükselir çünkü vücudunuz, kılcal damar ağını yavaş yavaş kilitlemeye başlar. Sonuç olarak ise çok daha önemli olan atardamarlarınıza daha çok basınç biner ki susuzluktan kaynaklanan kan basıncı yükselmesi burada meydana gelir. Kan basıncının yükselmesinin nelere yol açabileceğini söylememe gerek var … »

Beslenme

Baldırlarınıza Giren Krampların Sebebini Açıklıyoruz!

Kramp, spor yapanların çok çektiği bir sorundur. Kasların çok fazla aktif kalması sonrasında vücuttaki mineral eksikliğinin sonucu olan kramplar uykusuzluğa bile neden olabiliyor. Uykuda farketmeden kastığınız bir kasa giren kramp, bütün uyku kalitenizi sıfırlayabiliyor. Özellikle baldırların kasılması sonucu uykudan acıyla uyanmak söz konusu olabiliyor. Bu kramplar genellikle belli başlı minerallerin eksikliğinden kaynaklanır. Kramp; asların kasılması, antrenman stili veya diyet ile ilgili bir sorun değildir. Vücudun antrenman esnasında tükettiği mineraller, vücutta eksik kalınca kasılmalar meydana gelebiliyor. Bu kasılmaları ve çekmeleri azaltmak adına, eksikliğinde kramp meydana getiren mineralleri bolca tüketmelisiniz. Hangi Minerallerin Eksikliği Krampa Sebep Olur? İki önemli mineralin eksikliğinde kramp meydana gelir. Bu mineraller, potasyum ve magnezyumdur. Kramp sorunu yaşayan insanlara mineral suyu önerilmesinin sebebi de, mineral suyunun bu minerallerin eksikliğini hızlıca giderebilmesidir. Magnezyum Bulunan Yiyecekler Magnezyum çok rahat eksikliğini giderebileceğiniz bir mineraldir. Hemen hemen bütün kuruyemişlerde bulunur. Ayrıca tam tahıllı gıdalarda da bolca bulunur. Ispanak, pazı, roka, nane gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler de iyi magnezyum kaynaklarındandır. Meyvelerde ise muz, karpuz, kavun, incir ve çilek de bol miktarda magnezyum bulundurur. Potasyum Bulunan Yiyecekler Potasyum denince … »

Antrenman

Diyet Yaparken Güç Kaybetmemek İstiyorsanız Bu Bilgilere İhtiyacınız Var!

Diyet döneminden sonra güç kaybı yaşama ihtimaliniz çok yüksektir. Çünkü diyette daha az kalori alırsınız ve kalori açığı kas kaybı riskini arttırır. Kas kaybı da güç kaybına sebep olabilir. Ayrıca yağsızlaştığınızda eklemlerinizin taşıyabildiği yük de azalır, bu nedenle kaldırdığınız ağırlıklarda azalma olabilir. Yine de bu tip durumlarla karşılaşmamak, bu tip durumlarla karşılaşma riskini azaltmak için uygulayabileceğiniz birçok strateji var. Özellikle sikletine girebilmek için diyet yapan profesyonel sporcular, güç kaybı yaşamadan diyet dönemini atlatabiliyorlar. İşte yağ yakarak güç kaybı yaşamamanızı sağlayacak taktiklerden bazıları: Antrenman Esnasında Beslenmeye Özen Gösterin Profesyonel sporcuların en büyük sırlarından biri, antrenman esnasında yedikleridir. Antrenman yaparken karbonhidrat ve protein ağırlıklı, mide yormayan öğünler tüketmek performansınızı arttırır ve diyetteki yorgunluk hissini önler. Özellikle hızlı sindirilen karbonhidratlar ve protein katabolik evreye girmenizi önler. Bu sayede yağ yakarken kas yapmak mümkün hale gelir. Tükettiğiniz Protein Miktarı Konusunda Katı Olun Tükettiğiniz protein miktarı, diyet yaparken daima fazla olmalıdır. Kalori açığının kas kaybını kolaylaştırması sebebiyle protein ihtiyacınız artar. Daha fazla protein tükettiğinizde, kas kütlenizi koruyabilirsiniz. Kas kütlenizi koruduğunuzda, gücünüzü de koruma ihtimaliniz yükselir. Mümkün mertebe yağdan kilo kaybedin … »