Protein Tozları

Yatmadan Önce Protein Alınır mı?

Yatmadan önce protein takviyesi kullanılmalı mı? Hangi proteinlerden uzak durulmalı? Hangileri yatmadan önce için uygundur? Uyku boyunca uzun bir zaman vücudumuz aç kalacaktır. Protein tozları bilindiği gibi farklı türlerde mevcuttur ve amino asitlerden oluşurlar. Gece yatmadan önce kullanabileceğiniz protein tozları arasında en iyi çözüm kazein protein tozu olacaktır. Siz uyurken, kazein proteini yavaş sindirildiğinden dolayı kaslarınıza sürekli bir şekilde amino asitler sağlayacaktır. Whey protein yatmadan önce kullanmak için uygun değildir.

Protein Tozları

Protein ve Amino Asitler: Vücudumuzun Yapı Taşları

Sporda protein alımı ve proteinin etkileri konusunda yerleşmiş ve kısmen yanlış olan pek çok kanı var. Özellikle vücut geliştirme gibi işleve değil de sadece görsele yönelik spor dallarında protein kas kütlesini arttırma amacı çerçevesinde çok önemli bir rol oynuyor. Protein alımı konusunda ne doğru ne yanlış, protein ne işe yarar, ne kadarı yeterli, ne kadarı gereksiz gibi konuları bu bültenle birlikte önümüzdeki bültende de olmak üzere iki yazılık bir dizi dahilinde inceleyeceğiz. Sporda genelde kas kütlesi kaybından duyulan korku bir taraftan kilo başına günde 3-4 g protein gerektiği gibi bir kanıya yol açmış durumda. Halbuki bu derece yüksek bir protein oranı ters etki yaratıyor. Bugün kilo başına günde 1,5-1,8 g proteinin yoğun antrenman ortamında bile yeterli olduğu bilinen bir gerçek. Protein hakkında hurâfeler az değil. Kaslarda muhtemel bir protein darlığının önüne geçmek için her 2-3 saatte bir protein içeren besinler almak, organizmanın öğün başına sadece 30g protein hazmedebildiği, antrenman sonrasındaki ilk yarım saat içinde protein alınmazsa vücudun kaslardaki proteini öğütmeye başladığı vs. vs. türü hikâyeler maalesef çoklukla duyuluyorlar. Vücuttaki protein akımına gireceğiz ama baştan bir … »

Protein Tozları

Protein Tozu Nasıl Kullanılmalı?

Hangi marka protein tozu kullanırsanız kullanın, yanlış zamanda kullanırsanız, alabileceğiniz en iyi etkiden yoksun olursunuz. Yanlış zamanda protein tozu tüketmek yerine, protein shakerinizi çöpe dahi atabilirsiniz! Protein tozu nasıl kullanılır, Protein tozu hangi zamanlarda kullanılmalı. Protein tozları hakkında birçok sorunun cevabını bu makalede bulabileceksiniz. Kaç ölçek protein tozu ne zaman alınmalı? Protein tozu sütle mi suyla mı içilmeli? Whey protein tozu mu yoksa Kazein protein tozu mu kullanılmalı? Günde kaç defa ve hangi zamanlarda protein tozu kullanmalıyım, diyorsanız bu makaleyi hemen okumaya başlayın. Müşterilerimize hazırlamış olduğumuz listede, ne zaman, neden ve kullanım zamanına göre etkisinden bahsedeceğiz: Not: Burada belirtilenler sırasıyla en önemli zamanlardır. Antremandan hemen sonra: Protein tozunu günde sadece bir kez tüketiyorsaniz, bu zaman sizin icin en önemli zamandir. Antremandan hemen sonra, vücudunuz yenilenmek ve kendine gelmek icin her hangi bir hammaddeye ihtiyac duyar. Eger ki vudunuza gıda olarak bunları sağlamazsanız, katabolik duruma geçersiniz. Yanı kısacası vücudunuz kendine gelmek adına, kas inşası yerine bir düşüş olur. Bu da anlayacağınız gibi bir vücutçu için zarar vericidir. Antremandan hemen sonra, 25- 30 gram arası protein tüketerek … »

Supplementler

Protein Hakkında Güzel Bir Araştırma

Bu makalede Türkiye’deki protein ihtiyacını ve pazarını inceleyeceğiz. Pazardaki boşluklara, yerli üreticilerin durumlarına ve Türkiye’deki devasa protein ihtiyacının özellikle ufak ve yeni girişimciler için yarattığı ticari fırsatlara dikkat çekeceğiz. Makalenin amacı yerli girişimcilere protein işine girebilmeleri için başlangıç noktalarını göstermek ve bu sektörde belli sayıda yeni yerli girişimcinin oluşumuna katkıda bulunmaktır. Girişimciler için başlangıç noktalarını belirlerken temel prensipleri ve dikkat edilmesi gereken noktaları da vurgulayacağız. İnsan gibi ağzında kesici ve delici dişler taşıyan canlıların asla vazgeçemeyeceği bir ihtiyaçtır protein. Bu makalede Türkiye’deki protein ihtiyacını ve pazarını inceleyeceğiz. Pazardaki boşluklara, yerli üreticilerin durumlarına ve Türkiye’deki devasa protein ihtiyacının özellikle ufak ve yeni girişimciler için yarattığı ticari fırsatlara dikkat çekeceğiz. Makalenin amacı yerli girişimcilere protein işine girebilmeleri için başlangıç noktalarını göstermek ve bu sektörde belli sayıda yeni yerli girişimcinin oluşumuna katkıda bulunmaktır. Girişimciler için başlangıç noktalarını belirlerken temel prensipleri ve dikkat edilmesi gereken noktaları da vurgulayacağız. PROTEİN NEDİR? En kaba tanımı ile “protein” demek “et” demektir. İnsanlar eti lezzeti, tok tuttuğu ve her şeyden önce insanların genetik (DNA) özelliklerinin öyle gerektirmesi dolayısıyla tüketirler. İnsan için proteinli gıdaların … »

Supplementler

Kütle İçin En İyi Sporcu Besinleri

Arzu ettiğiniz kütle kazandıran tüm takviyelere bütçeniz yetmiyor mu? O zaman aşağıda göreceğiniz vücut geliştirme temel ürünleri önceliklerinizi belirlemenizde yardımcı olacak. Çoğunuzun bu dergiyi eline alıp neden özellikle bu makaleyle ilgilendiğini biliyoruz ve sizi iyi anlıyoruz. İstediğiniz tek şey kas, hem de saf ve yoğun kas. Sadece 3-5 kilo da olsa, daha iyi görünmek, daha güçlü hissetmek, seksüel aktiviteyi geliştirmek ve genel olarak daha sağlıklı olmak adına herkesin istediği nihayetinde budur. Bazılarınız ise bundan fazlasını ister; sadece 3-5 kilo değil, 10 hatta 15 kilo kas. Önerimizi merak mı ediyorsunuz? Öncelikle M&F’de yer alan beslenme ile ilgili tüm makalelerdeki tavsiyelere kulak verin ve gıda takviyelerini gözardı etmeden çılgınca ağırlıklara yüklenin. Şüphesiz ki, doğru beslenme ve ağırlık çalışması ile basitçe kas inşa edebilirsiniz. Ama büyüme potansiyelinizi maksimum seviyeye çıkarmak için takviyeler büyük gerekliliktir. Bunun için, zor kazandığınız paranın hakkını verecek kütle kazandıran en iyi 11 takviyeyi bir araya getirdik. Bu takviyeleri, en kritik ve olmazsa olmaz olanından, daha az önem arz eden ama yine de kütle kazanımına katkısı bulunana olacak şekilde önem sırasına göre listeledik.Burdaki noktamız, daha … »

Supplementler

Kreatin Ne İşe Yarar ve Vücudumuzu Nasıl Etkiler?

Kısa bir süre içerisinde ‘Rambo’ kadar olmasa da daha yapılı ve güçlü olmak istiyorsanız; siz de ‘kreatin’i deneyebilirsiniz; çünkü ‘kreatin’ gerçekten işe yarıyor… ‘Kreatin’i kullanan sporculardan, etkilerini araştıran akademisyenlere ve satışını gerçekleştiren pazarlama uzmanlarına kadar birçok kişi, ‘Asterix’in büyülü iksiri’nin yani ‘kreatin’ gerçeği’nin farkında! Ancak bu arada yediğimiz şekerlemelerden biraya kadar tükettiğimiz her şey için geçeri olan bir kuralı var: “Fayda ve zararlarını iyice tartmadan, hiçbir ürün vücudumuz için kabul edilemez!” Bu kural, tabii ki ‘kreatin’ adındaki bu önemli amino asit için de geçerli… Aromalı Kreatini hiç duydunuz mu? Toz halde bulunmakla beraber sıvı ile karıştırılıp, tüketilebilen bu amino asit grubu, vücudun daha fazla enerji üreterek; daha yoğun bir egzersiz programının altından başarı ile kalkıp, daha kısa sürede sonuç almanıza yardımcı olur. Oklahoma Üniversitesinden Doktor Chad Kerksick kreatinin vücuda sağladığı faydayı şöyle özetliyor: Eğer 1-2 set daha fazla ağırlık kaldırabilir ya da kaldırdığınız ağırlığı 5 kg daha artırabilecek konuma ulaşırsanız; otomatikman daha güçlü kaslara sahip olabilirsiniz. Bu açıklama ile birlikte yapılan araştırmalar, kreatinden en yüksek verimi alabilmek için kreatinin yoğun egzersiz programları ile kullanılması gerektiği … »

Supplementler

Kafeinli İçecekler Dayanıklılığı Artırıyor

Birçok vücut geliştirmeci dayanıklılığını artırarak daha etkin antrenman yapabilmek için kafein hapları kullanıyor. Birçok vücut geliştirmeci dayanıklılığını artırarak daha etkin antrenman yapabilmek için kafein hapları kullanıyor veya kahve, ve Javafit veya Redbull gibi kafeinli içecekler içiyor. Kafein enerji seviyesini arttırırarak antrenmanların daha kolay ve istekli yapılmasını sağlar. Bunu merkezi sinir sistemini uyararak yapar. Birçok araştırmacı kafeinin yağ yakımını ve yedek glikojeni (stoklanan karbonhidrat) arttırarak dayanıklılığı ve kas hareketi ile kasılma arasındaki bağlantıyı geliştirerek de direnci arttırdığını söylemekte. Kaynak: Muscular Development Magazine

Supplementler

CreatineTürlerine Genel Bakış

Creatine vücut geliştirmenin olmazsa olmaz besin desteklerinden. Belli bir seviyeyi geçmiş çoğu sporcunun kullandığı bu ürünün dünya piyasalarında son zamanlarda birçok değişik çeşidi baş göstermiş durumda. Forumumuzda da zaman zaman değişik çeşitleri ile ilgili konuşmalar oluyor. Bu konuda çeşitler hakkında bir bilgilendirme sağlamak açısından bodybuilding.com sitesinden bulduğum creatine çeşitleri ile ilgili bir yazıyı sizlere çevirdim. 1. Creatine Monohydrate En genel form budur. Yararı üzerinde en çok araştırma yapılmış olanıdır. Suya bağlanmış creatine moleküllerinden oluşur. Her ne kadar yeni creatine ürünleri piyasaya çıkmış olsa da hala daha en çok kullanılan türdür. 2. Micronized Creatine Creatine Monohydrate’ın daha küçük moleküllere ayrılması (mikronize edilmesi) ile imal edilmştir. Bunun sonucu creatine’in yüzey alanı artmıştır böylece vücut tarafından emilimi kolaylaşmış ve mide ağrısı sorunu yaratma ihtimali düşürülmüştür. Ayrıca su toplama etkisi de daha azdır ve daha etkili bir form olduğu düşünülmektedir. 3. Creatine Phosphate Creatine’in etkinleşmesi için vücutta fosfata bağlanması gerekir. Creatine fosfatın mantığı da bundan ileri gelmektedir. Öte yandan pratikte creatine monohydrate kadar bile etkili olmadığı görülmüştür ve de daha pahalıdır. 4. Creatine Citrate Creatine’in emilimi artırmak için özel … »

Supplementler

Çinko Hakkında Genel Bilgiler

Çinko (zinc) bir mineral olmasının yanı sıra iki önemli enzimin bir bileşenidir. Birincil olarak proteinin işlenmesinde devreye girer, ikinci olarak da kanımızda bulunup hücrelerimize enerji yükleyen glikojenin anaeorob metabolizması için sorumludur. GENEL BiLGiLER VE POZiTiF ETKiLERİ Ama çinkonun çok daha fazla iyi yönleri vardır. Çinko mikrop bezlerinin fonksyonunu ve aynı zamanda testosteron prodüksyonu sağlar. Bunların ötesinde çinkonun hamilelik esnasında oluşan yırtıkları önleme etkisi de vardır. “Hamilelik” bu bağlamda size tuhaf gelebilir ancak profesyonel bodycileri daha detaylı incelediğinde özellikle omuz-göğüs geçişlerinde ve bisepslerdeki derinin uzama yırtıklarını görebilirsiniz. Eğer derinizdeki bu yırtıklardan muzdaripseniz çinko bu yırtıklarınızı (malesef) gidermez, zira çinkonun etkisi burada iyileştirici değil “önleyicidir”. Ayrıca çinko hastalık taşıyıcılara (infektlere) karşı savunmayı güçlendirir ve yaranın iyileşme sürecini kısaltır. ÇİNKO EKSİKLİĞİ NELERE YOL AÇAR? – Sac Dökülmesi, İnce ve Kırılan Saçlar, Erken Ağarma – Kuru ve Pul Pul Dökülen Cilt, Kızarıklıklar, Yırtılmalar, Yaraların Ağır İyileşmesi, Ağız Salgı Bezlerinin ve Dilin İltahaplanması – Tırnak Kırılması, Beyaz Lekeler – Koku, Tat, İşitme, Görme Duyularında Değişiklikler – Göz Kuruluğu – Genital Organlarda Gelişme Yetersizliği – Seksüel İsteğin Azalması – Düzensiz Adet … »

Supplementler

Carnitine’in Risk Değerlendirmesi

Carnitine, beta oksidasyon sürecinde uzun zincirli yağ asitlerinin mitokondrilere taşınmasında temel rol oynayan aminoasit benzeri bir bileşiktir.  L-carnitine uzun zincirli yağ asitlerinin mitokondrilere taşınmasını ve mitakondrilerde oksidasyonun başlaması sürecini hızlandırarak yağ metabolizmasını kolaylaştırıcı bir moleküldür. Her ne kadar l-carnitine’in işlevi başka hiçbir molekül tarafından gerçekleştirilemese ve l-carnitine’în alternatifi yok gözükse de, carnitine beslenmenin temel bir öğesi değildir, çünkü vücut bu molekülü yeterli düzeyde kendi üretebilmektedir. Yalnız bazı genetik rahatsızlıklar ve yetersiz protein alımı gibi durumlarda bu molekülün lysine ve methionine aminoasitlerden biosentezi (üretilmesi) yeterli düzeyde olmaz. Bu gibi durumlarda dışarıdan carnitine desteği alınması önerilir. Özellikle erken doğmuş bebeklere dışarıdan carnitine desteği verilmesi önemlidir. Özellikle yağ asidi oksidasyonunda oynadığı rolden ötürü, carnitine türevli ek besinler yağ yakma amaçlı olarak sıkça kullanılmaktadır. Hayvansal kökenli gıdalar da önemli oranlarda l-carnitine içerirler. Mesela bir porsiyon peynir, tavuk veya balık 3-4 mg l-carnitine içerirken, yine bir porsiyon biftek 80 mg’dan fazla l-carnitine içerir. Piyasada carnitine’in 3 formu genel olarak yaygındır: L-carnitine, acetyl-l-carnitine ve propionyl-l-carnitine Acetyl-l-carnitine’in 72,3%’ü L-carnitine içerirken, propionyl-l-carnitine’deki L-carnitine oranı 68,8%’dir. Acetyl-l-carnitine ve propionyl-l-carnitine alımlarında vücut, acetyl ve propionyl gruplarını etkin … »