Yoğun Antrenmanlarınız İçin Sizi Motive Edecek Küçük Ama Güçlü Öneriler

Yoğun antrenmanlarınız boyunca sizi motive edecek denenmiş olan bu motivasyon tekniklerini kullanın ve programınız ne kadar yoğun olursa olsun en katı diyette bile taviz vermemeyi öğrenin.

Yazan: Delfine Ure

  • Olmasını isteyeceğiniz en son şey egzersizlerini aksatmaktır. Ama günler geçtikçe hayatın baskısı aramızdaki en istekli olanlarımızı bile antrenmanlarından soğutabilir. Ayrıca çalışma şartları, okul ve aile bir diyete bağlı kalmayı iyice zorlaştırabilir. Gün içerisinde sağlıklı ve fit olmaya olan adanmışlığınızı devam ettirmek bir zihniyet meselesidir. Paylaşacağımız bu motivasyon önerileriyle odaklanma, enerji ve isteğinizi canlı tutacaksınız.

Küçük Başarıları Kutlayın

Uzun dönemli fitness hedefleri yolundaki küçük başarılardan zevk almayı öğrenmek motivasyonunuzu arttırmanın önemli bir basamağıdır. Azminizi ‘’kendinize olumlu geri dönüşler yaparak’’ arttırabileceğinizi söylüyor The Diet Trap Solution’ın yazarı Dr. Judith S. Beck. İşin güzeli ‘’Sizi çokta tatmin etmemiş bile olsa hedeflerinizle alakalı olumlu bir girişimde bulunduğunuzda kendinize vermiş olduğunuz olumlu geri dönüşleri ikiye katlayın’’ diye de ekliyor. Büyük hedefleri ulaşmak yolunda küçük gelişimlerin fakına varmak beyninizin ödül merkezini uyarır ve öz güveninizi arttırır diye bilgi veriyor Beck. Böyle yapmanız sizi hedefinize taşıyacak olan benzer davranışları sürdürmek konusunda motive edecektir.

Hayır Demeyi Öğrenin

Stres altındayken antrenman sırasında en iyinizi ortaya koymak ya da diyetinize bağlı kalmak konusunda ‘’kendini biraz rahatlat’’ düşüncesi sizi yoldan çıkarabilir. ‘’Ama kendinize hedeflerinizden caymanın kabul edilebilir bir durum olmadığını söylemeniz fitness ve sağlık konusundaki kararlılığınızın tartışma konusu dahi olmayacağı mesajını beyninize iletecektir,’’ diyor Beck. Kendinizi elinizin altındaki işi bitirmek konusunda zorladığınızda büyük hedeflere ulaşmak konusunda sizi engelleyebilecek olan zararlı düşüncelerinizden kurtulmuş olacaksınız.

Yardım Alın

International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity’de 2010 yılında yayımlanan bir araştırma diyetinize bağlı kalmak konusunda motivasyonun önemli bir rol oynadığını göstermiştir. 80 kişilik bir kadın grubunun yarısına hedef belirleme teknikleri ve günlük tutmanın yanı sıra kilo kaybı konusunda da tavsiyelerde bulunuldu. Geri kalanlara ise sadece diyet önerileri verildi. Her iki grupta kilo kaybetmesine rağmen hedef belirleme konusunda tavsiyelerde bulunulan grup daha başarılı çıktı. Kalorilerinizi azaltmayı düşündüğünüz başka bir zaman duygusal olarak sizi destekleyecek bir plan hazırladığınızdan emin olun. Kendinizi göreviniz konusunda başarılı olmuş olarak hayal edin, hedeflerinizi planlayın ve onları takip edin ya da destekleyici bir dost edinmeye çalışın. Bir kaynaktan gelecek olumlu bir takviye bile eforunuzu destekleyip istediğiniz sonuçları elde etmenizi sağlayacaktır.

Sern’ün Zaferi

İki kez IFBB Figure Olympia şampiyonu olan Erin Stern aylarca Spartan diyetine bağlı kalmanın zorluklarını en iyi bilenlerden biridir. Sonuca ulaşmak için motivasyonla alakalı olan ilk maddemizi takip etmektedir yani büyük hedeflere giden yol üzerindeki küçük başarıların bilincindedir ve kendisi buna yararlı olabilecek bir ekleme de yapmıştır.

‘’Ana hedefimi belirlemişsem bir zaman çizelgesi oluştururum ve küçük hedefler belirlerim,’’ diyor Stern. ‘’Bu planım konusunda kararlı olmamı sağlamaktadır. Her bir küçük hedefime ulaştığımda kendimi gıda dışındaki şeylerle ödüllendiririm. Küçük kutlamalardan hoşlanırım. Bu yeni bir ayakkabı, bir masaj ya da manikür olabilir!’’

Kaynak: M&F HERS 2016, Mart-Nisan

Arnold Schwarzenegger’in İkizini Görmüş müydünüz?

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*