Yarışmacı Hazırlayan Niteliksiz Koç Betimlemesi

En bilgisiz insan bile bir yarışmacıyı bikini yarışmalarına hazırlayabilir. Kişiliğe ve sağlığa vereceği zararlarla ön planda olan bu koç, sporcusunu sahneye uygun hale elbette ki getirecektir. Ancak bu hazırlık süreci yarışmacıya pahalıya mal olacaktır.

Bahsettiğimiz koçu bir kaç maddede tarif edeceğiz, bahse gireriz ki kesinlikle bu koçu sizler de bir yerlerden tanıyorsunuz.

Niteliksiz Koç Tarifi

Önemli Not: Burada niteliksiz koçu tarif ediyoruz, sakın bu maddeleri uygulamaya kalkmayın!

  1. Sosyal medyaya resimlerini koymaya odaklı olduğu için çaresizce yardıma ihtiyacı olan, yarışmasında iyi olmak için ne gerekiyorsa yapacak olan kişiyi bulun.
  2. 800 kalori açığı olan protein ağırlıklı bir diyeti uygulatın.
  3. 1-2 saatlik kardiyo antrenmanlarının arkasından ağırlık çalıştırın ki hali kalmasın.
  4. Ağırlık çalışmalarını da öyle acımasız planlayın ki, antrenmanlar aralıksız ve saatler süren şekilde ilerlesin. 20 tekrarın altına inmeyin. Zekice bir plana gerek yok, kalori harcatmanız yeterli.
  5. Clenbuterol, nolvadex gibi zararlı maddeleri kullandırın. Sonuçta daha çok yağ yakacak veya daha hızlı ilerleyecek.
  6. Anabolizanlar ile de destekleyin. Çünkü kas kaybedebilir. Aç kalması, yorgunluktan ölmesi önemli değil, kas kaybetmemesi yeterli. İlk başlarda steroidlere karşı çıkacak, o noktada herkesin kullandığını ona göstererek onu rahatlatın.
  7. Diyetine uyduğuna emin olun. Uyamaması durumunda da psikolojik baskı uygulayın, aşağılayın. Ne gerekiyorsa yapın.
  8. Opsiyonel olarak da antrenman ve beslenme ile ilgili bir şeyler öğrenmesini engelleyebilrsiniz. Bu onun sizinle çalışmaya devam etmesi için önemli.
  9. Tüm bu maddeleri karıştırın, 12-16 hafta pişirin. Tarifiniz hazır.

(Hayır, bunu tabii ki uygulamayın!)

Ucuz Madalyalar, Bitap Düşen Yorgun Vücutlar

Yukarıdaki tarifle yalnızca sporcunuzun hayat enerjisini çalmıyorsunuz aynı zamanda metabolizmasını da mahvediyorsunuz. Yarışma için şekle girme sürecini bu şekilde yaşayan biri ikinci veya üçüncü seferden sonrasını muhtemelen şişman geçirecektir.

Psikolojik bozukluklar da oluşacaktır. Hem de ciddi miktarda psikolojik sorunlar. Yeme bozukluklarının da gözlemlenmesi muhtemel. Bu şekilde hazırlanırken ağlayarak depresyona giren çok fazla spocugördük. Saçı dökülen, mensturasyon döngüsü aksayan kadınlar da gördük.

Aç kalmamak için tuvalet kağıdı tüketen bir kadın dahi gördük. Sonuçta “ne gerekiyorsa” değil mi?

Bu arada da, bikini yarışmacılarının %99.9’unun da hiç bir şekilde para kazanmadığını hatırlatmakta fayda var. Hatta tomarlarca para harcıyorlar, ve tabi kötü sonuçlar da beraberinde geliyor.

Tipik Koç

Ne yazık ki, dünyadaki koçların %75’i bahsettiğimiz niteliksiz yöntemleri uyguluyorlar. Neden mi? Çünkü gerçekten kararlı bir sporcu, ne derseniz yapacaktır ve gereksiz derecede zorlu bu tarif aslında onu amacına ulaştıracaktır. Tabii kısa vade düşünülürken, uzun vade de düşünülmeli. Atlanan nokta da tam olarak bu.

Uzun vadede sağlığına gelen zarar, psikolojisinde gelen bozukluklar bahsettiğimiz “tipik koç”un umrunda bile değil. Sonuçta onun görevi, yarışmaya hazırlamak. Ona sorarsanız sizi öyle iyi hazırladı ki, sizi kullanarak reklam dahi yapabilir. Bu sayede daha çok kişinin hayatını zora sokabilir…

Eğer yukarıdaki tarif olmadan, zaten hemen hemen iyi bir fiziğe sahip kişiyi yarışmaya hazırlayamıyorsanız, gerçekten antrenörlüğü bırakmalısınız. Dünyanın en büyük sahnelerinden birinde bulunmayacaksa, bu kadar katı bir sürece ihtiyacı yok.

İnsan vücudu kompleks bir makine. Belirgin kaslara sahip olmanın yolu, açlık ve kimyasal dolu bir beslenme düzeni olmamalı.

En kötüsü de ne biliyor musunuz? Bahsettiğimiz “tipik koç” yalnızca şekle girip zayıflamak isteyen bir kadını da bu sürece benzer bir süreçten geçiriyor…

Sert Mi Geldi?

Eğer bu yazı size sert geldiyse, siz de bu problemin bir parçasısınız. Niteliksiz, vazıfsız ve tembel antrenörlerden biri veya bu koçlara para veren kurbanlardan birisiniz. Kadınlar, erkeklere göre her konuda daha iradelidirler. Dolayısı ile bu koçlarla çalışmaya da daha fazla eğilimlidirler.

O halde vücudun fonksiyonlarının nasıl işlediğini daha bilimsel şekilde öğrenme zamanınız geldi. Evet, doğru duydunuz. Parçalı ve belirgin kaslara sahip olmanın tek yolu bu değil. Daha esnek diyet planları, daha zekice dizayn edilmiş antrenman programları ile şampiyonları yetiştiren pek çok koç var. Diyetteyken, yarışma hazırlığında dahi olmadığınız dönemdekinden fazla karbonhidrat yiyerek yarışmaya hazırlanan sporcular olduğunu hayal edebiliyor musunuz? Evet, bu bir gerçek ve siz gerçekten yanlış bir stratejiye sahipsiniz. Kimyasalsız, açlık oyunları olmadan, bu koçlar şampiyonları yetiştiriyorlar.

Eğer koçsanız, kendinizi doğru bilgilerle yetiştirmelisiniz. Onlar sizin için değil, siz onlar için çalışıyor olmalısınız. Müşterilerinizin sağlığı ile oynamak, sizin sorumluluklarınızın zıttına hitap ediyor. Onların sağlığından da siz sorumlusunuz.

Eğer tek işler yolun yukarıdaki tarif olduğunu düşünüyorsanız, hemen başka iş bulun veya kendinizi daha doğru şekilde yetiştirin.

Daha İyi Yollar Var!

Eğer yağsızlaşmak isteyen biriyseniz, sizin için çok daha iyi işler başarabilecek koçlar bulunuyor. Size clenbuterol uzatan koçtan derhal uzaklaşmalısınız.

Doğru ve disiplinli antrenmanlar, bilimsel verinin ışığındaki diyetler ile hiç bir kimyasala ihtiyaç duymadan çok iyi bir konuma gelebilirsiniz. Elbette ki zor ve katı olmanız gereken bir süreç. Ancak niteliksiz işlerin peşinde koşarak sağlığınızdan olmanızı gerektiren bir süreç kesinlikle değil.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*